Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
#163080
PhDream skrev:
kskruger skrev:
Nu synes jeg bare, at Rasmus Larsen skulle komme på banen og forklare hvorfor han ikke synes, at der er billede forskel på Blu-ray afspiller.
1. Sikkert fordi, der ikke er forskel, når vi taler om BD afspilning. Opskalering af SD signaler er en anden sag.

2. Rasmus er ikke den eneste, som har den holdning.

3. Det er snarere folk, som mener, at der ER forskel, som skal bevise forskellen. At forklare den med ord er ikke nok.
Enten forholder det sig sådan, at du reelt ikke kan se forskel, det vil de fleste selvfølgelige respektere. Eller så handler det om, at du faktisk ikke har haft muligheden for, at teste afspiller med en Marvell QDEO video chip, mod en billig afspiller.
Brugeravatar
Af MigSelv
#163083
Og så er der de parametre, der slet ikke indgår i en måling, men fremkommer ved en visuel/lytte test.
Derfor valgte jeg en Azur 751BD og ikke lillebroderen 651BD.
De fleste tests af audio og video udstyr, når der ses bort fra monitors, projektors og tv, foregår ikke med testudstyr.
En frekvens og impedansmåling af højttalere, fortæller intet om hvordan den lyder. Dette gælder også for en forstærker. Hvordan vil du her beskrive lyd oplevelsen? Jeg og mange andre, må ty til begreber som dybde, bredde, transparent o.lign.
En måling af en monitor/tv fortæller hvor godt/korrekt den kan gengive signaler, efter helt specifikke normer. Men selv et 100% korrekt kalibreret tv på alle parametre, kan i visse situationer medføre billedfejl ( i specifikke situationer ). Jeg har da læst tests, hvor man måtte gå på kompromis med kalibreringen, for at få en bedre gengivelse af visse parametre ( kald det for en kompromis kalibrering ).
Samme test kan foretages på en DVD/BD afspiller, men dette afslører nødvendigvis ikke evnen eller manglen på samme, til at gengive lynhurtige panoreringer klippefast uden forstyrrelser i billedet. Eller for den sags skyld dybde i billedet, som ved virkelige gode 2D filmoptagelser, nærmest ligner 3D. Disse testkonklusioner har jeg aldrig set/læst som følge af testmålinger, men derimod som konklusioner ved visuel bedømmelse.
Af mejersken
#170396
Crille skrev:Nå men siden i sådan er i krig om det passer eller ej, om en dyr er bedre end en billig ;P har nu afprøvet den en hel dag med den nye og den gamle afspiller: jeg har afprøvet den med 2 dvd'er, og jeg vil sige at jeg kan tydeligt se forskel på SD kvaliteten på pioneeren og den billige samsung, er du gal den gør det godt med at scalere dvd'er op! billede bliver mere skarpt og roligere end samsungen.

På blu-ray fronten kan jeg også se forskel, det er ikke så meget men forskellen er der, både i panorerings scener'ne men også bare dybden i farverne er fantastiske, har ikke afprøvet 3D'en indnu, men skal jeg prøve senere med Avatar i 3D. Og det ser jeg frem til! Kommer med lidt mere info senere ;)
Hej
Kan du sige noget mere om hvordan lx 55 er i dagligdagen ?

Hvordan er opstartstider / loadtider med den nyeste firmware (23/5) ?

på forhånd tak
Af BudZa
#170400
Jeg har en blu-ray afspiller fra 2011 til 5000.- og en blu-ray afspiller fra 2012 til under 800.- og der er ikke forskel på billed kvalitet når det er en blu-ray skive man sætter i maskineriet.

Udover det så er der også dts master-hd på begge devices. Der er ingen grund til at købe en dyr blu-ray afspiller mere. Medmindre man går op i at den skal være belagt med guld...