Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calletv
#83764
Hej,
Jeg var i går i et SonyCenter for at se på en PS3, og da jeg nævnte at jeg ville bruge den som Blue-Ray afspiller, sagde ekspedienten at PS3 larmer alt for meget, så han ville hellere sælge mig en rigtig Blue-Ray afspiller, og han havde tilfældigvis lige sådan en på tilbud.

Jeg betragtede det som at han har nogle Blue-Ray afspillere han gerne vil af med og derfor bandt mig en lille "PS3-larmer-historie" på ærmet.

Men han såede alligevel en lille tvivl i mit sind - så hvad er jeres erfaringer? Larmer en PS3????
Af M-Sniper
#83767
Hej CalleTV

i forhold til en blu-ray afspiller larmer en ps3 meget....

for nogle er det en gene for andre er det ikke.. for mig der ahr en ps3, kan jeg da godt høre den. men det gør ikke så meget...

men meningen med min ps3 er yo heller ikke kun blu-ray.

en anden ting er yo at kommer der 3d blu-ray skulle ps3 blot opdateres ifølge nyhederne.. men man skulle købe en ny blu-ray afspiller hvis man vil have 3D blu-ray film.

Om larmen er til gene, skal du yo afgøre...

PS. hvorfor er der en generel mistillid til sælger i forretningen, ved godt der er mange der er inkompentente men.
at gå ud fra en sælger direkte lyver for en, synes jeg er en hård dom.
bare min mening...

held og lykke med din nye ps3 eler blue-ray afspiller.
Af calletv
#83769
M-Sniper skrev:Hej CalleTV

i forhold til en blu-ray afspiller larmer en ps3 meget....

for nogle er det en gene for andre er det ikke.. for mig der ahr en ps3, kan jeg da godt høre den. men det gør ikke så meget...

men meningen med min ps3 er yo heller ikke kun blu-ray.

en anden ting er yo at kommer der 3d blu-ray skulle ps3 blot opdateres ifølge nyhederne.. men man skulle købe en ny blu-ray afspiller hvis man vil have 3D blu-ray film.

Om larmen er til gene, skal du yo afgøre...

PS. hvorfor er der en generel mistillid til sælger i forretningen, ved godt der er mange der er inkompentente men.
at gå ud fra en sælger direkte lyver for en, synes jeg er en hård dom.
bare min mening...

held og lykke med din nye ps3 eler blue-ray afspiller.
Du har ret i, at det er en hård dom, men min øv-erfaring har desværre gjort mig naturlig skeptisk overfor TV-sælgere.
Af cybamerc
#83772
Jeg har ikke prøvet at afspille Blu-ray-film på min PS3, men jeg har den nye Slim, og den er bestemt ikke lydløs. Når det er sagt, så vil blæserstøjen oftest drukne i lyden fra filmen/spillet/musikken etc. Der kan dog også være andre grunde til at vælge en dedikeret afspiller, såsom lavere strømforbrug og mindre varmeudvikling. PS3 Slim kan blive rigtig varm og skal helst have noget luft omkring sig.
Af calletv
#83774
cybamerc skrev:Jeg har ikke prøvet at afspille Blu-ray-film på min PS3, men jeg har den nye Slim, og den er bestemt ikke lydløs. Når det er sagt, så vil blæserstøjen oftest drukne i lyden fra filmen/spillet/musikken etc. Der kan dog også være andre grunde til at vælge en dedikeret afspiller, såsom lavere strømforbrug og mindre varmeudvikling. PS3 Slim kan blive rigtig varm og skal helst have noget luft omkring sig.
OK, kan den stå i et skab, hvis man har lågen åben når man benytter den?
Af cybamerc
#83782
calletv skrev: OK, kan den stå i et skab, hvis man har lågen åben når man benytter den?
Jeg har den selv stående i en reol med bagbeklædning. Rummet den står i er 14x51x39,5 (HxBxD) og luften derinde er pænt varm, når maskinen har kørt i noget tid. Jeg har en enkelt gang oplevet, at maskinen ikke ville lukke ned, hvorefter jeg hev den ud fra hylden, så den bedre kunne slippe af med den varme luft. Om overhedning reelt var problemet, er jeg dog ikke klar over; men den begyndte da at reagere efter at have stået med bagenden fri i noget tid.

Normalt er der dog ikke problemer, så værre er det heller ikke.
Af Kim_Superman
#83787
Tror det er noget blandet hvad folk mener om støjen... Ser det personligt ikke som et problem.. Når jeg sidder et par meter fra min Playstation og ser en film ka jeg sagtens høre at den brummer lidt.. Men det bliver som regel overdøvet af lyden fra filmen.. Nogen vil måske ikke kunne abstrahere fra dette så tror det er meget op til den enkelte at finde ud af om støjen er for slem for en...
Nå men ville egentlig bare frem til at det ikke generer mig og jeg tænker sjældent over det:) samtidig er det en super fed maskine
Af Aviator
#83831
Jeg er også kun udelukkende begejstret for PS3 løsningen.

Nu har jeg en af de "gamle" versioner, og synes absolut ikke den støjer, men har ikke hørt Slim versionen. Jeg benytter den mest til DVD og BD, og "billede fremviser" gennem Laptop (media server).
Og er du til musik i langebaner er der jo kommet VidZone til PS3, som efter første øjesyn virker ganske fornuftigt.
Af richthofen
#84721
Jeg synes min slim intet siger. Og med fjernsyn kørende kan du intet høre.

I forhold til xbox360 er den fuldstændig lydløs. :D
Brugeravatar
Af koenigs
#84728
Jeg er meget følsom overfor larm, og har f.eks. ikke en Xbox 360 længere, da jeg syntes støjen var for høj. Jeg har også solgt min tidligere projektor og et af de tidlige LCD tv'er med aktiv køling pga. støj.

Derimod har jeg en PS3 slim, og hvis du sætter filmen på pause, kan du, hvis du ikke sidder for langt væk, svagt høre den, men jeg har svært ved at tro du kan høre den mens filmen spiller.

Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om nogen der havde et problem med den svage summen en ps3 afgiver ved dvd og blu-ray afspilning.
Af Fing
#84732
Jeg har en normal PS3 80 gb. Jeg synes den larmer en del.
Det er jo fuldstændigt ligemeget når man spiller på den, men som BD-afspiller synes jeg det er irriterende.
Rigtigt at man ikke hører den i store dele af filmen, men mange film har en del stille passager, hvor det er en del af virkemidlet, at der netop er stille. Her er lyden fra min PS3 rigtigt generende.
Af urbananen
#84734
Min 80gb'r siger ikke ret meget.
Betyder jo en del om den står indelukket, eller omgivet af frisk luft, så den kan komme af med varmen.

Jeg er glad for min PS3, men!!! Sgu ærgeligt den bruger så meget strøm
Af RAR6
#84736
Jeg har en PS3 60GB og den brummer da en del. Det er dog en konstant blæse-/brummelyd som jeg godt kan leve med - men kan da godt følge sælgeren - nogle vil være irriteret over det.

Jeg har til gengæld købt et Samsung PS50B855 plasmaskærm og den summen den har DEN er irriterende - nærkest en hyletone som ændrer sig alt efter billedet på skærmen - det kan jeg ikke leve med - brummen fra PS3 synes jeg ikke er et problem.
Brugeravatar
Af koenigs
#84743
RAR6 skrev:Jeg har en PS3 60GB og den brummer da en del. Det er dog en konstant blæse-/brummelyd som jeg godt kan leve med - men kan da godt følge sælgeren - nogle vil være irriteret over det.

Jeg har til gengæld købt et Samsung PS50B855 plasmaskærm og den summen den har DEN er irriterende - nærkest en hyletone som ændrer sig alt efter billedet på skærmen - det kan jeg ikke leve med - brummen fra PS3 synes jeg ikke er et problem.
Det kan jeg i den grad nikke genkende til. PS3'eren har en suse lyd, fordi den flytter luft. Det er på ingen måde så generende som en brumme/hylelyd fra en strømforsyning.

MEN... Hvis det er så vigtigt, og du ikke vægter at kunne spille spil, så køb en Blu-ray afspiller og spar en masse penge. PS3 er ikke aktuel mere pga. prisen hvis man bare vil se Blu-ray film, det er den for dyr til når en fin Blu-ray afspiller koster 999,- mod de 2200 en ps3 koster.

Så køb en PS3 hvis du vil spille og ellers kan leve med lidt susen når du ser fine film. Ellers køb en Blu-ray afspiller.

I øvirgt så kan jeg informere om den nye "Slim" model bruger 50% mindre strøm end den gamle 60Gb model.