Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af md74
#69839
Jeg går og tænker på at købe mig en Blu-ray afspiller, en Panasonic BD-60. Men jeg er kommet lidt i tvivl om lyden. Jeg har en Camebridge 540R surroundreciver som ikke kan afspille HD lyd. Hvis jeg bruger det optiske stik fra afspilleren til reciveren, får jeg så surround lyd?
Af Th@mas
#69842
md74 skrev:Jeg går og tænker på at købe mig en Blu-ray afspiller, en Panasonic BD-60. Men jeg er kommet lidt i tvivl om lyden. Jeg har en Camebridge 540R surroundreciver som ikke kan afspille HD lyd. Hvis jeg bruger det optiske stik fra afspilleren til reciveren, får jeg så surround lyd?
Jeg har en BD60 og den sender DTS og DD ud via optisk til min Sony reciever som heller ikke kan med HD lyd. Hvis du skal have HD lyd skal det igennem HDMI stikket til Recieveren.

Mvh
Thomas
Af md74
#69844
Det lyder rigtigt godt! :) Tak for svaret!
Mvh
Morten
Af xcardman
#69848
hvis der sidder analog ind på den, kan der med en BD80 og analog ud, får ægte HD lyd.

Ægte HD lyd er alså bedre
Af md74
#69853
xcardman skrev:hvis der sidder analog ind på den, kan der med en BD80 og analog ud, får ægte HD lyd.

Ægte HD lyd er alså bedre
Det må du lige forklare en gang til, jeg forstår det ikke helt?
Af Kratz
#69865
Du får afspilleren til at dekode HD-lyden og sender den derefter via 5.1 eller 7.1 multible analoge udgange i afspilleren til receiveren (underforstået din receiver har 5.1 eller 7.1 analoge indgange).
Af md74
#69873
Okay, så forstår jeg bedre. ;)
Af md74
#69941
Kratz skrev:Du får afspilleren til at dekode HD-lyden og sender den derefter via 5.1 eller 7.1 multible analoge udgange i afspilleren til receiveren (underforstået din receiver har 5.1 eller 7.1 analoge indgange).
Hvad for nogle stik bruger man til det?
Af Kratz
#69943
Almindelige interconnect kabler (eller analoge om du vil).

De findes i mange afskygninger og priser afhængigt af ambitionsniveauet! Og modsat digitale kabler er der en markant forskel i den lyd du får ud. Hvis ikke du er Hifi entusiast (og i givet fald vil du ikke bruge Panasonic BD80 til din lyd...) vil jeg foreslå du finder nogle gode kabler i mellemprisklassen, altså lige en tand bedre end de standard kabler du normalt får kastet i nakken.
Af xcardman
#69946
Kratz skrev:Almindelige interconnect kabler (eller analoge om du vil).

De findes i mange afskygninger og priser afhængigt af ambitionsniveauet! Og modsat digitale kabler er der en markant forskel i den lyd du får ud. Hvis ikke du er Hifi entusiast (og i givet fald vil du ikke bruge Panasonic BD80 til din lyd...) vil jeg foreslå du finder nogle gode kabler i mellemprisklassen, altså lige en tand bedre end de standard kabler du normalt får kastet i nakken.
har du hørt forskellen mellem HDMI og analog. I forbindelse med HD LYD fra blu-ray.

med mine højtaler til cirka 25000 kr og en pan BD50, kunne jeg alså ikke hører en markant forskel. forstærker onkyo 806
måske med anlæg til 100.000 kr eller mere

analog kablet skal dog være af en mellemklasse type, de helt billig er ikke gode.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69947
Det er jo ikke forskellen mellem digitalt og analogt overført lyd der kommenteres på. Han skriver, at i modsætning til digitale kabler, så er der stor forskel på lydkvaliteten hvis man benytter billige eller dyre analoge kabler...
Af md74
#69948
Kratz skrev:Almindelige interconnect kabler (eller analoge om du vil).

De findes i mange afskygninger og priser afhængigt af ambitionsniveauet! Og modsat digitale kabler er der en markant forskel i den lyd du får ud. Hvis ikke du er Hifi entusiast (og i givet fald vil du ikke bruge Panasonic BD80 til din lyd...) vil jeg foreslå du finder nogle gode kabler i mellemprisklassen, altså lige en tand bedre end de standard kabler du normalt får kastet i nakken.
Sådan noget som det her måske?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2380&ML=308
Af xcardman
#69955
yakken skrev:Det er jo ikke forskellen mellem digitalt og analogt overført lyd der kommenteres på. Han skriver, at i modsætning til digitale kabler, så er der stor forskel på lydkvaliteten hvis man benytter billige eller dyre analoge kabler...
så ved jeg ikke med denne sætning

Hvis ikke du er Hifi entusiast (og i givet fald vil du ikke bruge Panasonic BD80 til din lyd...)

der er ikke stereo vi snakker om, men HD lyd. Der er en BD80 helt fin
test af den viser også der stort ikke er nogen forskel mellem dens hdmi eller analog.