Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anielsen83
#69276
Har aldrig haft blu ray - men har hørt at de loader enormt langsomt - er de lige så langsomme hvis man smider en almindelig dvd i maskinen?
Af BrianH
#69277
De er lige så langsomme som et starte en 5 år gammel Windowsinstallation :) :)
Af anielsen83
#69278
hehe ok.

jeg har et par krav til en blu ray afspiller

1) den skal være god til dvd
2) den må ikke være for langsom til at loade
3) den skal afspille divx fra usb

det lyder ikke som nogen let mission - eller hvad?
Af Lars81
#69285
Her er en mini-review af en Panasonic BD60: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 57958&PN=1

Han skriver flg.:

CD

Loadtid: 4 sek.

Brugte ikke for meget tid på at nærlytte CD kvalitet, da jeg benytter HDMI til min Onkyo. Tror derfor at det er min Onkyo der levere D/A konverteringen og frembringer lydens egenskaber. Uden tvivl er den mere klar i lyden end min gamle DVD/CD afspiller, men igen har jeg ikke lavet det store test arbejde her.


DVD

Loadtid: 21 sek

Billede kvalitet er rigtig flot, ingen klager. Det er milevidt fra min sidste DVD afspillers kvalitet. Helt klart er kvaliteten go! Billedet står roligt, klart og uden pixeleringer af opskaleringer.

Ups Region? Skod jeg har glemt min gamle DVD var regions fri…. Nu har jeg kasse Region 1 DVD film jeg ikke kan bruge.....


Blu-ray

Loadtid: 1 min 16 sekunder (76 sekunder)

Det er klart ALT for længe… Men om det tager 45-55 sekunder eller 20 sekunder mere, så sidder man alligevel og syntes det er lang tid. Det kan ikke ødelægge helhedsindtrykket for mig. Jeg personlig karakteriserer det som et Blu-ray generelt problem med de lange loadtider og ikke min nye afspiller.
Af anielsen83
#69313
Tak for svar! Lige nu kigger jeg på den nye LGBD390 - den ser spændende ud.

Lige et andet spørgsmål. Hvad er 7.1. Og hvordan får jeg bedst glæde af det?

Lige nu bruger jeg kun mit almindelige anlæg med 2 højtalere, men kunne godt tænke mig endnu bedre lyd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69317
7.1 hentyder til antallet af lydkanaler plus subwoofer kanalen. Dvs. 7 kanals surround, plus separat subwoofer-kanal. Det kræver 7 højttalere plus en subwoofer, at udnytte dette signal, dvs.
Center- , højre-, venstre-, side-højre, side-venstre, bag-venstre og bag-højre-højttaler.
Af Kratz
#69365
anielsen83 skrev:hehe ok.

jeg har et par krav til en blu ray afspiller

1) den skal være god til dvd
2) den må ikke være for langsom til at loade
3) den skal afspille divx fra usb

det lyder ikke som nogen let mission - eller hvad?
Der er kun en BD afspiller der for alvor lever op til (i hvert fald to af) disse krav, og det er Oppo BDP-83.
Denne afspiller er den ubetinget hurtigste og er fremragende til DVD afspilning. Den har USB indgang, men om den kan afspille Divx over USB er jeg dog ikke 100% sikker på. Jeg vil dog tro dette er tilfældet.
Eneste problem er, at denne afspiller er blevet uendeligt forsinket i Europa.
Den skulle være lige på trapperne, men det har den efter sigende været længe...
Af BrianH
#69366
Husk at det (mener jeg) er loadtider efter maskinen er startet op. Der skal lægges over et minut til, fra man trykker "tænd" til man kan lægge sin CD ind...

Lars81 skrev:Her er en mini-review af en Panasonic BD60: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 57958&PN=1

Han skriver flg.:

CD

Loadtid: 4 sek.

Brugte ikke for meget tid på at nærlytte CD kvalitet, da jeg benytter HDMI til min Onkyo. Tror derfor at det er min Onkyo der levere D/A konverteringen og frembringer lydens egenskaber. Uden tvivl er den mere klar i lyden end min gamle DVD/CD afspiller, men igen har jeg ikke lavet det store test arbejde her.


DVD

Loadtid: 21 sek

Billede kvalitet er rigtig flot, ingen klager. Det er milevidt fra min sidste DVD afspillers kvalitet. Helt klart er kvaliteten go! Billedet står roligt, klart og uden pixeleringer af opskaleringer.

Ups Region? Skod jeg har glemt min gamle DVD var regions fri…. Nu har jeg kasse Region 1 DVD film jeg ikke kan bruge.....


Blu-ray

Loadtid: 1 min 16 sekunder (76 sekunder)

Det er klart ALT for længe… Men om det tager 45-55 sekunder eller 20 sekunder mere, så sidder man alligevel og syntes det er lang tid. Det kan ikke ødelægge helhedsindtrykket for mig. Jeg personlig karakteriserer det som et Blu-ray generelt problem med de lange loadtider og ikke min nye afspiller.
Af anielsen83
#69433
Tak for hjælpen!

Jeg endte med at bestille den nye LG BD390 - mine forventninger er høje - især fordi det er min første gang med blu ray :-)
Af LunD^
#69434
Men spørger jeg sikkert dumt, da jeg intet kender til BluRay, men hvorfor fanden er der 2min. loade tid på dem?! Det virker da noget "gammeldags". Som en CD Brænder med 2x speed.