Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasT1976
#68261
Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig en Panasonic BD-35 bluray-afspiller, men kan det overhovedet betale sig, når mit tv (Pioneer-436XDE) ikke er Full-HD?
Vil det bliver bedre end alm. dvd?
Vil det små-hakke, som jeg har læst om andre steder?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68279
Så vidt jeg kan se så understøtter 436XDE 1080p24 input fra en BluRay-afspiller, hvilket den så nedskalerer til skærmens native opløsning. Det vil også sige, at det IKKE kommer til at hakke på dit TV.

Jeg kan ikke understrege nok, hvor meget federe BluRay er på en fladskærm, og hvor lidt det betyder, at TV'et ikke er fuld HD. Det er fløjtende ligegyldigt, med mindre du sidder 1½ m fra dit TV. Du har intet at frygte mht. opløsningen!

Så svaret er meget enkelt: Hvorfor sidder du og læser her, når du burde være ude og hente din nye BluRay-afspiller?

PS. Husk at købe HDMI kabel samtidigt. Det følger ikke med i kassen. Hvis kabeltrækket er kortere end 2 m, så køb det billigste kabel du kan finde. Lad dig ikke narre af smarte kabler til overpris - de hjælper ikke på kvaliteten når det er HDMI.
Af ThomasT1976
#68284
Mange tak for et rigtig godt svar! Det var lige hvad jeg kunne bruge.

Hvad med valget at afspiller er det ok til 1499,- ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68286
Det er en god afspiller til BluRay, men knap så god til alm. DVD. Til prisen er det dog et rigtig godt tilbud, som man næsten ikke kan sige noget grimt om.

Jeg har selv en Sony S350, som også er lidt halvringe til at vise DVD, men for at være helt ærlig, så gør det mig ikke det store. Jeg har konverteret næsten 100% til BluRay nu, så det er meget sjældent at jeg sætter en DVD på. Stort set alle BluRay-afspillere klarer BluRay-formatet lige godt, så på dén front har du ikke noget at frygte.
Af ThomasT1976
#68287
Igen tak,

Jeg har egentligt valgt den afspiller, da jeg synes jeg har læst at den klare DVD rigtigt godt. Er det forkert?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68288
Så vidt jeg kan forstå, så forholder det sig stik modsat, men jeg har muligvis taget fejl. Jeg fravalgte den i sin tid pga. de fysiske dimensioner (dybden), og så var jeg ikke så begejstret for sølvkanten på fronten.

Der er en Pioneer 320-model til salg i vores køb/salg sektion for 2500 kr. Det ville helt klart være mit førstevalg, hvis jeg kunne vælge i dag.