Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lidwin
#64252
Hej alle, jeg er lige blevet en heldig indehaver af en 50V10, og nu søger jeg efter en bluray afspiller, men tænlte på at købe en bærbar med en inbygget bluray afspiller. Er der noget der kan anbefales, da jeg vil bruge bærbaren som en mediacenter, eller er en fritstående Bd bedst??
Af hest
#64253
Vil sige en standalone er bedst. Den bærbar kan sikkert ikke sende 24hz ud, så du vil ende med en masse hakken i billedet.
Af RogueAgent
#64262
PowerDVD 8 Ultra understøtter 24p playback, så hvis ellers det er en fornuftigt specificeret bærbar med et godt grafikkort, så vil det største problem snarere være at få HD lyd ud af den, men om det er et issue afhænger selvfølgelig af dit øvrige anlæg.
Af Illgor
#64284
Sidder i nærmest præcis samme situtation (har 50v10 og en bærbar til), men hvorfor skulle det være et problem at få HD lyd ud af den?
Af RogueAgent
#64287
Illgor skrev:Sidder i nærmest præcis samme situtation (har 50v10 og en bærbar til), men hvorfor skulle det være et problem at få HD lyd ud af den?
Fordi det meget ofte er "almindelig" Dolby Digital eller DTS der sendes ud via hdmi på bærbare og ikke TrueHD eller DTS HD master audio. Årsagen til dette er at det som regel er signalet fra spdif udgangen der routes til hdmi udgangen, og spdif understøtter ikke hd lyd. De fleste grafikkort der understøtter bitstream output af hd lyd er såvidt jeg ved til stationære PC'er - der er uden tvivl også nogen til bærbare, men det er vist mere undtagelsen end reglen.
Af Illgor
#64291
Nå ok, jeg har tænkt mig at smide et eksternt lydkort til - så burde det jo ikke være et problem.
Af RogueAgent
#64292
Illgor skrev:Nå ok, jeg har tænkt mig at smide et eksternt lydkort til - så burde det jo ikke være et problem.
Så skulle det gå lidt nemmere - men husk at checke specs, for det er bestemt heller ikke alle eksterne lydkort der understøtter multichannel HD audio.