Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#194970
Hej på forummet!
Jeg har netop købt en slingbox 350 og en ældre Samsung SMT-H3106 til at lave et signal slingboxen kan bruge til noget.
Jeg har fået sat Samsung-boksen op på et almindeligt tv, den viser fint alle kanaler efter jeg opdaterede netværks-ID'et.
Mit problem er dog, at jeg KUN kan få et tv-signal ud af HDMI udgangen.
Ingen af de andre udgange kan give mig et tv-signal, det virker simpelthen som om HDMI-udgangen er det eneste der er aktivt.
Boksen fik lov til at hente en opdatering da jeg startede den op, så den burde have nyeste software.
Er der nogen der har et fif til hvordan jeg får liv i de andre udgange?
Er boksen futtet af?
Jeg er primært interesseret i component-udgangene, da det er eneste måde jeg kan få HD-kvalitet ind på slingboxen, da den ikke har HDMI indgang.
En anden mulighed ville være at købe en omformer:
http://www.ebay.com/itm/New-HDMI-to-RGB ... 43c314dbad
men ville egentligt helst have at yousee-boksen kørte som den skulle...
Jeg kan læse i manualen, at component ikke er aktiv i første software version, men skulle være det efterfølgende:
http://skantenne.dk/misc/Brugervejledning-1.pdf

Er der nogen der har et godt fif til hvad jeg kan gøre?
Ville gerne have gang i slingboksen i dag, alternativt må jeg rette henvendelse i morgen til Yousee for at høre hvad de har at sige til det...
På forhånd tak for hjælpen!
/Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195060
Jeg har ikke lige YouSee-boksen ved hånden, men jeg kan næsten forestille mig, at det har noget med bileldindstillingerne i boksen at gøre. Inde i indstillingerne må der næsten være mulighed for at aktivere forskellige output, f.eks. de analoge udgange.

Det kan være de analoge indgange automatisk slår fra, hvis man sætter opløsningen højt. De understøtter ikke alle HD-opløsningerne.
#195064
Tak for svaret Rasmus.
Jeg sidder selv i USA og fejlsøger på afstand via Facetime med min far i den anden ende, så det er ikke altid helt let at finde ud af hvad man kan og ikke kan indstille...
Jeg har dog også fået svar fra Yousee igår: Det burde ganske rigtigt være muligt at slå HDMI fra og Component til inde i boksen, så det skal prøves i dag. Derudover KAN det have været den forkerte scart-stik udgang vi har brugt...
Tak for svar, jeg vender tilbage hvis det stadig ikke kører...!
/Daniel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195073
Mener, at de analoge udgange er deaktiverede når du kører i højere opløsninger. Man skal passe lidt på med hvad man aktiverer i den boks, for pludselig smutter al billede på en given udgang, hvis man får trykket forkert, og så skal man have fat i scart/... kabler i stedet.
#195919
Som andre er inde på skal du i indstillinger aktivere scart udgangen så opløsningen kan sænkes og den analoge udgang aktiveres. Du er heldig da slingbox har indbygget remote til netop yousee/Samsung boksen. Jeg har skrevet en kort test af boksen her (ud fra Yousee plus kunde): http://www.tv-pakke.dk/416/yousee-plus- ... e-og-test/. Du får nok ikke meget ud af at snakke med Yousee og slingbox - det er vist ikke et produkt de bryder sig alt for meget om pga. copyright...
#196878
HD-opløsning kan sendes fra HDMI-udgang til Slingbox350 vha en (ret dyr) HDFury2
Dog skal man være opmærksom på at HDFury2 skal have strøm FØR tuneren prøver at sende videosignalet for tuneren kan få HDCP-handschaet og åbne op for HD-signalet. I hvert fald var det ikke stabildt at starte tuner og fury samtidigt vha tænd/sluk-ur. Heldigvis bruger HDFury2 kun meget lidt strøm :-)