Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12721
Hejsa

Jeg har netop købt mig et 40" Samsung fladskærms-tv og vil nu gerne have det optimale ud af det.
Derfor har jeg undersøgt mulighederne hos Telia Stofa og har besluttet mig for at jeg skal have fingre i deres Samsung digital HD-dekoder. Herefter har jeg undersøgt lidt rundt omkring på nettet vedr. køb af denne dekoder (Samsung DCB-H360R) og har fundet frem til at jeg kan spare ca. 1000 kr. ved at købe den i Holland (https://www.cardwriter.nl/nl/pd11501564 ... egoryId=92).
Men da jeg tænker før jeg køber, måtte jeg hellere lige undersøge sagen. Så jeg ringede til Stofa og forhørte mig. Jeg spurgte om jeg godt kunne få StofaXtra hvis jeg bare havde dekoderen som de anbefalede selv. De nævnte så at softwaren i dekoderen ikke er identisk med deres, hvis boksen er købt i udlandet og samtidig sagde de også, at krypteringen kan være anderledes.

Mit spørgsmål er nu:
Er det noget Stofa bare siger for at jeg skal købe boksen hos dem, eller er der rent faktisk noget om snakken???
Jeg vil jo meget gerne spare 1000 kr., men jeg vil heller ikke stå med en dekoder jeg ikke kan bruge til noget.

Så jeg håber der er en eller flere, der er væsentligt klogere end jeg og kan svare på mit spørgsmål.

På forhånd tak. :)



Lasse Lagoni
#12953
SirLagoni skrev:Hejsa

Jeg har netop købt mig et 40" Samsung fladskærms-tv og vil nu gerne have det optimale ud af det.
Derfor har jeg undersøgt mulighederne hos Telia Stofa og har besluttet mig for at jeg skal have fingre i deres Samsung digital HD-dekoder. Herefter har jeg undersøgt lidt rundt omkring på nettet vedr. køb af denne dekoder (Samsung DCB-H360R) og har fundet frem til at jeg kan spare ca. 1000 kr. ved at købe den i Holland (https://www.cardwriter.nl/nl/pd11501564 ... egoryId=92).
Men da jeg tænker før jeg køber, måtte jeg hellere lige undersøge sagen. Så jeg ringede til Stofa og forhørte mig. Jeg spurgte om jeg godt kunne få StofaXtra hvis jeg bare havde dekoderen som de anbefalede selv. De nævnte så at softwaren i dekoderen ikke er identisk med deres, hvis boksen er købt i udlandet og samtidig sagde de også, at krypteringen kan være anderledes.

Mit spørgsmål er nu:
Er det noget Stofa bare siger for at jeg skal købe boksen hos dem, eller er der rent faktisk noget om snakken???
Jeg vil jo meget gerne spare 1000 kr., men jeg vil heller ikke stå med en dekoder jeg ikke kan bruge til noget.

Så jeg håber der er en eller flere, der er væsentligt klogere end jeg og kan svare på mit spørgsmål.

På forhånd tak. :)



Lasse Lagoni

Hej SirLagoni

Du skal vente ca 3 til 4 uger der kommer noget meget intrasandt. Hvis du kan vente.

Marts April kommer der os andre nyheder.

Samsungdk
Af Jørn Jerow
#15040
Hvad skal han vente på, det lyder interessant at der er noget interessant at vente på ?

Jeg venter også på en Stofa HDdekoder
vh
Af mps8210
#19053
Hey

Var det bare at de nye fladskærme fra samsung kom eller ved du noget om stofa??

Jeg har snakkede med stofa, og i ders svenske afdeling kan man købe dekoderen til 1699 svenske - så hvorfor skal vi betale 3000 kr her i DK - og jeg ville da også meget gerne vide om man kan købe dekoderen i udlandet, og så bare få kortet fra Stofa i DK.

For det er jo kortet som dekoder signaet. Så man burde jo kunne bruge andre dekodere fra Samsung til at dekode signalet.

Håber at der er nogen, der ved noget. og skirver i denne tråd, kan da se at der er fler der har været inde og læse tråden, og det er nok folk der ikek er villige til at betale 3000 kr. for den skide dekoder.

Ham jeg snakkede med i kundeservice hos stofa, fortalte at de arbejdede på sagen.
Brugeravatar
Af azrael
#19054
Såvidt jeg kan se, er digital tv hos Telia.se ikke så meget kabel-tv som det er IP-tv. Man skal i al fald have bredbånd og et modem for at kunne modtage det.

Lige bort set fra synes jeg også, at TeliaStofas pris for deres DVB-C boks er ren åger. Samtidigt er deres analoge signal så pivringe, at det til tider ikke er til at se på. Jeg har da i al fald på adskillige kanaler næsten mere "sne" end billede. Hvordan er det med dig, mps8210? Jeg kan se, at du også bor i Århus V...

Man fristes næsten til at tro, at TeliaStofa bevidst har et ringe analog signal, så de kan få solgt flere bokse og kort (som for øvrigt *også* er dyrere end TDCs Selector).