Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#158063
Jeg blev for et par måneder siden den heldige ejer af et ex720, efter at have læst anbefalingen herinde :). Det har så lige siden jeg købte nærmest ikke forvoldt mig andet end problemer. Jeg er ikke sikker på jeg poster det rigtige sted, da jeg har flere problemer jeg ønsker bliver adresseret. Jeg har efterhånden søgt hele internettet igennem efter løsninger på de problemer jeg har, men ingen af de løsninger jeg har fundet, har virket.

Problemer:

1. Jeg mangler TV3, SVT1 og 2. Jeg har som anbefalet flere steder, været ude og investere i et splinternyt double shielded coxial cable(mener jeg det hedder) Det var anbefalet af yousee og hele lortet, men det har hverken gjort fra eller til, jeg kan stadig ikke se de 3 kanaler(mener de ligger på samme frekvens). Jeg er på ingen måder en haj til fjernsyn, så jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad man eventuelt kunne gøre. :)

2. Det næste problem omhandler så ikke tv-signalet, men da det med tv-signalet er det vigtigste postede jeg herinde. Når jeg kobler min computer til med et hdmi kable, så skalere den skærmen mærkeligt, så det ikke fylder hele skærmbilledet. Computerens skærmindstilling er sat til fuld hd, så billedet burde da fylde hele skærmen

3. Når jeg ser BD film på min playstation, virker det som om at det sorte bliver MEGET sort, mig og min kæreste sad og så HP7 part 2, og der var scener i filemn hvor vi nærmest ikke var i stand til at se hvad der foregik på skærmen. Jeg har kalibreret den fuldstændig som det står i anmeldelsen. Problemet synes også at optræde engang i mellem, hvis jeg ser film fra min computer over på fjernsynet.

Håber der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe

på forhånd tak

- Balder
#158066
Baldercb skrev:3. Når jeg ser BD film på min playstation, virker det som om at det sorte bliver MEGET sort, mig og min kæreste sad og så HP7 part 2, og der var scener i filemn hvor vi nærmest ikke var i stand til at se hvad der foregik på skærmen. Jeg har kalibreret den fuldstændig som det står i anmeldelsen. Problemet synes også at optræde engang i mellem, hvis jeg ser film fra min computer over på fjernsynet.
Min første tanke er, at det drejer sig om shadow detail, altså evnen til at skille elementer i mørke scener fra hinanden.

Men hvis det er meget grelt, kan det selvfølgelig godt skyldes en fejl.

Nu kan jeg ikke lige huske, hvordan skærmen klarede sig på dette punkt i Rasmus' test. Men du kan jo prøve at genlæse testen :)

Ellers er det jo ikke en dårlig ting, at sort er SORT. Og det er heller ikke usædvanligt, at det mørke flyder lidt sammen.
#158073
Baldercb skrev: 1. Jeg mangler TV3, SVT1 og 2. Jeg har som anbefalet flere steder, været ude og investere i et splinternyt double shielded coxial cable(mener jeg det hedder) Det var anbefalet af yousee og hele lortet, men det har hverken gjort fra eller til, jeg kan stadig ikke se de 3 kanaler(mener de ligger på samme frekvens). Jeg er på ingen måder en haj til fjernsyn, så jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad man eventuelt kunne gøre. :)

2. Det næste problem omhandler så ikke tv-signalet, men da det med tv-signalet er det vigtigste postede jeg herinde. Når jeg kobler min computer til med et hdmi kable, så skalere den skærmen mærkeligt, så det ikke fylder hele skærmbilledet. Computerens skærmindstilling er sat til fuld hd, så billedet burde da fylde hele skærmen

3. Når jeg ser BD film på min playstation, virker det som om at det sorte bliver MEGET sort, mig og min kæreste sad og så HP7 part 2, og der var scener i filemn hvor vi nærmest ikke var i stand til at se hvad der foregik på skærmen. Jeg har kalibreret den fuldstændig som det står i anmeldelsen. Problemet synes også at optræde engang i mellem, hvis jeg ser film fra min computer over på fjernsynet.
1: De 3 kanaler ligge på hhv. 248-, 394- og 554000kHz. De burde umiddelbart komme frem når du søger. Benytter du det rigtige ID?

2: Kan skyldes at du skal aktivere / deaktivere Overscan (eller noget lignende) i tv'ets menu.

3: Playstation og PC'er har et grafikkort som har indflydelse på gengivelsen. Jeg skal også indstille min pc meget lysere, når jeg skal koble den til tv'et. Muligvis har hver HDMI indgang på tv'et individuelle indstillinger, så du kan tilpasse indgangen til den aktuelle brug.
#158080
Peter Schrøder skrev: 1: De 3 kanaler ligge på hhv. 248-, 394- og 554000kHz.
I hovedstadsområdet ligger TV3, SVT1 og SVT2 alle på 554 MHz. Det er samtidig en af de frekvenser, der bruges på det antennebaserede DVB-T-net i området. Det stiller krav om at man benytter gode kabler og stik for at undgå forstyrrelser.
Af Baldercb
#158081
Først og fremmest tak for besvarelserne.

1. Jeg har som sagt været ude og investere i et superduper kabel, for jeg bor nemlig i hovedstadsområdet. Så det må altså være stikket den er gal med? Skal jeg så kontakte yousee eller hvordan? Jeg har læst et par steder at folk har prøvet det samme som mig, med de samme kanaler, men ikke har kunnet få noget som helst ud af yousee. Jeg har dobbelt tjekket at ID'et er det rigtige, 100 står der på yousees hjemmeside. Ved ikke om det har noget med hinanden at gøre, men jeg kan godt se tv3 på det analoge signal. Problemet er når jeg prøver at se det på det digitale signal.

2. Hvordan tjekker man overscan/finder det?

3. Jeg læste mig frem til at skærmen ikke havde en særlig fantastisk "shadow detail". Dog virker som om det skifter lidt frem og tilbage. For da jeg tidligere i dag prøvede at sætte Avatar filmen i, var det hele meget flot, og der var ikke problemer med det sorte.

igen, mange tak for svarende :)