Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Micmo
#157152
Hej

Har netop erhvervet mig en Sagecom RT90 DVB-T harddisk
Receiver i forbindelse med et boxerabonnement. Har indtil nu kørt med et panasonic plasma fjernsyn koblet til en indendørs stue antenne (af mærket one for all med strømforsyning til). Men har altså nu koblet Sagecom boksen på antennen og forbundet fjernsynet til antenne out på sagecom boksen. Hvis jeg anvender fjernsynets egen tuner med det rå antennesignal fra Sagecom boksen melder fjernsynet at signalstyrke og signalkvalitet er maks(nemlig 10) hvorimod hvis jeg kigger på antenneinformation på Sagecom boksen er signalstyrken 98% og signalkvalitet 2%. ) jeg kan så futte lidt rundt i stuen og ved at dreje antenne få Sagecom boksen til at hoppe op på et par og 80%, men selv som jeg står rimeligt stille, når jeg har fået en høj signalkvalitet falder den ret hurtig til de 2% igen. Vi bor knap 2 km fra Hadsten senderen og har prøvet at placere antennen i vinduet hvor der er los til masten uden at det ændre på signalkvaliteten. Har også prøvet med en anden indendørs antenne med samme resultat
Jeg kan se alle kanalerne, en gang imellem opstår der noget pixelering i billedet(det er selvfølgelig træls).
Er der andre der har erfaring med denne boks og kan svare mig på hvorvidt signalkvalitetindikatoren som ifølge boksen selv skulle være dårlig bare er by design( er jo lidt modstridende i forhold til fjernsynet, eller kan det skyldes en dårlig tuner i Sagecom boksen)

Med venlig hilsen

Jakob