Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#155922
Kære kloge hoveder :)

Jeg er endt på juleferie hos mine forældre der har problemer med deres TV. Jeg er ikke super skrap til det, men tænkte at nogen måske kunne hjælpe.

De har et Philips 40PFL-7664H/12 tv og en Sony RDR-AT100 HDD/Dvd-recorder.

De har ført haft yousee med en digital modtagerboks, Det var dengang nemt da boxen afkodede signalet, og derefter var tilsluttet HDD-optageren via antenne og derfra tilsluttet tv'et via HDMI.

De har dog for nylig fået BoxerTV, som sidder bag i tv'et i et Boxer TV-Modul CI+ HD. - ergo er det jo TV'et der afkoder signalet direkte.

Er det overhovedet muligt for dem at bruge HDD-optageren længere?

Hilsen Christina
#160963
ChrissyMissy skrev:Kære kloge hoveder :)

De har dog for nylig fået BoxerTV, som sidder bag i tv'et i et Boxer TV-Modul CI+ HD. - ergo er det jo TV'et der afkoder signalet direkte.

Er det overhovedet muligt for dem at bruge HDD-optageren længere?
Hej Christina
Jeg har en analog LG'optager, som er forbundet til mit Samsung fjernsyn både med HDMI'2,4 samt et scartkabel. Det er således lykkedes mig, at 'loope' tunersignalet som TV'et modtager gennem den analoge maskine. Dog er der nogle alvorlige ulemper.

Først skal jeg indstille på TV'et den kanal jeg ønsker at se/optage. Derefter skal jeg sikre mig, at optageren står med scart som input inden jeg sætter/ændrer TV'ets indput til HDMI'stikket. På den måde kan jeg optage i den analoge kvalitet som optageren er i stand til. Er programmer du optager tekstet digitalt(som du normalt kan fravælge), så kommer disse ikke med. Desuden skal du, når du vil se en anden kanal, først skifte til TV'ets tuner som indput, skifte kanal, og derefter skifte tilbage til HDMI som input.

Det er en anelse bøvlet, men på den måde kan man optage med en gammel optager, så man kan exportere sine optagelser på en DVD. Der vil også være det problem, at TV'et skal være tændt for at du kan optage - og så ryger idéen med en optager lidt.

Jeg har i stedet købt en Samsung optager med T2/C'tuner, som kan det hele - derefter må jeg kopiere det jeg vil exportere til den gamle LG. En digital recorder må ikke kunne exportere ukrypteret.

Om ovenstående konfiguration virker på andet tilsvarende udstyr vides ikke, men det virker hér.
Af Kavi
#160965
Ja, der er jo ikke noget der hedder HDMI'2,4, så der skulle stå HDMI'1,4