Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wejergang
#7049
Hej.

Jeg er kommet i tvivl om jeg skal vælge et LCD TV der understøtter DVB-T eller DVB-C.

Jeg har tv signal vi et antennelaug, det er vel det man i gamle dage kaldte for fællesantenne. Jeg ved af gode grunde ikke hvordan antenneforeningen videresender signalet til mig, har dette indflydelse på hvad jeg skal vælge?
Brugeravatar
Af azrael
#7051
DVB-T skal du i al fald ikke bruge hvis du har kabel-tv, og det lyder det til, at du har.

DVB-C ville kun være aktuelt hvis dit antennelaug også sendte de regulære analoge antennesignaler i en digital pakke. Det er det de kalder for Selector hos TDC og for Det Digitale Spejl hos Stofa.

Det ville ikke undre mig, hvis du *slet* ikke har behov for DVB-T eller DVB-C. Det er i al fald ikke noget jeg ville gøre et tv-køb afhængigt af. Man kan altid købe en separat dekoder ved siden af.

Hilsen,
az
Af lars t
#7052
Jeg har kabeltv - har lige købt tv med DVB-T tuner og kan se DR1 DR2 og TV2 digital.
Brugeravatar
Af azrael
#7070
Kun hvis du hiver stikket til kabel-tv ud af tv'et og sætter en stueantenne på... :p

Hilsen,
az
#7155
Hej

Fællesantennen kan godt videresende det digitale DVB-T-signal parallelt med det eksisterende analoge signal på fællesantennenettet. Det er tilfældet hos Vester Hassing Antenneforening ( www.vhaf.dk ). Det svarer jo egentlig bare til, at fællesantennen agerer DVB-T-stueantenne...

Vh.
Af Killerscamp
#7786
Men hvad kan man bruge digital tuner til, er det noget der er interessant i fremtiden og hvad hulan bruger man CI-kort til. Sikkert noget pay-tv. Men jeg har købt et Panasonic TH-42PX60E og ved sku ikke helt hvad jeg skal stille op med det ekstra jeg har betalt for at få DVB-T (Digital tuner) i. Gi mig noget positivt feedback, så jeg ikke føler at de 2500,- blev smidt direkte ud af vinduet:-(
Af henrikfom
#7998
Det skal du bruge, så du også kan se TV efter 2009.