Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aprasite
#355511
Hej, vi får tilsluttet os fibernet fra engang i næste år, men kan allerede nu bestille TV og Fibernet

I øjeblikket har vi Yousee Bland Selv, med en tv boks. Det vil sige at det kører over antennestik og til deres tv boks

Ser vi sport, så står det skarpt, og ingen hakken eller dårlig kvalitet

Skiftet til Waoo forvirrer mig dog, da de har kabel-tv og Waoo TV boks

Jeg kan læse mig til at deres TV boks er internet baseret og tænkte derfor at det må være dårligere kvalitet, men bliver alligevel i tvivl

Sammenlignet med Yousee og TV boks (DVB-C), hvad skal jeg så vælge, hvis jeg vil have bedst kvalitet? Vil nemlig ikke have noget imod en TV-boks, og vil faktisk synes det er nemmere, men ikke hvis man skal gå på kompromis med kvaliteten

Waoo kundeservice var ikke til meget hjælp i dag, omkring forskel i bitrate eller om det er det samme
Af GoHammers
#355512
Om du skal vælge Tv boks eller CATV skal jeg ikke gøre mig til dommer over.

Waoo's nye tv boks understøtter både multicast og Unicast(streaming) via kabel. Multicast kan enten køres ved at kable den til en af tv portene på den fiberboks du får sat op eller via deres "smart" wifi. Jeg vil altid vælge kabling, hvor det er muligt.

Det er ganske rigtigt, hvis du vælger at køre tv boksen via unicast. Så er det ikke samme kvalitet signalet sendes ud i. Enten boksen eller dit tv opskalere billedet. Der med sagt så opskaleres multicast signalet også da der kun er en kanal der nativt sendes i 4k.

Der kan måske være en fordel ved at vælge tv boksen. Det er at man kan tilkøbe enkelte kanaler, hvis man vælger en af de mindre tv pakker. Det kan man ikke på CATV.

Nu ved jeg ikke, hvor du kommer fra, men det er også muligt at beholde sin Yousee tv, hvis man får fibernet via Fibia eller Energifyn.
Af jkn789
#355514
Jeg har haft waoo fibernet og deres 4k boks i nu 4 år, og begge dele fungerer fint med meget få problemer, har måske oplevet det en gang om året.
Jeg har ikke mulighed for at modtage deres kabel tv, og bruger fibernet som kilde, jeg er meget tilfreds med billedet kvalitet og boksen har kun skulle genstartes Ca en til to gange om året.
fordelen ved boksen er at du kan optage til skyen og se det op til 3 måneder efter, samt at du kan se udsendelsen forskudt på næsten alle kanaler. Og pause i op til en time. Og det fungerer fint. Samtidig får du også adgang til deres Web tv. Og du kan optage på Web tv og se det både på Web tv og på boksen, men ikke omvendt.
Jeg har deres store tv pakke og der medfølger viaplay total og tv2 play største pakke uden reklamer.
Viaplay total alene koster 449 om måneden og tv2 play 229, så det er ikke mange pengeman betaler for resten af tv pakken, som også indeholder eurosport og discoverys kanaler, som du ikke får via yousee.
Så er du til sport, er det efter min mening det bedste tilbud man kan få.
det er naturligvis ikke billigt, men sammenlignet med andre udbyder, tror jeg ikke du kan finde det billigere.
Du kan her på siden se en artikel om priser hos waoo i 2024
Af Beckham
#355518
Jeg har ikke set Waoo's tv boks i aktion, men vil næsten vædde med at deres løsning med almindeligt kabel tv signal vil være bedre, især når det kommer til sport. Har fortsat ikke hørt nogle setups hvor den internet baserede løsning ikke haltede bagefter den traditionelle kabel tv løsning.
Af gravgaard
#357228
Jeg kan godt se, at dette er et lidt gammelt indlæg. Men jeg ledte lidt efter folks oplevelser med Waoo TV med deres boks.

Jeg fik det i oktober, og vil sige at man skal holde sig fra det. De lover samme kvalitet som kabel tv når man taler med dem i telefonen.
Jeg fortæller at jeg har trukket cat rundt i hele hjemmet. “Det er fint fordi så tilslutter du bare boksen til det eksisterende cat.” Eneste problem er at for at få den bedste kvalitet skal man ud af en bestemt port i routeren. Det siger de ikke noget om før man selv finder ud af det. De siger det virker fint, med en almindelig port. Det var det første problem.

2. problem:
Jeg fik patchet det hele om derhjemme. Folk der ikke har mulighed for det, må jo så lade en løs cat ligge i huset hvis man vil have “ordentlig” kvalitet. Deres boks kan ikke slev skifte output. Dvs alle tv kanaler bliver konverteret til 1080p 50. Og deres konvertering er mildest talt dårlig. Ikke i nærheden af et kabel tv signals kvalitet.

3. Problem:
Siden boksen ikke slev kan skifte output ser meget indhold på Netflix forkert ud når det afspilles fra boksen. Tydelig mismatch i frames Så man skal selv gætte sig frem til, om indholdet er 24/50/60 frames og så selv sætte outputtet på boksen efter det. Når man har gjort det kører indhold fint. Men det er irriterende selv at skifte output konstant.

4. Problem
Minimum to gange ugen har jeg oplevet at billedet er væk, lyden er væk, tv boks vil ikke tænde. Så man skal rykke strømmen. Hvis man er heldig kommer tv signal tilbage, ellers skal boksen helt resettes. Måske kommer signalet tilbage derefter. Ellers prøv igen og prøv at rykke strømmen igen.
Så rigtig skidt oplevelse.
Af jkn789
#357406
skal lige høre om det er den nye Android baseret tv boks du har
Af gravgaard
#357467
Ja det er det. Eller det var det, jeg hopper tilbage til norlys og får kabel-tv over fibernet. Det skal siges at jeg til dagligt arbejder med tv og videoproduktion, så måske jeg er mere skeptisk end en normal bruger. Men for mig er det tydeligt at se, deres boks ikke er noget at råbe hurra for.