Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355566
Hej flatpanels

Er der nogle der har nogle præcise indstillinger på en Philips 908 når man ser ganske alm tv igennem tv tuner. Jeg synes hele tiden det står uskarp lige meget hvad jeg stiller på. Ja jeg ved godt det ikke har hdr billede, og det sendes i anden kvalitet altså ringere kvalitet en hdr billede/4k.
#355596
jesperkyster skrev: 1. dec 2023, 22:20 Hej flatpanels

Er der nogle der har nogle præcise indstillinger på en Philips 908 når man ser ganske alm tv igennem tv tuner. Jeg synes hele tiden det står uskarp lige meget hvad jeg stiller på. Ja jeg ved godt det ikke har hdr billede, og det sendes i anden kvalitet altså ringere kvalitet en hdr billede/4k.
Hvilken billedprofil bruger du ? Og hvem er din TV udbyder ?
#355597
C.O skrev: 3. dec 2023, 09:50 Der er hjælp på vej da flatpanel har en test på vej på Philips 908!

Kan være de vil svare her hvor langt de er?

Hvilke størrelse har du købt?
Tror ikke Flatpanels test hjælper her! måske det er signalet.
#355599
henrik.yde skrev: 3. dec 2023, 18:23
jesperkyster skrev: 1. dec 2023, 22:20 Hej flatpanels

Er der nogle der har nogle præcise indstillinger på en Philips 908 når man ser ganske alm tv igennem tv tuner. Jeg synes hele tiden det står uskarp lige meget hvad jeg stiller på. Ja jeg ved godt det ikke har hdr billede, og det sendes i anden kvalitet altså ringere kvalitet en hdr billede/4k.
Hvilken billedprofil bruger du ? Og hvem er din TV udbyder ?
Lige nu bruger jeg personlig. Hvor jeg ændrer oled kontrasten flere gange, mørke detaljer flere gange. Jeg forventer nok også mere at det står i 4k billede men det kan det ikke pga mit signal. Hvad har du selv af tv?
#355600
George1 skrev: 3. dec 2023, 18:26
C.O skrev: 3. dec 2023, 09:50 Der er hjælp på vej da flatpanel har en test på vej på Philips 908!

Kan være de vil svare her hvor langt de er?

Hvilke størrelse har du købt?
Tror ikke Flatpanels test hjælper her! måske det er signalet.
Jeg tænker du har ret med signalet. Med hvad har du selv af tv? Eller hvad ser du?