Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#223770
Hei. Har fått en lekker TV på veggen, men er noe misfornøyd med skjermen.... Leste desverre ikke test her før jeg kjøpte....
Er forsåvidt fornøyd med selve bildet og fargene, men det skjemmes av tydelige hvite hjørner i bildet. Jeg er ingen ekspert, men jeg har prøvd meg frem med de anbefalte settings fra testen her inne. Men det gjør lite med de hvite hjørnene, så jeg antar at det enten er en feil med panelet - eller så er det bare slik det er.....?
Noen som har noen kommentarer til dette? Burde jeg levere tilbake og finne en annen modell?
#223771
Hvide hjørner skyldes nok "blot" clouding, som vi også fremhæver, som værende en ret markant skavank ved denne model. Du må enten leve med det eller sende den retur. Det er ikke noget der sædvanligvis betragtes som en fejl, der kan gå ind under garantien.
#223775
Takk for raskt svar. Jeg har fri retur frem til 15. januar så jeg tror jeg vil se etter en bedre modell. Vil det være samme problem ved modellen KD65X8505C?

Er dette også et problem ved kjøp av feks Philips 65PUS7600?

mvh

Stig
#223778
Nej. X9005 er helt klar værre, da den bruger et side-belyst LCD panel. Det er Rasmus, der har testet PUS7600, så den kan jeg ikke rigtigt svare for, men den er også side-belyst og vil nok i store teæk ligne X9005 på dét punkt.