Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredekb
#180094
Hej jeg er på udkig efter et nyt tv. Har nogle krav til det:

Skal være 32''
mindst 100hz
max 5000.kr
gerne med 3D
hvis muligt gerne Plasma

Håber i kan hjælpe, har haft set på mange forskellige men har svært ved at vælge.

Nogle der har gode/dårlige erfaringer med: Philips, Panasonic, Samsung må meget gerne skrive ind. Alle forslag modtages :)
Senest rettet af fredekb 15. jan 2013, 16:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
#180096
FlatpanelsDK // SØG // ....processing....


• Nyt tv (link)


• Nyt tv til ca. 5.000 kr. link)


• Godt og billigt tv ønskes (link)


• Hjælp til køb af 37-42" tv (pris 5.000-8.000) (link)
Af fredekb
#180097
Kan desværre ikke bruge dette til noget da det skal være 32'' og ligge indenfor en bestemt prisklasse :((
Vil meget gerne have hjælp ;)
Nogle der har erfaringer ellers mht. mærke?
Brugeravatar
Af edinger
#180099
Samsung'en, som der linkes til ovenfor, fås i flere størrelser, herunder 32 tommer... ::l

HDTVtest skrev:
Samsung ES5500 (ES5505)

CONCLUSION – The Samsung ES5500 is a decent budget LCD-based HDTV, although it doesn’t excel in enough areas to get an all-out recommendation. Overall image quality is a step back compared to what we’ve seen from Series 5 in the past: in particular, we remember that the B550 (three generations before) featured a panel of comparable quality to those found higher up in the range, with less low-tone smearing, and on certain units, a full colour management system with near-perfect accuracy. Perhaps the addition of “Smart TV” features at this price point has forced compromises elsewhere?

The UE40ES5500′s biggest strength is surely its gaming responsiveness. If you can see through the motion blur, you’ll be rewarded with very low input lag from connected games consoles and PCs. In fact, some console users even find that a screen with inherent motion blur helps them better enjoy games with low frame rates (most games on the underpowered current generation consoles only run at 30fps) due to the “smoothed motion” appearance.

We’re not convinced that this is as good as £500 can buy, but if you can accept motion clarity which is low even by LCD standards, then you’ll be rewarded with decent colour accuracy, good contrast performance, and a good selection of web connected features.

Read full review



Billede
Af PeterD
#180107
Kan også godt forstå du helst vil have en plasmaskærm. Det giver det mest naturlige billede og det billede du typisk kender fra de gamle kasse tv. Så gode er LED skærmene ikke (endnu).

Desværre er det sådan at de fleste plasmaskærme fås fra 42" og opefter. Panasonic lavede vist engang et på 37", men det var så det mindste, så dit ønske med plasma og 32" samt 3D er vist utopi...

Plasma er bedst til sport og film (bluray), og har typisk bedre sortniveau end LED skærme..

Samsung ES5500 er et fremragende tv, men overvej lige en ekstra gang om du ikke kan få plads til en plasmaskærm fra en god producent. F.eks. kan du sætte potteplanterne i vindueskarmen.... :)

S-K-A-L det være 32" og HVIS du vælger ES5500 så fåes det nok billigst hos komplett.dk samt Elgiganten.dk
Af fredekb
#180112
PeterD skrev:Kan også godt forstå du helst vil have en plasmaskærm. Det giver det mest naturlige billede og det billede du typisk kender fra de gamle kasse tv. Så gode er LED skærmene ikke (endnu).

Desværre er det sådan at de fleste plasmaskærme fås fra 42" og opefter. Panasonic lavede vist engang et på 37", men det var så det mindste, så dit ønske med plasma og 32" samt 3D er vist utopi...

Plasma er bedst til sport og film (bluray), og har typisk bedre sortniveau end LED skærme..

Samsung ES5500 er et fremragende tv, men overvej lige en ekstra gang om du ikke kan få plads til en plasmaskærm fra en god producent. F.eks. kan du sætte potteplanterne i vindueskarmen.... :)

S-K-A-L det være 32" og HVIS du vælger ES5500 så fåes det nok billigst hos komplett.dk samt Elgiganten.dk
Er desværre kun 13 og min far har sagt jeg ikke må købe et der er større end 32'' eller må give mere end 5000.kr. Derudover må jeg selv vælge.

Så jeg bliver nok nødt til at købe et LED tv. Tak for din hjælp Peter :) Nogle der har andre erfaringer med dette eller andre LED tv. I må meget gerne skrive hvis i finder et Plasma 32'' til under 5000.kr ;)
Brugeravatar
Af edinger
#180113
fredekb skrev:Er desværre kun 13 ...og min far har sagt jeg ikke må købe et der er større end 32'' eller må give mere end 5000.kr. Derudover må jeg selv vælge.
Nu bli'r jeg helt ked af, at jeg (måske) var lidt for hård ved dig :)
Af fredekb
#180114
edinger skrev:
fredekb skrev:Er desværre kun 13 ...og min far har sagt jeg ikke må købe et der er større end 32'' eller må give mere end 5000.kr. Derudover må jeg selv vælge.
Nu bli'r jeg helt ked af, at jeg (måske) var lidt for hård ved dig :)
Nej det skal du ikke være. Skal jo vokse op og tage det sure mod det søde (eller hvad man nu siger) ;)
Vil bare gerne have nogle ideer til valg af tv da jeg er begyndt at gå ret meget op i teknik de seneste par år :)
Af fredekb
#180123
Nu har jeg fundet (efter hvad jeg kunne se) Panasonic's topmodel indenfor 32'' tv: Panasonic 32" tv TX-L32ET5WY

Har på et andet forum skrevet om samme spørgsmål hvor jeg har hørt at Philips tv ikke har virket særlig godt og det samme med Samsung. De anbefaler Panasonic (det link nedenunder) eller Sony. På Sony modellerne syntes jeg at de var for dyre. Kom gerne med jeres erfaringer på de forskellige mærker

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600041150

Nogle med erfaringer til denne model?
Af J.H.
#180130
Hvad med om du lige lod din far komme en tur til tasterne herinde, så han kunne få den fornuftige forklaring på hvorfor et 40"/42" er at foretrække!

Det er fint med kriterier men ikke lige på det område.
Senest rettet af J.H. 17. jan 2013, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af Bent odense
#180141
Her er en test af sony 40hx753-755.Kan også fåes i 32 tommer.Hx753 kan nu fåes til 6000kr.Så hx32 rammer nok din pris.Men det H.J skrev.Du kan snilt gå op i en 40-42 tommer.Og det er vel kun de 5000kr din far vil råde over,Og ikke om du har plas til 40 eller 42.Nå læs testen som er en god lede tråd for køb af tv.Om så det skal hede panasonic eller sony.samsung.lg


http://www.hdtvtest.co.uk/powersearch.p ... ny+46hx753
Af fredekb
#180150
OleA skrev:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746287

Dette tv har også 3D
Tak dette tv ser meget intrasant ud. Nogle erfaringer med dette LG 32" Cinema3D LED Smart TV 32LM620T?

P.s. skriver en samlet liste af alle forslag til sidst. Håber i så kan hjælpe
Af OleA
#180152
fredekb skrev:
OleA skrev:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746287

Dette tv har også 3D
Tak dette tv ser meget intrasant ud. Nogle erfaringer med dette LG 32" Cinema3D LED Smart TV 32LM620T?

P.s. skriver en samlet liste af alle forslag til sidst. Håber i så kan hjælpe
derer også dette med 3D.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... led-tv.htm