Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Troublenesss
#169959
Hejsa ;)

Jeg har et samsung tv serie 6 (6900)og har idag købt et par 3D briller af mærket VIZIO og de er meget simple uden batteri. Så jeg går ud fra at de er passive.
Jeg har indstillet tv'et til at vise i 3D, men der ingen forskel med brillerne på.
Skal kanalerne være bestemte 3D kanaler før det virker?


Jeg har læst mig frem til at der er passive og aktive briller.

Har jeg ikke uddybet mig godt nok må i sige til ;)
Håber i kan hjælpe :D
Af Rommel
#169961
For det første så er det nødvendigt at vide hvad modelnavnet helt præcist er på tv'et.
Ud fra modelnavnet kan vi vide om tv'et skal bruge aktive eller passive briller.
Hvis et tv har aktiv 3d, så skal man bruge aktiv 3d briller(læs; passive 3d briller virker ikke), og vice versa for passive 3d, og 3d passive briller.
Af lgowner
#169969
samsung har ingen PASSIVE 3D skærme, så enkelt er det. så du skal finde nogle (dyre) 3D aktive briller, omkring 350+ og opefter per stk.

amazon.co.uk eller amazon.de kan nok give dig nogle gode priser på samsung 3D briller, og du skal også finde nogle som passer til din model, så det er også vigtigt.
Af Chaui
#169986
Hvis ikke, så fås de jo os til 249kr stk. hvilket jo stadig er en slik kontra andre 3D briller.
Af Troublenesss
#170015
I skal have mange tak for svarene :D
Jeg må ud og finde et par aktive briller. Jeg bor i USA så de er ikke så dyre her :)