Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fixfinn
#151783
Hej

Jeg har lige købt et LG LW650W, som jeg er rigtig glad for.

Nu vil jeg så opdatere softwaren, da der tilsyneladende er en ny version på LG'2 hjemmeside. Ver. 04.04.11 og den nuværende er er 03.06.41.

Problemet er bare at selve filen ikke ligger på siden. udelukkende en guide til opdatering.

Og på trods af flere henvendelser til LG, er der ingen respons fra dem.

Er der andre der har lignende erfaringer med LG og evt. fået løst/opdateret deres software?

I Flatpanels test af fjernsynet står der at softwaren er blevet opdateret, det kunne da være rart at vide, hvor de har fået den nye software?

mvh Finn
Af Scandal
#151784
så vidt jeg husker, kan 650 kobles til nettet - har du gjort det?
I så fald: er der ikke et menupunkt, hvor du kan opgradere direkte fra fjernsynet?
Af Hbar
#151795
Sæt netværkskablet til og gå und i menuen (der hvor du kan styrer billede indstillinger kanaler osv). Det nederste punkt som vist nok hedder support (blåt symbol mener jeg). Der er et punkt der hedder software opdatering. Tryk på det og vent... Kan godt gå et stykke tid før den er færdig.
Af pnh
#151796
Satte bare netkabel i.Også fandt det selv ud af at der var opdateringer.
Af Fixfinn
#151851
2 timer efter dette indlæg fik jeg en mail fra LG med besked på at ringe til dem.
Efter en kort snak fik jeg sendt et link til download af softwaren.
Så nu er tv'et opdateret.

Sjovt nok, efter opdateringen er lyd og billede ikke mere synkron. Lyden kommer en smule efter billedet, ikke meget men nok til at det ses.
LG har heldigvis et menupunkt, hvor man kan justere lyd i forhold til billede. Men justeringen skal helt i bund for at det passer sammen!?

Er der noget med at man kan komme ind i en servicemenu?
Jeg vil se om jeg kan ændre lidt på tekstv-billedet. Når man er vant til et panasonic P7, så er teksten godt nok stor og klar på et LG.

Det er faktisk det eneste minus jeg indtil videre har opdaget.

Jeg har ikke netkabel der hvor tv'et står og er lidt i tvivl om det kan svare sig at investere i en Wifi-dongle. Jeg har alligevel en trådløs pc lige ved siden af, som er sat til tv'et.

Tak for svarene
Af Remmerboy
#151862
Fixfinn skrev: Jeg har ikke netkabel der hvor tv'et står og er lidt i tvivl om det kan svare sig at investere i en Wifi-dongle. Jeg har alligevel en trådløs pc lige ved siden af, som er sat til tv'et.
det handler ikke om, at du skal surfe på nettet, det handler om at tv'et kan komme på nettet, og selv finde opdateringer osv
Af Fixfinn
#151869
Nej, det er jeg klar over. Jeg mente det måske var overkill at investere i en wifi-dongle for at kunne opdatere software på tv'et. LG kan jo bare lægge det på nettet.

Jeg tror det er begrænset, hvad man ellers vil bruge internet til på tv'et.

Når det er sagt, troede jeg også at den var dyrere. den koster kun 326,- hos Proshop. Så måske skulle jeg ønske den til jul :)
Af ZanZan
#151872
Fixfinn skrev: Jeg vil se om jeg kan ændre lidt på tekstv-billedet. Når man er vant til et panasonic P7, så er teksten godt nok stor og klar på et LG.

Det er faktisk det eneste minus jeg indtil videre har opdaget.
Hvorfor er det et minus at teksten er stor og klar?
Af Fixfinn
#151882
Jeg kan godt se, det lyder mærkeligt.
Men på en sort baggrund virker store meget klare, hvide bogstaver voldsomt.

På det gamle panasonic kunne man stille lyssyrken i flere trin, så det virkede lidt mere afdæmpet. Og at så LG's skrifttype er ca. dobbelt så stor som panasonic, ja, så virker det voldsomt.

Jeg håber det bare er lidt tilvænning, men dæmpning af lysstyrken var nu en rigtig rar ting på panasonicen