Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas Tang
#11922
hejsa alle sammen,

Hvad er den bedste gaming panel teknologi hvis man ser helt bort fra prisen? jeg er selv nået frem til S-IPS som den bedste og S-PVA som den anden bedste. Lyder det fornuftigt? Hvad syns I?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#11925
Til hardcore gaming er TN det hurtigste du kan få. En analyse hos BeHardware har også vist at disse paneler har den lavere inputlag, hvilket ydermere hjælper til at de er bedre til at spille på.

Nyere S-IPS skærme som NEC W20GX2 er dog også godt med, ligesom visse P-MVA og PVA paneler efterhånden også kan bruges til spil, men de er ikke ligeså hurtige som de hurtigste TN paneler.
Af Thomas Tang
#11944
Du nævner ikke S-PVA er PVA bedre end S-PVA? Hvilke har den bedste billekvalitet og samtidig god responstid? S-IPS ikke?

he he ... fyrer mange spørgsmål af, men det vigtigste for mig er hvilket panel der giver bedst billede kvalitet og sammentidigt en god responstid??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#11950
Har du læset vores sektion om panelteknologier? Du finder den på forsiden i menuen til venstre. Her er alle teknologierne beskrevet.
Af Thomas Tang
#12024
ja jeg har læst om alle panel teknologierne med stor fornøjelse :)

Men I gør ikke særligt meget i at give dem "karakter" (hvilket er fint nok)og syns stadig det er lidt svært at se hvilket panel taknologi der er bedst til spil, som sagt er jeg nået frem til S-PVA og især S-IPS, men jeg er ikke sikker og det er derfor jeg spørger, fordi selvom man lige har læst en lang artikel om det er man jo ikke ekspert :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12025
Og af samme grund fortæller jeg dig jo at TN stadig er de hurtigste til seriøst spilbrug...
Af mhca
#46847
Det skyldes formentlig at det stadig må ses som en generel ulempe at en skærm har TN-panel, da det blandt andet giver mindre korrekt farvegengivelse (medmindre man er heldig at skærmen kan kalibreres ret godt) og dårligere betragtningsvinkler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46848
Ja, TN teknologien er godt nok hurtigst, men hvis man kunne lave S-IPS eller VA teknologien ligeså hurtig ville disse skærme være at foretrække.