Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung PS63C7705 vs. UE55C8705

#113502
Hej alle I kloge mennesker!

Jeg står og skal shoppe nyt TV, og har derfor kig på et af disse moderne 3D TV. ;)

Men, men, men... hvilket skal man vælge?

Mit nuværende Sony Bravia KDL40X2000 er blevet for småt, så det må meget gerne være 55" eller større.

Umiddelbart har jeg kun hørt godt om Samsungs nye skærme, men hvordan er de i forhold til f.eks. Sonys?

Hvad med den evige diskution om plasma vs. LCD og hvad giver det bedste resultat med 3D?

Mit umiddelbare valg står mellem Samsungs PS63C7705 og deres UE55C8705. De koster stortset det samme, men det ene er plasma og det andet er LED.

Hvad siger de kloge? På forhånd tusind tak for Jeres tid!

Mvh.
Morten
Af motte
#113524
Den venlige ekspedient i Hifi Klubben mente umiddelbart at billedet på LED modellen var bedst?

Desuden larmer plasma skærmen vidst en del, så hans anbefaling var LED.
Af jszpirt
#113531
jeg står med samme spørgsmål, men med valget mellem UE46C7705 og PS50C7705 (nogenlunde samme modeller).

Jeg skal ikke bruge 3D-delen, men ser både BD-film og en del HDTV. Har haft LED før og var meget tilfreds, men vil gerne have det bedste billede uden brummen. Ved ikke om strømforbrug betyder meget reelt?

tak :)
Af red_martians
#113532
grunden til at han nok er utilfreds med plasma'n er at hifiklubben ligesom mange andre butikker har været meget hårdt ramt af sidste års model: B855, der støjede helt forfærdelig fra strømforsyningen. Så kan godt forstå at norle ekspedienter kan have lidt svært ved at sælge efterfølgeren til en så udskældt model. Hvordan han kan sige at farverne står bedre, er jeg helt uforstående overfor. Plasma-udgaven er klart bedst på det punkt, ligesom 3D er fri for crosstalk, og så er det jo den med at man skal side lige op og ned for at se 3D på en LCD/LED hvor man godt kan tage sig en slingretur i sofaen hvis man har en plasma.
Af miko
#113587
læs lie om vores gode erfaringer med LED i Ultimate clouding i forumemner!!
Desuden tror jeg ikke på at den er blevet meget bedre med judder.
Af motte
#113848
Tusind tak for hjælpen - det blev et PS63C7705, så nu venter jeg spændt på leveringen! :)
Af Mysen
#113863
Forstår jeg dælme godt.... :)
Af jszpirt
#113864
hæ hæ, jeg har så fanget et UE46C7705 til 11.700,- inkl. levering :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#113884
red_martians skrev:grunden til at han nok er utilfreds med plasma'n er at hifiklubben ligesom mange andre butikker har været meget hårdt ramt af sidste års model: B855, der støjede helt forfærdelig fra strømforsyningen. Så kan godt forstå at norle ekspedienter kan have lidt svært ved at sælge efterfølgeren til en så udskældt model. Hvordan han kan sige at farverne står bedre, er jeg helt uforstående overfor. Plasma-udgaven er klart bedst på det punkt, ligesom 3D er fri for crosstalk, og så er det jo den med at man skal side lige op og ned for at se 3D på en LCD/LED hvor man godt kan tage sig en slingretur i sofaen hvis man har en plasma.
Hej
Hvis det er tilfældet, ville den rigtige løsning være, at fjerne produktet fra sine hylder.