Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KJohnseno89
#112363
Hey..

Kan det passe min PS3 ikke vil vise en 3D bluray film ? Den er opdateret til det nyeste.
Når jeg prøver og starte en 3D film, siger den at den ikke vil afspille den :(

HJÆÆLP
Af RogueAgent
#112366
KJohnseno89 skrev:Hey..

Kan det passe min PS3 ikke vil vise en 3D bluray film ? Den er opdateret til det nyeste.
Når jeg prøver og starte en 3D film, siger den at den ikke vil afspille den :(

HJÆÆLP
Det tyder måske mere på at der er noget galt med discen..? Såvidt jeg ved skulle 3D blu-rays være bagudkompatible, så de blot afspilles som almindelig 2D hvis afspilleren ikke understøtter 3D.

Hvad er det for en film - kan det evt. være en amerikansk (region A) disc..?
Af jvvpc
#112367
PS3 kan IKKE afspille 3D film, endnu. Der kommer en opdatering i løbet af efteråret der gør dette muligt :) Pt. understøtter den kun spil.

Og snakker vi rigtig disk eller en fil ?
Af KJohnseno89
#112368
Det var en film der fulgte med mit Sony KDL-52lx900 . Meetballs . Den er med danske undertekster så vil tro den er PAL.

Men er der sat en dato på den nye opdatering til PS3 ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112369
KJohnseno89 skrev:Det var en film der fulgte med mit Sony KDL-52lx900 . Meetballs . Den er med danske undertekster så vil tro den er PAL.

Men er der sat en dato på den nye opdatering til PS3 ?
Der er kun sagt september:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1278931341

Med lidt held betyder "september" starten af september, hvor den store IFA 2010 i Berlin afholdes. Den starter 3. september.
Af KJohnseno89
#112371
Gik fra KDL-46V3000 til det her, så jeg syntes der er en stor forskel. Fik først tv'et igår, så mangler stadig og udforske det endnu.
Dog syntes jeg 2D til 3D skuffer, kan stort set ingen forskel se. Men på 3D spil via PS3'en ser det rigtig godt ud. Har ikk oplevet noget hak og lign.

Er der nogle der ved hvordan man skal indstille det, hvis dette er nødvendigt ?

Mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112374
KJohnseno89 skrev:Gik fra KDL-46V3000 til det her, så jeg syntes der er en stor forskel. Fik først tv'et igår, så mangler stadig og udforske det endnu.
Dog syntes jeg 2D til 3D skuffer, kan stort set ingen forskel se. Men på 3D spil via PS3'en ser det rigtig godt ud. Har ikk oplevet noget hak og lign.

Er der nogle der ved hvordan man skal indstille det, hvis dette er nødvendigt ?

Mvh
Jeg har ikke selv leget så meget med det, men til aftenbrug er Theatre-profilen formentlig den mest præcise. Den aktiveres ved at trykke på den orange knap på fjernbetjeningen.

Slå også gerne nogel af de dynamiske kredsløb fra, ligesom der nævnes i nogle af de andre Sony anmeldelser.

2D-til-3D er ikke meget værd, nej, og meget diskret på Sonys modeller. Hvis du skal have en flot skive (når du kan afspille 3D Blu-Ray), så få fat i den der hedder Grand Ganyon på 3D Blu-ray.
Af KJohnseno89
#112384
OKay, det vil jeg prøve og lege lidt med..

Hvor er det muligt og købe nogle 3D film henne af i DK, hvis muligt endnu ?

Er der en guide et sted til hvordan det er man skal få den indstillet, eller er det for tidligt.?

Mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112398
Det er lidt tidligt med kalibreringsforslag, men det skal nok komme inden længe. Jeg har ikke selv set mange brugere, der har modtaget den indtil videre.

Der findes kun ganske få 3D Blu-ray film lige nu. De to første er Det Regner med Frikadeller og Monsters vs. Aliens. Der kommer også andre animationsfilm, blandt andet A Christmas Carol, men udvalget er stadig meget begrænset.
Brugeravatar
Af MigSelv
#112404
Rasmus Larsen skrev:Det er lidt tidligt med kalibreringsforslag, men det skal nok komme inden længe. Jeg har ikke selv set mange brugere, der har modtaget den indtil videre.

Der findes kun ganske få 3D Blu-ray film lige nu. De to første er Det Regner med Frikadeller og Monsters vs. Aliens. Der kommer også andre animationsfilm, blandt andet A Christmas Carol, men udvalget er stadig meget begrænset.
Hej
Problemet med 3d købefilm består i, at tv producenterne har travlt med tegne rettigheder til titlerne. Dette går i sidste ende ud over forbrugerne, og varer det længe nok, så dør hele 3d projektet.
Det regner med frikadeller, kan købes af alle.
Monsters v. Aliens er forbeholdt Samsung kunder ( filmen købes som starterkit med 2 par briller til Samsung tv ).
Ice Age 3 og Coraline er forbeholdt Panasonic kunder, hvis man er heldig at modtage en kupon ( gælder køb i USA og kampagner i Tyskland ). Det samme vil gælde for Avatar, denne udgivelse i 3D vil også være forbeholdt Panasonic kunder.
Grand Canyon kan købes af alle, hvis lysten til 45 min. flot naturfilm er tiltalende.
Hvad mon Sony gør? Som indehaver af et stort filmselskab, kan de jo sætte sig på en stor del af markedet.
Hvis dette fortsætter, vælger kunderne ikke tv'et efter foretrukkent mærke, men derimod efter hvilke film de bliver tilbudt.
Troede vi var sluppet for den slags, i 80'erne havde vi videokrigen ( betamax, vhs osv. ), nu starter så en ny, hvem tilbyder de bedste film.
Af Crax
#112408
MigSelv skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det er lidt tidligt med kalibreringsforslag, men det skal nok komme inden længe. Jeg har ikke selv set mange brugere, der har modtaget den indtil videre.

Der findes kun ganske få 3D Blu-ray film lige nu. De to første er Det Regner med Frikadeller og Monsters vs. Aliens. Der kommer også andre animationsfilm, blandt andet A Christmas Carol, men udvalget er stadig meget begrænset.
Hej
Problemet med 3d købefilm består i, at tv producenterne har travlt med tegne rettigheder til titlerne. Dette går i sidste ende ud over forbrugerne, og varer det længe nok, så dør hele 3d projektet.
Det regner med frikadeller, kan købes af alle.
Monsters v. Aliens er forbeholdt Samsung kunder ( filmen købes som starterkit med 2 par briller til Samsung tv ).
Ice Age 3 og Coraline er forbeholdt Panasonic kunder, hvis man er heldig at modtage en kupon ( gælder køb i USA og kampagner i Tyskland ). Det samme vil gælde for Avatar, denne udgivelse i 3D vil også være forbeholdt Panasonic kunder.
Grand Canyon kan købes af alle, hvis lysten til 45 min. flot naturfilm er tiltalende.
Hvad mon Sony gør? Som indehaver af et stort filmselskab, kan de jo sætte sig på en stor del af markedet.
Hvis dette fortsætter, vælger kunderne ikke tv'et efter foretrukkent mærke, men derimod efter hvilke film de bliver tilbudt.
Troede vi var sluppet for den slags, i 80'erne havde vi videokrigen ( betamax, vhs osv. ), nu starter så en ny, hvem tilbyder de bedste film.
Tror producenterne skyder sig selv i foden på flere måder... Mon ikke det blot får ekstra gang i piratkopiering af de enkelte producenters 'indkøbte' film? Filmen er vel ikke ligefrem 'låst' til et bestemt mærke.

Men super ærgeligt hvis der er sådan en kamp om at ha' de bedste titler. Det bedste jeg lige kan finde og sammenligne med i nyere tid, er kampen om hvilken spille konsol man skal købe, set i forhold til hvilke spil der kommer som eksklusiv titler.
Af trykkertor
#112412
Tilgængelig nu er:
Clash of the Titans, købte jeg fra Amazon.de
Grand Canyon, købte jeg fra Amazon.de
Det regner med frikadeller, købte jeg fra CDON.dk

Så kommer Monster House d. 16 september, bestilt fra Amazon.de

På PS3 kom Motorstorm 3D rift. 99,- på PSN-Store. (Fuldværdig spil med 10 baner)

Ellers ser min liste sådan ut:

3D Film
--------
Open Season 04.10
Sea Monster 3D 01.11
Toy Story 3 (09.11 USA)
A Christmas Carol (16.11 USA)



3D Spill
---------
EyePet Sep
NBA 2K11 08. Okt
Gran Turismo 5 05. Nov
Need for Speed HP2 18. Nov
Ghost Recon FS Q1 2011
Crysis 2 Q1 2011
Killzone 3 TBA
Motorstorm Apocalypse TBA
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112417
Selvom der ikke er nogen dato på dem, så kan jeg også forstå, at nogle af de andre IMAX-film, som er tilsvarende til Grand Canyon-filmen er på vej. Herunder blandt andet Wild Ocean og Mummies.