Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dr0zie
#112069
Hej,
Jeg har nu bestemt mig for at jeg køber et PS50C7705.
Tvet skal bruges til 3D film, HDTV, TV og PS3
Og har læst at dette slår det jeg i virkeligheden ville have UE46C7705.

Meeeen kan det virkelig passe at Samsungs Slim-ophæng ikke passer til dette tv?
I så fald hvilke ophæng bruger I til dette tynde tv?
Af Mysen
#112071
Samsungs slimophæng passer fint til den. Men der er 3 forskellige modeller og du skal have den, der hedder BXXC til et 50"

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=2 ... 38bfeb5527

Min ps50c7705 hænger i den. Jeg turde ikke de billige kopier, og systemet er godt nok også smart omend en smule dyrt.

Edit: Grunden til din forvirring er, at det hedder "vægophæng til Samsung LED", men det skyldes blot at LED er af Samsung markedsført som det nye smarte og tynde. Plasmaen er blot 5mm tykkere og bruger altså samme beslag.
Senest rettet af Mysen 24. aug 2010, 17:01, rettet i alt 1 gang.
Af dr0zie
#112072
Okay super tak,
Så forstår jeg virkelig ikke hvordan sælgerne hos Komplet, Wupti, Hifi-klubben er så uvidende.


Er det et fornuftigt valg jeg har lavet at købe PS50C7705 i stedet for LED udgaven, nu hvor den også skal bruges til PS3 m.m.
Af Mysen
#112074
Jeg tror at netop derfor er det et godt valg. Det er bl.a. derfor jeg valgte plasma fremfor LCD. Det og så de 4 ekstra tommer, samt anbefalingerne herinde fra
Af dr0zie
#112075
Glæder mig til at modtage det :)
Er der noget med at man skal lade det køre i nogle timer i en eller anden bestemt funktion så man undgår "indbrændninger" hvordan er det med summen fra det?
Af Mysen
#112076
Ja, den summer, men det gør et plasma. Jeg kan dog kun høre summen, når jeg sætter hovedet helt hen til, og når lyden er slukket.

Og jeg døjer ikke rigtigt med retention, som er en betegnelse for midlertidig indbrænding. Dog tror jeg at det er bedre at køre den sikre end at satse, hvilket betyder at det er en god idé at skifte kanal en gang imellem. At slukke tv'et, når man ikke bruger det, eller endnu bedre, tænde for den indrulnings feature, der følger med tv'et.

Som sagt døjer jeg ikke med det, men det ville da være surt at ende med en permanent indbrændning eller burn-in
Af Fredtoft
#112079
dr0zie skrev:Okay super tak,
Så forstår jeg virkelig ikke hvordan sælgerne hos Komplet, Wupti, Hifi-klubben er så uvidende.
Det må være en som har tabt sutten, det fremgår specifikt af WMN1000B at det passser til samsungs LED modeller op til 55" og Plasma op til 50".
dr0zie skrev: Er det et fornuftigt valg jeg har lavet at købe PS50C7705 i stedet for LED udgaven, nu hvor den også skal bruges til PS3 m.m.
Ja!
Af Crax
#112096
Regner selv med at købe netop den model og ophæng.
Hvordan virker ophænget - så vidt jeg kan læse mig frem til, sidder det på væggen med blot én skrue? Er det korrekt?

Hvor langt er der fra væg til TV når det er sat op? Der skal vel være lidt plads til kabler trods alt...
Af Mysen
#112098
Fredtoft skrev:
Det må være en som har tabt sutten, det fremgår specifikt af WMN1000B at det passser til samsungs LED modeller op til 55" og Plasma op til 50".
De fleste sider bruger bare den af Samsung skrevne tekst, og det drejer det sig udelukkende om deres LED modeller. Man skal næsten ind på Samsungs egen hjemmeside, for at finde ud af at den er kompatibel med deres plasma. Er det stadigvæk dyrere at fremstille plasmaskærme? Ellers så fatter jeg ikke en bjælde at de prøver at maskere brugbarheden af deres egne produkter ;;)
Af Mysen
#112101
Crax skrev:Regner selv med at købe netop den model og ophæng.
Hvordan virker ophænget - så vidt jeg kan læse mig frem til, sidder det på væggen med blot én skrue? Er det korrekt?

Hvor langt er der fra væg til TV når det er sat op? Der skal vel være lidt plads til kabler trods alt...
Til 50" modellen skal der bruges 2 skruer, som sættes i væggen. Der medfølger skruer og dyvler til hhv. træ, gibs og sten/beton.

Der Skrues 2 cirkulære plader i væggen, og så sætter du en kevlartråd på bagsiden af TV'et. Denne tråd hænges på de to runde plader, hvor de låses fast.
I bundet af tv'et skruer man desuden to runde dimser i, som rager lige så langt ud som kevlartråden, således at skærmen kommer til at hænge lodret. Den ene dims har en lille metalbøgle som kan foldes ud. Det betyder at du kan trække tv'et ud i bunden, folde den lille bøjle ud, så den rammer væggen, og på den måde give dig selv adgang til alle indgange. Ret genialt, i forhold til at stikkene er så svært tilgængelige.

Afstanden mellem væg og fjernsyn er 15mm, og det er rigeligt til alle ledninger. Jeg har endda tapet en lille 2,5" harddisk bagpå. Når jeg skriver lille er det fordi, de fleste er en anelse tykkere, så det skal man lige huske at kigge efter.

Man kan også hænge tv'et med 25mm til væggen, men jeg kan ikke se hvorfor man skulle det...
Af Crax
#112105
Tak for den uddybende forklaring - det lyder jo genialt nok :-)
Af TvTommy
#112148
Regner med at få samme tv idag:-)
Monterede igår dette beslag: http://multibrackets.com/3916.shtml
Kommer MEGET tæt på væggen. Hvis ikke du kan skaffe det hvor du bor, så kontakt mig. Sælger det for 799,-