Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af danmand
#110800
Hej Alle,
har lige købt et 55" LCD, som jeg er mega glad for, så der bliver ikke noget 3D tv indkøb lige her og nu.

Men, jeg kan jo godt lidt at spille også, så jeg har overvejet at investere i:
1. en 120hz skærm med dual dvi
2. et par 3D vision briller fra Nvidia
3. et nyt grafikkort (nok nvidia 9800 gt)

3D vision brillerne kører på:
ACTIVE SHUTTER GLASSES TECHNOLOGY
NVIDIA 3D Vision PCs work with cutting edge LCDs that feature true 120Hz LCD technology to deliver a full-resolution 3D experience with active shutter glasses technology. With this method, the left and right eye images are presented on alternating frames, but since these monitors are capable of 120Hz, each eye still sees a full 60Hz signal that is equivalent to the refresh rate on LCD monitors today. 3D Vision PCs support desktop LCD monitors with resolutions of 1680x1050 and 1920x1080


Har kørt 3D system testen fra nvidia
http://www.nvidia.com/object/geforce-3d ... ility.htmlganske fint lille app :-)

På den måde skulle min 3 år gamle stationære gerne kunne forvandles (mirakuløst) til at kunne afvikle de fleste 3D ready spil... og det glæder jeg mig til.

MEN mér vil jo have mér ... så jeg vil gerne spørge om der vil være teknisk mulighed for at kunne afspille 3D film (eks MKV klip) på computeren ???

Nvidia siger at der er mulighed for 3D film, men der står ikke rigtig hvilke formater ... formodenligt er det mest blue-ray de har i tankerne.

Gode kommentarer og ideer imødeses med spænding.

På forhånd mange tak.
Af Babeh
#110814
Så vidt jeg ved kan du med 3D vision slå stereoscopic 3D fra og til som man lyster så du kan se hvad du vil i 3D (ikke 100% sikker)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#110826
Uden at have den helt store erfaring med Nvidias løsning og 3D film, så mener jeg godt det kan lade sig gøre. Du skal dog så vidt jeg ved bruge Nvidias egen 3D afspiller. Om denne også kan afvikle 3D Blu-ray film ved jeg ikke, og umiddelbart tror jeg heller ikke der findes et 3D Blu-ray drev til PC'er på markedet. Men der findes et utal af små film og trailere i 3D til PC'en.
Af danmand
#111001
Mange tak for svarene.

Jeg vender tilbage med erfaringer, når skidtet er købt og forhåbentligt virker .