Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af utah
#110475
Jeg har lige købet et Samsung UE46C8705 og det er rigtigt fedt. Jeg købte det ikke i først omgang pga. dets 3D funktioner.

Men nu hvor jeg har det og har fået tilsendt de medfølgende 3D briller er jeg selvfølgelig helt oppe og køre for at prøve det.

Jeg ved ikke sååå meget om hvordan jeg får det hersens 3D til at virke. Jeg var ned i Fona hvor den lokale Fona dreng fortalte at jeg skal købe et BlueRay afspiller der understøtter 3D, lige nu var der "kun" samsung til 9.000. Det er ikke noget jeg har lyst til at købe lige nu.

Jeg har en Mac Mini som jeg har installeret Plex på, den sidder via en mini display port til den ene HDMI indgang til mit TV. Mit TV kan stilles i forskellige 3D modes, hvor det virker som nogle af dem er det samme som i biografen, 2D -> 3D virker når man ser en HD film, men det er ikke rigtigt godt.

Ved I om en mac mini kan afspille 3D via HDMI, skal der noget specielt til ? Jeg kan kun sætte den til at køre 60MHZ, hvor mit tv kan 120 MHZ, men betyder det noget ?

Hvor kan jeg evt. finde mere information ?

Hvis det er muligt, er der så nogen der ved om man kan hente et gratis (lovligt) eksempel klip, så jeg kan teste det?

Skærmkortet der sidder i min mac mini er: nVidia Geforce 9400.
Af sunsse
#110491
Det nemmeste ville nok være at købe en Playstation 3, den understøtter 3D playback inkl. 3D blu-ray. Du kan finde en brugt en ret billigt.
Af Tazzyted
#110503
Youtube bugner også med 3D klip, nogle bedre end andre. Søg efter det her i forummet så kan du finde den tråd eller artikel der beskriver det.
Har selv et C8705 og er helt ud tilfreds med det og har prøvet 3D fra nettet som er gangske udemærkedet til at afprøve det, men har set det på en rigtig Samsung BD 3D afspiller og det er noget helt andet det spiller bare.
#110514
utah skrev:Jeg har lige købet et Samsung UE46C8705 og det er rigtigt fedt. Jeg købte det ikke i først omgang pga. dets 3D funktioner.

Men nu hvor jeg har det og har fået tilsendt de medfølgende 3D briller er jeg selvfølgelig helt oppe og køre for at prøve det.

Jeg ved ikke sååå meget om hvordan jeg får det hersens 3D til at virke. Jeg var ned i Fona hvor den lokale Fona dreng fortalte at jeg skal købe et BlueRay afspiller der understøtter 3D, lige nu var der "kun" samsung til 9.000. Det er ikke noget jeg har lyst til at købe lige nu.

Jeg har en Mac Mini som jeg har installeret Plex på, den sidder via en mini display port til den ene HDMI indgang til mit TV. Mit TV kan stilles i forskellige 3D modes, hvor det virker som nogle af dem er det samme som i biografen, 2D -> 3D virker når man ser en HD film, men det er ikke rigtigt godt.

Ved I om en mac mini kan afspille 3D via HDMI, skal der noget specielt til ? Jeg kan kun sætte den til at køre 60MHZ, hvor mit tv kan 120 MHZ, men betyder det noget ?

Hvor kan jeg evt. finde mere information ?

Hvis det er muligt, er der så nogen der ved om man kan hente et gratis (lovligt) eksempel klip, så jeg kan teste det?

Skærmkortet der sidder i min mac mini er: nVidia Geforce 9400.
Du skal bestemt ikke købe en samsung til 9000kr. Du kan få en sony til mellem 2000 og 2300kr. Den model har jeg selv.
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s570
Du skal bare lige huske, at hvis du har din afspiller kørende med hdmi over en forstærker, så skal den også være med hdmi 1.4, ellers kommer billedet ikke igennem.
Af jvvpc
#110692
Smid filerne på en USB og stik den direkte i tv'et ;)

Ellers overfør via DLNA/UPnP :)
Brugeravatar
Af hans123
#110693
sunsse skrev:Det nemmeste ville nok være at købe en Playstation 3, den understøtter 3D playback inkl. 3D blu-ray. Du kan finde en brugt en ret billigt.
Er PS3 opdateret til 3D film ????

Mener det kun er til spil.

Spiller kun 3D spil på huset PS3 så 3D film er ikke afprøvet