Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
#109644
3D er jo en fed tanke. Men som jeg kan forstå og se, efter et (jeg ved det godt O_O ) FONA besøg i dag, hvor jeg så et par 3D demoer.

Jeg ved ikke hvor meget man kan fintune, men efter denne demo, har jeg absolut ikke drømme om 3D, lige foreløbig. Blinkende skærme og ghosting (tror jeg det hedder) BIG time.

Men selve 3D effekten var faktisk ret god, samt et klart og tydeligt billede. Jeg må indrømme jeg ikke hvilke modeller det var, men det var både et Sony setup og et Samsung ditto.

Men fremtiden ser lys ud, all in all 8) 8)
Af corvox
#109673
3D er snart forældet

" Japanere lover holografisk tv klar til VM 2022
3D-tv er ifølge Japans fodboldforbund forældet ved VM i fodbold 2022. Her lover japanerne holografisk tv, som gør det muligt for seerne at vælge kameravinkler, som i dag kun kendes fra fodboldspil. "

http://www.computerworld.dk/art/100348?a=exp&i=80
Af Kozz
#109681
corvox skrev:3D er snart forældet

" Japanere lover holografisk tv klar til VM 2022
3D-tv er ifølge Japans fodboldforbund forældet ved VM i fodbold 2022. Her lover japanerne holografisk tv, som gør det muligt for seerne at vælge kameravinkler, som i dag kun kendes fra fodboldspil. "

http://www.computerworld.dk/art/100348?a=exp&i=80
Jo jo, meeeenøøø. År 2022 :)
Mon ikke 3D får et par gode år, inden da?
Brugeravatar
Af MigSelv
#109691
Hej
Det lader til, at du har set 3d på lcd, disse lider af meget crosstalk.
Den plasma jeg bruger til 3d, oplever jeg ikke crosstalk.
Af jingle
#109714
Ja blinkene brille flimmer og cross talk tilhøre LCD verdenen af 3D TV. begynder det at tegne et billede af.

Så indtil videre syner det af at Plasmaen har en stor fordel grundet den hurtige responstid som 3D kræver.

Panasonic VT20E bedre kan det ikke gøres for tiden :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#109782
Dette er også første generation af 3D TV, og alle første skridt er svære. Selvom LCD har nogle umiddelbare ulemper mht. crosstalk pga. deres responstid, så vil vi sikkert også se forbedringer på dén front med tiden.

Et andet aspekt, som også er lidt tricky er, at det ikke er helt nemt at kalibrere et TV der står i 3D mode, da brillerne påvirker billedet. Dvs. du reelt skal måle igennem brillen...
Af Bliss
#109958
Har været på udkig efter et nyt TV i et års tid nu og har derfor set på en hel del paneler i butikkerne rundt omkring, og inden i kommer for godt igang med at råbe op omkring, at man ikke kan bedømme noget i en butik, så kan man alligevel få en ide om, hvad man køber.

Jeg havde ellers besluttet, at jeg ikke ville have et 3D-TV, men efter at have set effekten på henholdsvis Sony HX800 og panasonic VT20, er jeg sku kommet i tvivl.

Har været i Biografen og set Avatar 3D, som alle andre, og fik ikke meget ud af det. Primært fordi jeg blev så køresyg, at jeg var nødt koncentrere mig om ikke at nyde 3D-oplevelsen. Den effekt har TV slet ikke på mig og selvom det selvfølgelig ikke er samme oplevelse som i biografen, TV virker mere som et akvarie, så er jeg sku ved at blive solgt til det.

Skal siges at jeg på HX800 og VT20 slet ikke oplever crosstalk eller den flimren folk snakker om. kan selvfølgelig godt se at billedet bliver mørkere med brillerne men, ellers det kompenserer panelerne jo ret godt for. Eneste jeg har haft at udsætte var på HX800 som jeg synes har et meget koldt/blåt billede, til gengæld kan jeg altid se støj på plasmaskærmene.

Det blev en lang indledning, men her er spørgsmålet så:

Panasonic har meldt ud af deres VT25 skulle have en fosforbelægning som er hurtigere end nogensinde, man har spekuleret i om det endelig er Kuro-teknologien som bliver anvendt, men vil det betyde at der kommer mindre af den støj i billedet som der er nu. Med støj må jeg hellere præcisere at jeg oplever at billedet virker som et analogt signal hvor modtagelsen ikke er den bedste. Oplever dette på alle plasma, selv i panasonic-center så der er ikke fusk med billedet fra butikkens side. Opæever ikke dette på nogen af de dyre LCD/LED
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#109964
Det er nok dithering-algoritmerne som du kan se. Disse giver netop lidt fnidder i billedet hvis du står for tæt på. Hvor langt fra skærmen placerer du dig normalt?
Af Bliss
#109967
har prøvet at placere mig i ca samme afstand i butikken som fra sofaen, ca 3 meter, er selvfølgelig værre tæt på, men det irriterer mig stadig på 3 meter, minder lidt om de gamle analoge signaler for mig
Brugeravatar
Af MigSelv
#109970
Bliss skrev:Har været på udkig efter et nyt TV i et års tid nu og har derfor set på en hel del paneler i butikkerne rundt omkring, og inden i kommer for godt igang med at råbe op omkring, at man ikke kan bedømme noget i en butik, så kan man alligevel få en ide om, hvad man køber.

Jeg havde ellers besluttet, at jeg ikke ville have et 3D-TV, men efter at have set effekten på henholdsvis Sony HX800 og panasonic VT20, er jeg sku kommet i tvivl.

Har været i Biografen og set Avatar 3D, som alle andre, og fik ikke meget ud af det. Primært fordi jeg blev så køresyg, at jeg var nødt koncentrere mig om ikke at nyde 3D-oplevelsen. Den effekt har TV slet ikke på mig og selvom det selvfølgelig ikke er samme oplevelse som i biografen, TV virker mere som et akvarie, så er jeg sku ved at blive solgt til det.

Skal siges at jeg på HX800 og VT20 slet ikke oplever crosstalk eller den flimren folk snakker om. kan selvfølgelig godt se at billedet bliver mørkere med brillerne men, ellers det kompenserer panelerne jo ret godt for. Eneste jeg har haft at udsætte var på HX800 som jeg synes har et meget koldt/blåt billede, til gengæld kan jeg altid se støj på plasmaskærmene.

Det blev en lang indledning, men her er spørgsmålet så:

Panasonic har meldt ud af deres VT25 skulle have en fosforbelægning som er hurtigere end nogensinde, man har spekuleret i om det endelig er Kuro-teknologien som bliver anvendt, men vil det betyde at der kommer mindre af den støj i billedet som der er nu. Med støj må jeg hellere præcisere at jeg oplever at billedet virker som et analogt signal hvor modtagelsen ikke er den bedste. Oplever dette på alle plasma, selv i panasonic-center så der er ikke fusk med billedet fra butikkens side. Opæever ikke dette på nogen af de dyre LCD/LED
Hej
Mener du VT20 ( europa )? VT25 er mig bekendt, den model der sælges i USA, men ellers samme specs.
Det "slørede" billede er ganske normalt ( især Panasonic ), foretrækker dog at kalde det "blødt". I længden fremstår et sådan billede behageligere at kigge på. De skarpe billeder på LCD, virker ikke helt naturlige.
Af Bliss
#109973
Ja fandt lige frem til her på siden at vt25 sælges i USA, men der er et par forskelle som gjorde at jeg antog det var forskellige serier.
Er ganske enig og det som har afholdt mig fra bare at tage et LCD er netop at jeg synes billedet tit virker unaturligt skarpt på dem, men hvis alternativet er et let sløret billede ved jeg sku snart ikke hvad jeg skal vælge. Ingen tvivl om at film ser bedre ud på pana vt20, men for fanden hvor ser fodbold godt ud på hx800