Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2250
Jeg har de sidste 3 år brugt en 19" Dell Trinitron skærm. Har egentlig altid været glad for den. Jeg bruger almindelige office programmer og arbejder en del med billeder i PhotoShop. Spil har aldrig haft min interesse.

I de moderne tiders tegn, har jeg valgt også at hoppe med på fladskærmsvognen.

Efter at have læst de fleste indlæg her på sitet, valgte jeg at købe en Samsung SyncMaster 913N.

Tilsluttede den for få timer siden og......hmmmm....det holder slet ikke!

Førstehåndsindtrykket er flot. Fyldige farver og knald på skærmen.
Fandt lidt billeder frem jeg kendte rigtig godt og så gik det galt! Farverne står alt for farvemættede, det er som om der ikke er lysstyrke nok til at "lyse" billederne op. Jeg har selvfølgelig været igennem alle farvejusteringsmulighederne.
Et andet problem er at tekst bliver let sløret hen over midten.
Jeg er noget rystet over at der er så stor forskel på min gamle trinitron skærm og så denne her fladskærm.
Den må retur igen.
Spørgsmålet er hvad jeg så skal købe! Jeg er godt klar over jeg skal op i en anden prisklasse men der er bare ærgeligt. Der er ingen vej tilbage fra fladskærmeuniverset.

Gode emner hilses velkommen. (og så tror jeg jeg kan nøjes med en 17")

Venlig hilsen
Allan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2255
Du får svært ved at finde en skærm der kan vise farverne helt ligeså godt som din gamle CRT skærm, men nu er 913N også en af de helt prisbillige skærme, som bestemt ikke er tiltænkt grafik.

Hvis du vil have bedre farvegengivelse er det billigere alternativ Samsung 193P+ eller Viewsonic VP930. Hvis du er villig til at ofre lidt ekstra bør du kigge på Lacie eller Eizo's modeller, der dog også byder på forholdsvist billige 19" modeller. Lacie har 2 modeller til mindre end 4K imens Eizo typisk ligger 1K højere - idet du ikke spiller på den er responstiden ikke så essentiel.
Af pallis1
#2460
Og historien endte..... :)

Samsung skærmen blev returneret og efter en snak med et par IT kyndige på arbejdet, endte jeg med at købe en Sony SDM-HS75P/B.

For Søren, den er dejlig. Super design og meget tilfredsstillende farvegengivelse. Jeg syntes det er super elegant at skærmen er blank og det generer ikke mig. ;)

Og jeg er glad for jeg gik ned til en 17".

Nu matchede keybord, mus og højtalere ikke længere, så det blev til et sæt nye Logitech Z4 og trådløs mus og tastatur. Nu ligner setup'et en million :)

Allan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2466
Jeg er lidt forundret over at du er endt med en Sony fladskærm. Hvis du læser Rasmus' anmeldelse så er farverne ikke specielt korrekte på disse skærme...