Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassie76
#165711
Hej,

Er der nogen, der ved, om kortslottet virker med Viasat-parabolabonnement eller er man nødsaget til at tilslutte den eksterne box?

/Søren

PS. Undskyld det manglende fagsprog.
Af Peter49
#165729
Lassie76 skrev:Hej,

Er der nogen, der ved, om kortslottet virker med Viasat-parabolabonnement eller er man nødsaget til at tilslutte den eksterne box?

/Søren

PS. Undskyld det manglende fagsprog.
Virker ikke med Viasat.
Kun med Canal Digital.
Af Lassie76
#165733
Peter49 skrev:
Lassie76 skrev:Hej,

Er der nogen, der ved, om kortslottet virker med Viasat-parabolabonnement eller er man nødsaget til at tilslutte den eksterne box?

/Søren

PS. Undskyld det manglende fagsprog.
Virker ikke med Viasat.
Kun med Canal Digital.
Ærgerligt! Tak, for det! :)
Af lkodk
#165976
lkodk skrev: Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
Er der slet ingen ejere af 55ES8005 der har en mening om ovenstående?
Af Tony
#165978
lkodk skrev:
lkodk skrev: Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
Er der slet ingen ejere af 55ES8005 der har en mening om ovenstående?
Jeg er ligeledes interesseret i dette.
Af Fredtoft
#166011
KristofferA skrev:Har Samsung stadigvæk en slags DNR som man ikke kan slå fra?
Eller er det et gammelt problem. :)

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23866
Ja, på det område er der vist ikke sket nogen ændringer overhovedet. støjreduktionen forsvinder i Game mode, men der er så en lang række andre ulemper for billedkvaliteten.
Af Papauno
#166380
lkodk skrev:
lkodk skrev: Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
Er der slet ingen ejere af 55ES8005 der har en mening om ovenstående?

Jeg har lige købt 55 es8005 modellen, som desværre havde en stor pixelfejl. Den fik jeg heldigvis byttet til en ny skærm uden problemer. Kan dog fortælle at den første skærm havde lidt clouding og backlight bleed problemer. Det var ikke slemt, men nok til at det kunne bemærkes. En af mine venner har 46 modellen og hans har ret meget clouding og backlight bleed.

Den nye skærm jeg modtog har dog intet problem overhovedet :) så det var heldigt for mig at den første havde en fejl. Den nye skærm har virkelig flot sort over hele skærmen og der er absolut intet at se mht clouding eller backlight bleed, hverken i 2d eller 3D. Så jeg er måske en af de heldige.

Jeg tror desværre det er lidt hit and miss mht disse skærme, men hvis det kunne lade sig gøre, ville jeg helt sikkert høre i forretningen om man kunne checke skærmen for problemer inden man købte, så man ikke, ligesom mig, skal frem og tilbage med tv'et 2 gange.

Men jeg er virkelig imponeret over denne skærm, specielt hvor flot Hvidt og sort står i kontrast til hinanden.

Jeg har anbefalet min ven at ringe til Samsung og få skærmen byttet eller lavet, da hans er slemt, og det er meget tydelige lysende pletter som viser sig hver gang man ser 3D eller billedet er mørkt!

Jeg har set hvor fantastisk flot billedet kan være på en fejlfri skærm som min, og jeg vil anbefale alle at få byttet skærmen hvis man får en med meget clouding etc. Alle kan bytte til ny inden for 7 dage, så det er bare med at få den testet de første par dage, med mindre de vil afprøve den i forretningen inden du slæber en stor skærm med hjem.

Og så lige en sidenote...

Jeg ved mange folk spørger omkring pvr funktionen på dette tv, og om man ikke kan bruge et USB stick til at optage programmer, i stedet for en decideret USB hdd.
Svaret er JO det kan man sagtens, så længe USB stikket er rimelig hurtigt. Samsung siger 35 mb/s skriv og 20 mb/s læs, men man kan sagtens nøjes med mindre.
Jeg har eksempelvis testet en 32 gb version af Kingston Datatraveler R500, og den virker upåklageligt, både med pause af tv og optagelse/visning. Den er heller ikke specielt dyr, så vil man ikke have en hdd hængende ned bag tv'et, så kan jeg anbefale det stik som et alternativ ;)

Ud over den Info kan jeg også sige at tv'et er virkelig godt til konsolspil, og hurtigt så længe man bruger spil indstillingen.

Jeg er virkelig glad for tv'et og mine penge er godt givet ud, så længe jeg fik den "gode" udgave. Jeg ville ikke give 24000 for noget med lysende pletter og tydelige lysstriber i siderne.

Håber det var nok Info, som sagt har jeg været så "heldig" at eje både en dårlig og god version af dette tv, samt set at det kan forekomme på alle typer og størrelser, ingen undtagelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166702
Holm86 skrev:Hmm samsung må til at komme ind i kampen. Syntes det er ærgeligt at de laver et af de bedste paneler når det kommer til billedekvalitet men at deres topmodel så må nøjes EDGE LED som giver ulidelige lysplamager i mørke scener. De burde sagtens kunne lave et Full LED og samtidig være så tynde som de er nu hvis LG kan.
Det er nok et spørgsmål om omkostninger kontra indtjening. De fleste forbrugere synes ikke at reagere så meget på det, selvom der ofte er ujævnt lys.

Det lader dog også til, at Samsung ikke har bevæget sig voldsomt fremad i 2012 med deres LED-baserede LCD-TV, så man kunne jo begynde at tro, at udviklingskronerne bliver brugt et andet sted end LCD/LED.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166703
Helmø skrev:Fin test - som altid...

Der står "Wake on LAN" i artiklen - betyder det at man f.eks. kan tænde fjernsynet fra sin mobil-telefon?
Det glemte jeg faktisk at prøve, og der ærgrer mig. Man kan dog godt tænde det via stemme, så umiddelbart burde det ikke være umuligt.

Det må en ejer af t'vet herinde kunne svare på? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166704
lennon skrev:I forvejen var billedkvaliteten bedre på Samsungs topplasma - specielt synligt for filmfreaks . Og med en billedkvalitet på den nye LCD/LED E-serie som er m meget identisk med sidste års model , - så er der jo ikke ændret ved den kendsgerning .

Yderst positivt hvis tendensen holder mht eliminering af backlight bleeding .
Ja, det har ikke ændret så meget på det forhold. Vi får også Samsungs nye plasma (E8005) ind, så herefter kan jeg bekræfte, men umiddelbart tror jeg ikke det rykker så meget ved magtbalancen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166705
Holm86 skrev:På det billede der er taget af tv'et i testen ligner det bestemt at der er masser af ujævnt lys og clouding.
Det er faktisk begrænset hvad der er af problemer. Billederne er dog altid svære at præsentere, for vi ved ikke hvordan skærmene i den anden ende viser billedet. Jo højere lysstyrke du har på din PC-skærm, jo værre vil det også se ud. Og hvis du f.eks. sidder på en TN-panel - f.eks. mange af Samsungs PC-skærme, ironisk nok - så ændrer de ofte gamma i den ende af skalaen, hvor de mørke farver vises, og derfor vil shadow detail fremstå tydligere end det burde.

Sammenlignet med hvad vi ellers ser, er det hvert fald ikke slemt efter min mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166706
flot skrev:Er jeg den eneste der i app-store'n ikke kan finde yousee cinema? Fungerer det pt kun på d8005 eller har jeg misset noget?
Det er endnu et af de fantastiske vidundere ved tv-producenternes Smart TV-platforme. Når en app godkendes, godkendes den ikke til "Smart TV"-platformen, men til enheder. Det vil sige, at når ES8005 nu er landet, skal YouSee igen have godkendt deres app.

Det samme er i øvrigt tilfældet på Samsungs Blu-ray afspillere med Smart Hub. En app der kommer ind på Samsungs Smart TV, kommer ikke nødvendigvis til BLu-ray-afspillerne - og omvendt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166707
dwp skrev:god test som altid..kan man regne med at 7 serien har samme billedkvalitet,som det var tilfældet sidste år
Så vidt vi er orienteret, så ja. Jeg kan dog ikke bekræfte 100 % endnu.