27. jul 2010, 10:13
#108350
Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?