Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jordandk
#165311
Torben Rasmussen skrev: Jeg indskyder lige, at det er Rasmus der har testet TV'et. For at vække noget til live over WLAN, så skal TV'et understøtte WoWLAN, hvilket nok ikke kan klares med 0.7 W forbrug.
Haha ja, rigtigt, har også rettet mit indlæg nu.

Stor undskyldning til Rasmus.
Af cableguy
#165317
jordandk skrev:Glad for at testen er præcis som jeg havde håbet. Kunne ikke vente, så købte tv'et inden i 55". :D

Ved bare det er en kæmpe forbedring fra vores 4 år gamle plasma skærm.
Jeg har også skippet mit plasma og må sige at mine blu-ray film har fået nyt liv - ser detaljer som jeg har aldrig har set før :)
Af lennon
#165338
cableguy skrev:
jordandk skrev:Glad for at testen er præcis som jeg havde håbet. Kunne ikke vente, så købte tv'et inden i 55". :D

Ved bare det er en kæmpe forbedring fra vores 4 år gamle plasma skærm.
Jeg har også skippet mit plasma og må sige at mine blu-ray film har fået nyt liv - ser detaljer som jeg har aldrig har set før :)
Det er temmelig dramatisk hvor meget detaljeringsgraden øges på full-hd kilder - ved at gå op i skærmstørrelse .Fuld udnyttelse kræver så vidt jeg husker minimum 60" ved normal siddeafstand . Problemet har med LCD/LED været tendensen til øget backlight bleeding/uens baggrundslys jo større skærmene har været .
Af lkodk
#165350
Det er netop min bekymring på 55".
I anmeldelsen får jeg det indtryk, at der ikke er noget nævneværdigt på 46", hvilket lover rigtigt godt.
Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
Af Holm86
#165366
På det billede der er taget af tv'et i testen ligner det bestemt at der er masser af ujævnt lys og clouding.
Af Letten
#165376
Torben Rasmussen skrev:
Letten skrev:Mon det kræver Ethernet? for hvis det fungerer med TV'et koblet på via WIFI kan jeg godt være bekymret for hvad det gør ved TV'ets standby strømforbrug.

Bare for at undgå at skulle tænde med den almindelige fjernbetjening.
Hvis man skal fluekneppe, så er "WOL" netop kun LAN - ikke WLAN.
Knep du bare løs :), jeg ville bare sikre mig at dem som måtte læse "at man nu kan tænde TV'et med sin mobil/tablet" blev klar over at det formegentlig kræver at de kan kable den til deres netværk.

Det lyder fornuftigt at det kun er implementeret via kablet LAN.
Af xcardman
#165377
lkodk skrev:Det er netop min bekymring på 55".
I anmeldelsen får jeg det indtryk, at der ikke er noget nævneværdigt på 46", hvilket lover rigtigt godt.
Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
se denne test af gt50 og deres test ligger som altid på linie med Rasmus
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 091797.htm

så hvis det er billedekvalitet, havde jeg helt sikkert valgt en st50 eller gt50

During the time the TX-P50GT50 has been with us, we incidentally calibrated some other LED LCD televisions and ran them side by side with the GT50. After a Panasonic Plasma binge, we’re glad that we did, because it’s a sobering reminder of the competition. Many LED LCDs certainly provide good picture quality, and we have no bias towards one display technology or the other – if an LED LCD was to come along that had the same uniformity, freedom from viewing angle restrictions, and black depth, we’d be all over it – but no such (consumer?) LED LCD display exists.

den konklusion kommer Rasmus 99.9 procent også med
Af lkodk
#165380
Og det har med min efterlysning af praktisk erfaring med 55" ES8005 at gøre hvordan?
Af xcardman
#165383
lkodk skrev:Og det har med min efterlysning af praktisk erfaring med 55" ES8005 at gøre hvordan?
ingen ting, den skulle have været til brugeren Harboe
Af lkodk
#165385
Aaah OK så forstår jeg meget bedre :)
Havde faktisk ikke set at der havde været spørgsmål til de modeller tidligere.
Af flot
#165414
Er jeg den eneste der i app-store'n ikke kan finde yousee cinema? Fungerer det pt kun på d8005 eller har jeg misset noget?
Af dwp
#165419
god test som altid..kan man regne med at 7 serien har samme billedkvalitet,som det var tilfældet sidste år
Af lennon
#165424
dwp skrev:god test som altid..kan man regne med at 7 serien har samme billedkvalitet,som det var tilfældet sidste år
Alt andet ville være en nedgradering, - eftersom 8 serien ikke har rykket sig synligt på billedkvalitet . . Spændende om Samsungs plasma har øget afstanden til LCD/LED , eller om energien også her er brugt på features . .