TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet" - FlatpanelsDK
TV2 Play

TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet"

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |

2016 og 2017 har for alvor sat skub i kabel-klipperi. Kundebasen hos TV2 Play i den periode eksploderet og de forventer, at udviklingen vil fortstte. Antallet af danskere, der udelukkende ser tv-kanaler, er samtidig faldet kraftigt. Det skriver Finans.

Voksevrk hos TV2 Play

Mens tv-distributrer blder kunder og Stofa beskylder DR og TV2 for at delgge markedet for tv-pakker, oplever de aktrer, som har omfavnet mulighederne i streaming-teknologi, hastig vkst.

TV2 mrker tendensen, der har taget fart i 2016 og 2017.

- Danskernes tv-vaner flytter sig hurtigere, end vi havde forudset. S glder det bare om at flge med, siger Merete Eldrup, adm. direktr for TV2, til Finans.

Ls ogs: Tv-udbyder: "DR og TV2 delgger markedet for tv-pakker"

Hun afslrer, at streamingtjenesten TV2 Play har rundet 350.000 betalende kunder, hvilket er en stigning p 200.000 p 2 r.

- Vores abonnementstal p TV 2 Play er eksploderet, og jeg tror kun, at den udvikling vil fortstte. Folk er vilde med vores fiktion, men vi ser ogs, at flere ser TV 2's kanaler live p TV 2 Play. Det hnger sandsynligvis sammen med, at flere opsiger deres tv-pakke og bruger streaming som en slags flow-tv.

Det krver investeringer i teknik, men ndrer ogs kundeforholdet. I stedet for, at seeren frst mder en tv-distributr, fr TV2 et direkte forhold til seeren. Omvendt betyder det, at nr man ikke lngere er fanget i et net af rigide tv-pakker, kan kunden komme og g, nr som helst, hvilket danskerne gr srligt i juli under Tour de France, iflge TV2.



Kun hver 6. njes med flow-tv

Flatpanels skrev i sidste mned, at kabel-klipperi er en realitet. Sprgsmlet er nu, hvor dybt det stikker og hvor hurtigt det gr. At dmme efter analyseselskabet Wilkes tal, s gr det strkt srligt i r.

Ls ogs: Kabel-klipperi er en realitet

Rene flow-tv-seere er faldet fra 42% i april 2016 til 16% i maj 2017. De rene streamere er i samme periode steget fra 6% til 11%, mens seere der bruger begge former er steget fra 52% til 73%.

Wilke tilfjer, at over 500.000 danskere har opsagt tv-pakken. Danskerne sger i stedet mod streamingtjenester, som giver dem fleksibilitet og mulighed for at sammenstte underholdningen p andre mder.

- Kilde: Finans



Del p:


Flere nyheder

Bixby Samsung TV

Bixby, SmartThings & Universal Guide i Samsungs 2018 TV

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Vinter-OL 2018

Vinter-OL 2018 i Sydkorea optages i 4K HDR

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Power kalibrering

Power indgr samarbejde med SpectraCal om tv-kalibrering

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
LG OLED auto-kalibrering

LGs 2018 TV fr hardware-baseret auto-kalibrering via CalMAN

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Samsung 2017 Blu-ray

Samsung vil frigive HDR10+ opdatering til 2017 UHD BD-afspillere

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Google Assistant LG

Videodemo: Google Assistant i LGs 2018 TV

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
PlayMaker

Canal Digital lancerer streamingtjeneste til antenneforeninger

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Samsung The Wall

Det bedste fra CES 2018

12 Jan 2018 | Torben R, Rasmus L |