TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet" - FlatpanelsDK
TV2 Play

TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet"

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |

2016 og 2017 har for alvor sat skub i kabel-klipperi. Kundebasen hos TV2 Play i den periode eksploderet og de forventer, at udviklingen vil fortstte. Antallet af danskere, der udelukkende ser tv-kanaler, er samtidig faldet kraftigt. Det skriver Finans.

Voksevrk hos TV2 Play

Mens tv-distributrer blder kunder og Stofa beskylder DR og TV2 for at delgge markedet for tv-pakker, oplever de aktrer, som har omfavnet mulighederne i streaming-teknologi, hastig vkst.

TV2 mrker tendensen, der har taget fart i 2016 og 2017.

- Danskernes tv-vaner flytter sig hurtigere, end vi havde forudset. S glder det bare om at flge med, siger Merete Eldrup, adm. direktr for TV2, til Finans.

Ls ogs: Tv-udbyder: "DR og TV2 delgger markedet for tv-pakker"

Hun afslrer, at streamingtjenesten TV2 Play har rundet 350.000 betalende kunder, hvilket er en stigning p 200.000 p 2 r.

- Vores abonnementstal p TV 2 Play er eksploderet, og jeg tror kun, at den udvikling vil fortstte. Folk er vilde med vores fiktion, men vi ser ogs, at flere ser TV 2's kanaler live p TV 2 Play. Det hnger sandsynligvis sammen med, at flere opsiger deres tv-pakke og bruger streaming som en slags flow-tv.

Det krver investeringer i teknik, men ndrer ogs kundeforholdet. I stedet for, at seeren frst mder en tv-distributr, fr TV2 et direkte forhold til seeren. Omvendt betyder det, at nr man ikke lngere er fanget i et net af rigide tv-pakker, kan kunden komme og g, nr som helst, hvilket danskerne gr srligt i juli under Tour de France, iflge TV2.



Kun hver 6. njes med flow-tv

Flatpanels skrev i sidste mned, at kabel-klipperi er en realitet. Sprgsmlet er nu, hvor dybt det stikker og hvor hurtigt det gr. At dmme efter analyseselskabet Wilkes tal, s gr det strkt srligt i r.

Ls ogs: Kabel-klipperi er en realitet

Rene flow-tv-seere er faldet fra 42% i april 2016 til 16% i maj 2017. De rene streamere er i samme periode steget fra 6% til 11%, mens seere der bruger begge former er steget fra 52% til 73%.

Wilke tilfjer, at over 500.000 danskere har opsagt tv-pakken. Danskerne sger i stedet mod streamingtjenester, som giver dem fleksibilitet og mulighed for at sammenstte underholdningen p andre mder.

- Kilde: Finans



Del p:


Flere nyheder

Black Friday 2017

Hvad vi holder srligt je med p Black Friday 2017

17 Nov 2017 | Flatpanels |
Vimeo

Vimeo streamer nu i HDR og 8K-oplsning

17 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Xbox One X

Opdateret: Microsoft retter Blu-ray fejl p Xbox One X

14 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Dolby Vision

Dolby Vision p vej til mere prisvenlige TV efter Vestel-aftale

16 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
OLED

Guide: Her kan du se film, serier & sport i 4K UHD og HDR

16 Nov 2017 | Flatpanels |
DVD

Blu-ray er lyspunkt i hastigt faldende dansk marked for filmskiver

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Loewe bild 3

Loewes seneste OLED-tv koster 27.999 kr.

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Boxer TV

Boxers prisstigninger for 2018 godkendt af myndighederne

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |