Facebook tester mlrettede tv-reklamer p Apple TV og andre bokse - FlatpanelsDK
Facebook Apple TV

Facebook tester mlrettede tv-reklamer p Apple TV og andre bokse

02 Dec 2016 | Rasmus Larsen |

I et forsg p at komme bredere ud er Facebook begyndt at teste mlrettede videoreklamer i apps p bokse ssom Apple TV og Roku. Mlet er at levere individuelle tv-reklamer. Det skriver Bloomberg.

Mlrettede reklamer fra Facebook

Initiativet er endnu kun p teststadiet i USA hos to streamingtjenester kaldet A&E og Tubi TV. I apps p Apple TV og Roku boksene fr seerne serveret mlrettede videoreklamer, nr de ser visse typer af tv-programmer. Hvis det fungerer efter hensigten, vil Facebook rulle det langt bredere ud.

Reklamer har naturligvis vret en del af tv-kanal-oplevelsen i rtier, men Facebook mener, at de kan forbedre modellen. Med alt den data, de har om dig og din omgangskreds, vil de servere individuelle og mlrettede reklamer.

I apps p f.eks. Apple TV eller Roku parres din IP-adresse med den, som Facebook kender. Har du f.eks. lst om nye biler p internettet og Facebook i de seneste par uger, fr du sandsynligvis reklamer for biler eller relaterede produkter. Det kan naturligvis ogs g den anden vej. Ser du meget comedy i tvet, fr du med stor sandsynligt prsenteret reklamer for comedy p PC/tablet/mobil, nr du vender tilbage til Facebook (mske i reklamepausen p tv-skrmen).

- We are testing how to best deliver video ads through Audience Network to people watching content on connected TVs. Our goal is to bring relevant ad experiences to people both on Facebook and off, sagde Facebook i sidste mned.


Til apps der allerede viser reklamer

Dette krver naturligvis, at udbyderne af apps samarbejder med Facebook og at de er villige til at Facebook tager en del af kagen.

P en tjeneste som Netflix er der som bekendt ingen reklamer, hvorfor det ikke er relevant her, men i fremtiden kan en tjeneste som f.eks. TV2 Play, der fra nste r begynder at eksperimentere med et billigere abonnement med reklamer, mske gre brug af denne nye type mlrettede reklamer fremfor traditionelle tv-reklamer, hvor der skydes med spredehagl til alle seere.

Vil du undg denne form for mlrettede reklamer kan du naturligvis blot blive ved med at se tjenester ssom DR, Netflix og HBO, men begynder du i de kommende r at f mlrettede reklamer, der lader til at vide lige lovlig meget om hvad du interesserer dig for, s ved du hvorfor. Foruden Facebook, tester ogs twitter disse typer mlrettede tv-reklamer.

- Kilde: Bloomberg



Del p:


Flere nyheder

Black Friday 2017

Hvad vi holder srligt je med p Black Friday 2017

17 Nov 2017 | Flatpanels |
Vimeo

Vimeo streamer nu i HDR og 8K-oplsning

17 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Xbox One X

Opdateret: Microsoft retter Blu-ray fejl p Xbox One X

14 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Dolby Vision

Dolby Vision p vej til mere prisvenlige TV efter Vestel-aftale

16 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
OLED

Guide: Her kan du se film, serier & sport i 4K UHD og HDR

16 Nov 2017 | Flatpanels |
DVD

Blu-ray er lyspunkt i hastigt faldende dansk marked for filmskiver

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Loewe bild 3

Loewes seneste OLED-tv koster 27.999 kr.

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |
Boxer TV

Boxers prisstigninger for 2018 godkendt af myndighederne

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |