YouSee har fået en uheldig start på lanceringen af den nye tv-boks. Mange kunder har oplevet, at boksen slet ikke har virket eller at tjenester er utilgængelige. YouSee undskylder og oplyser, at der skulle være hul igennem nu.
YouSee-bokse der ikke virker
YouSee har set bort fra andre tv-platforme på markedet for at bygge sin egen op omkring den nye Yousee-boks, som blev lanceret tidligere på ugen. Boksen kommunikerer med YouSee’s servere, som til enhver tid skal være online.
Lanceringen er imidlertid ikke gået som planlagt. Kunder oplever problemer med at tilgå onlinetjeneste og andre kan slet ikke bruge boksen, der melder fejl såsom: “Problemet der opstod: Serialnumber not found”. Det skyldes, at boksene ikke har kunnet få forbindelse til serveren.
Berørte kunder har overfor FlatpanelsDK oplyst, at kundeservice ikke har kunnet afhjælpe problemerne, da det skyldes generelle udfordringer i server-enden. Kundeservice ville i løbet af ugen heller ikke bytte defekte bokse, da alle var ramt af udfordringerne.
Selskabet oplyser, at problemerne skyldes IT-systemer i forbindelse med sammenlægningen af TDC og YouSee. De estimerer, at imellem 200 og 300 bokse har været ramt af problemet.
Tv-direktør Jakob Mortensen beklager problemerne. Der skulle være være hul igennem for kunder nu. Jakob Mortensens videosvar kan ses her.
- Kilde: Meremobil.dk