Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonSamsung vil fokusere mere på medieindhold - FlatpanelsDK

Samsung vil fokusere mere på medieindhold

15 Dec 2011 | Rasmus Larsen |

Samsung optrapper deres bestræbelser på at integrere medieindhold på tværs af Tv, smartphones, tablets og andre enheder, for at kunne konkurrere på det nye økosystem-drevne marked, som er begyndt at forme sig med Smart TV. Samsung har netop ansat den tidligere AOL og Google-mand David Eun som Executive Vice President.

Ny mediestrategi

Med smartphones, Smart TV og tablets får ”økosystemer” stadig større betydning, i takt med at brugerne har en forventning om, at deres video, musik, bøger, fotos and andet medieindhold er tilgængeligt altid og på tværs af enhederne.

David Eun
David Eun, tidligere AOL og Google-anset, arbejder nu for Samsung

Samsung siger, at David Eun "vil spille en central rolle i tilblivelsen af en global mediestrategi og muliggøre nye forretningsmuligheder". Ingen konkrete detaljer er blevet fremlagt, men Samsung synes bestemt at erkende en stigende konkurrence fra firmaer såsom Apple og Amazon, der sælger hardware-produkter med tæt medieindholds-integration. Apple benytter deres iTunes-platform til at levere video, musik, bøger og meget mere på tværs af enheder. Amazon gik for nylig ind på tablet-markedet med Kindle Fire, hvor der er adgang til Amazons mange medietjenester. Sony arbejder ligeledes på at drage fordel af deres film og musikstudier med en integreret økosystem-strategi, der også skal bredes på tværs af smartphones, tablets og Smart TV. - "Konkurrencen om en fremtrædende plads i stuen er allerede begyndt, og Samsung Electronics er ideelt positioneret til at strække sig yderligere og forbinde hele hjemmet og livet for forbrugerne," siger David Eun. David Eun var tidligere formand for AOLs Media og Studios division. Før det var Eun ansat hos Google, hvor han var involveret i Google Books, YouTube og Google Maps. Han har også arbejdet på NBC og Time Warner. En række Tv-producenter har planer om at lancere Google TV-baserede Smart TV på CES 2012 i januar 2012, herunder Samsung. Det er uklart, hvordan Samsung vil linke deres mediestrategi med Googles strategi, der allerede strækker sig over en række medieindholds-tjenester, som uden tvivl om vil få en fremtrædende rolle i Google TV-systemet. - Kilder: Samsungs pressemeddelelse, AllThingD

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Apple Home & AirPlay support for første gang i 2024 Philips OLED TV

25 Apr 2024 |

1 million har oprettet login på DRTV

25 Apr 2024 |

Første 480Hz OLED panel til high-end gaming nu i masseproduktion

25 Apr 2024 |

Nye EU-regler tvinger producenten til at reparere efter garantien

24 Apr 2024 |

Sonys gratis-kanaler med reklamer klar på LG TV i Danmark

24 Apr 2024 |

Max-rabatkunder beholder 4K lidt længere

24 Apr 2024 |