Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frean754
#4275
Har precis köpt en Philips 200W6CS med den nya 8ms panelen (istället för 16ms som den gamla versionen hade) och skärmen är otroligt bra för det låga priset (4200 SEK , ca 3700 DKK).

Jämfört med min Viewsonic VP930 så är färgerna och kontrasten märkbart bättre på Philipsen. Ingen ghosting alls vid snabba spel så panelen är klart snabbare än 16ms versionen som de använde tidigare.

Philips OSD är jättebra, och har en massa inställningar.
Skärmen har 1680x1050 som native-upplösning men den skalar ENORMT bra och att spela i andra upplösningar förlorar knappt någon skärpa alls. Här märkte jag stor skillnad mot Viewsonicen som tappade mycket skärpa i andra än native res. Philipsen kan även skala ex icke widescreen spel så att de ej tappar i aspect ratio, dvs 1280x1024 spel kan köras i 1280x1024 med svarta ramar på sidorna.

VP930'n tappade lite färg i extrema vinkar men philipsen har perfekta färger även direkt från sidan vilket är väldigt imponerande.

Skärmen kan regleras både i höjdled samt roteras 180grader med plattan den står på, väldigt smart.

Ãr det någon som vet exakt vilken panel som sitter i den nya versionen? Kan det vara en av de nya LG Philips S-IPS panelerna, kanske rentav LM201W02 som även finns i Nec'en ?

Philips specar den 8ms jämfört med Nec's 6ms men det har troligen med overdrive-inställningarna att göra. Enligt LG Philips så är LM201W02-panelen en 8ms panel så det borde kunna vara den panelen

200W6CS/00 nya versionen har b.la 800:1 kontrast och 300:1 ljusstyrka, den gamla 16ms versionen hade 600:1 och 250:1

Så skärmen rekommenderas helt klart till er som vill ha en bra WS-skärm som fungerar även till snabba spel. Mer prisvärd skärm blir svårt att hitta just nu
Af MaD
#4276
Lækkert med den opdatering - og tak for at dele dit førstehåndsindtryk af den!

Den gamle 16ms skærm har været på min "måske min nye skærm liste", men har haft den store ulempe med den langsommere opdatering end konkurrenterne. Det skulle da klaret nu! :)

Den eneste butik jeg kan finde der har den nye model er ITbutikken - men her koster den desværre 4440 kr. - og så vil jeg nok hellere have en NEC 20WGX2... Men kunne Philipsen komme ned i 3500 kr. ligesom den gamle model, så er den straks mere interessant!
http://www.itbutikken.dk/i/132274/1.htm
Af MaD
#4288
Tak for linket klh - havde helt overset de også havde den. Regner med at bestille den i løbet af den næste uges tid!

Fandt lige en tråd på widescreengamingforum om den store forvirring det har skabt med en ny model - uden decideret nyt modelnummer. Lidt sjovt at der også bliver linket til en nyhed på denne side! :)
http://www.widescreengamingforum.com/fo ... php?t=2352
Brugeravatar
Af klh
#4302
Var så lidt MaD. Regner også selv med at bestille den i den nærmeste fremtid sammen med lidt andet tilbehør.

Det er sjovt at Philips benægter at modelnummeret ikke har noget at gøre med responstiden i det link. :o
Af MaD
#4332
Det forstår jeg heller ikke, de burde da nærmere prale med det nye, hurtigere og forhåbentlig bedre panel...

Så har jeg lige sendt min ordre afsted, håber på at modtage på onsdag! :)

Skal nok skrive et par ord om den en gang
Brugeravatar
Af klh
#4339
Ville være lækkert lige at høre dit førstehåndsindtryg og måske lidt dybere gennemgang af skærmen :)
Selvom jeg nu ikke er i tvivl om at den slår min gamle Sony SDM-X52 flade på alle punkter ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4353
Tillykke med din nye skærm frean754. Det lader jo til at være rigtig lækker =)

Angående panel, så vil jeg helt bestemt mene, at der er tale om det nye 20 tommer widescreenpanel. Ifølge de første tilbagemeldinger har det dog ikke ændret navn og hedder fortsat LM201W01 - det har bare bedre specifikationer, herunder ikke mindst en bedre repsonstid.
Det forklarer måske også, hvorfor Philips lader skærmen hedde det samme. Det er i bund og grund samme panel, men blot en opdateret version.

Hvis andre får skærmen, vil I med fordel kunne smide en lille anmeldelse under forumkategorien "Brugeranmeldelser". Det medfører også, at jeres lille anmeldelse bliver nævnt på forsiden af den kommende version af Flatpanels.dk, som er på trapperne. =)

Hvis du vil frean754, kan jeg også flytte din tråd ind i denne forumkategori?
Brugeravatar
Af klh
#4378
Det vil jeg huske til jeg modtager mit eksemplar af den Rasmus :)
Af TYBO
#4489
Så fik jeg købt denne 200W6CS/00
Købte den i Metro som reklamere med at det var en 8ms.

Jeg tvivler stærkt på at den er 8ms.
Det skal dog lige siges at jeg er meget kræsen og havde en 22" CRT skærm før.

Sjovt nok stod der uden på kassen at det var en 16ms selv om det var den polulære 200W6CS/00 model.

Nogen som ved hvordan man kan se hvor mange ms ens skærm er på.

Skærmen understøtter USB. Hvor fedt er det lige at den så kun har en udgangs port og den sidder på siden af selve billedet ?
Af _Gonzo_
#4498
TYBO skrev:Sjovt nok stod der uden på kassen at det var en 16ms selv om det var den polulære 200W6CS/00 model.
Jeg var også ude i Metro idag og investere i denne skærm.
Du tror ikke bare at de benytter de samme papkasser som den gamle /05 model?
I hvert fald var der også et mærkat på siden af kassen hvor der står 200W6CS/00 på, så den skulle være god nok - vi har fået 8 ms modellen :)
Af TYBO
#4501
Gonzo: Det var også det jeg sagde til mig selv derude.
Men det er da lidt tavligt at de ikke lige får lavet nogle andre kasser og putte dem i.

Jeg kunne få CS til at kører i 1680*1050 og det kørte vildt godt... men hvis jeg prøver CS:S fejler spillet. Dermed må jeg spille i 1024/768 og det sutter lidt og opdateringen er ikke helt skarp.

Tror at den kun kører optimalt i 1680*1050. Men ellers en fed skærm.

Det mystiske er bare nu at de forskellige butikker på nettet som begyndte at annoncere med den har fjernet den igen.

Nå men der er ingen pixelfejl.

Jeg skal bare ud og have fat i en USB hub. Der var 4 USB porte i den gamle skærm. Denne er der kun 1 i.

Skærmen er desuden ikke ghost fri. Jeg kan sagtens få den til at ghoste.
Ser det dog ikke i spil.
Af MaD
#4502
Jeg modtog skærmen i torsdags fra itonline.dk, også i en papkasse hvor der stod 16ms på, men det nye modelnummer med /00 i endelsen på diverse klistermærker - også bag på skærmen.

Som Tybo siger, så har de taget skærmen af hjemmesiden igen. ITbutikken har den dog stadig på deres hjemmeside, men til en lidt anden pris.
http://www.itbutikken.dk/i/132274/1.htm

Hvis i er interesserede, kan i læse min minitest her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=774
Af xenius
#4512
Først og fremmest tusind tak for et kanont forum! Virkeligt værdsat!

Hmm... ikke for at sætte lus i skindpelsen, men jeg var nede i Metro i torsdags men ombetstemte mig, da jeg var overbevist om at det var skærmen med det gamle panel de solgte.

Udover at der netop stod 16ms på kassen, bad jeg om at kigge bag på udstillingsmodellen, og der stod november 2005 på mærkatet.

Det nye panel skulle gerne være dateret marts 2006.

Netop derfor valgte jeg ikke at købe skærmen.

Det virker også som om en del store kæder sælger ud af den gamle model (lagertømning?), da de ligeledes er at finde hos computercity og elgiganten til kr. 4000 i denne uge.

Men jeg har dog ikke kunnet få bekræftet mine antagelser.

Jeg har valgt at bestille skærmen igennem en netbutik (bestiller på mandag), som har begge "modeller" med hver sit varenummer. Så må vi se når jeg henter den på tirsdag.

Men modbevis mig gerne i mine antagelser, for så løber jeg ned i metro og køber den ;O)