Jeg bestilte en 2408WFP tidligt i går eftermiddag. Og fik den i dag ved omkring samme tid
Sammenlignet med Samsung 245T er denne temmelig tæt på, rent billedmæssigt, og det er ikke en dårlig ting! Jeg har ingenting at klage over på den nye 2408WFP, så det er en "keeper". Den har mindre overdrive ghosting end 245T og er ganske imponerende hurtig for en S-PVA skærm. Med hensyn til input lag, så aner jeg stadigvæk ikke, hvad folk fabler om, jeg kan ikke mærke noget galt i FPS spil, men jeg er heller turbo-twitch gamer. Og jeg gider i hvert fald ikke, at sidde med en millisekund stopur og sammenligne. Men hver person har sine krav, og det respekterer jeg selvfølgelig.

Jeg kan bare ikke relatere til input lag, som et problem.
Har sat R:G:B til 80:80:80 og brightness til 40. Så er farverne nogenlunde under kontrol og mine øjne bliver ikke ristede. Orange er stadigvæk en anelse oversatureret, men det lever jeg med.
Har givet den en ordentlig tur med Photoshop, LightWave og modo, og til mit grafiske behov, er den lige i øjet. Specielt den minimale overdrive ghosting er lækkert til 3d arbejde.
Gradients er uden banding og jeg har ikke lagt mærke til nogle panel "defekter" ud over en anelse mindre lys helt ude i højre side. Ikke noget der generer, vi taler jo TFT/S-PVA her, så jeg accepterer minimale ting som dette, der kun viser sig ved total super-anal gennemgang af en ny skærm. Der er til gengæld intet light bleed.
Til 4600,- er denne skærm et rent fund. Det konkluderer så mit mini review.