Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Slet endelig denne tråd, hvis den er i strid med forummets retningslinjer, men mit mål er ikke at gøre reklame for en tv-udbyder, men derimod udelukkende at finde ud af, om den er ægte eller falsk.

De sidste par dage har jeg en del gange fået vist den reklame på Facebook, som jeg har vedhæftet et screenshot af med en tv-udbyder, der hedder tvdigital.dk

De har åbenbart også en Trustpilot-side: https://dk.trustpilot.com/review/tvdigital.dk
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2024-09-09 130508.png
Skærmbillede 2024-09-09 130508.png (346.75 KiB) Vist 7791 gange
Har aldrig hørt om det, virker på en m,adr troværdigt, og har efter hvad der skrives på Trustpilot leveret TV i nogen tid, der er noget som undre mig, angående deres levering, de skriver det kan ses over hele verden, hos andre udbydere er det kun i EU, så noget siger mig umiddelbart at der er nogle lusk i foretagendet. Ligeledes som der også skrives på Trustpilot, hold jer væk. Der er heller ikke andre der kan gøre det til de priser, så igen det ringer ikke rigtigt. Kanal oversigten ser også underligt ud https://tvdigital.dk/guld/ logoer er ikke i det korrekt aspekt.
Af sokken
Jeg kan ikke finde deres app i play store og de linker ikke appen på deres hjemmeside så det er da lidt mistænksom. Og så 329 kr for 77 kanaler lyder også for godt til at være sandt
Ja som skrevet, der er flere ting der ikke ringer rigtigt.
Slog domænet op hos punktum.dk

Domænenavn
Status
Aktivt
Oprettet
22. juni 2023
IDN
tvdigital.dk
Registrant
Navn
Lone Hagedorn
Adresse
Bentsebrugata 11A
Postnr. og by
0476 Oslo
Land
Norge
Telefon
-
IDN
tvdigital.dk
Navneservere
ns17.nlkoddos.com
Aktiv
ns18.nlkoddos.com
Aktiv

Det lugter langt væk, samtidigt med deres reviews på trustpilot.
Den reklame på fjæset er jeg også stødt på.
Ifølge linket til trustpilot er det for det første ikke en verificeret virksomhedsprofil, derudover har de brugere der anmelder med 5 stjerner kun en anmeldelse på TP, hvilket i den grad virker mistænksomt. Sandsynligvis BOTS.
Sidst men ikke mindst drejer det sig om IPTV, som så vidt jeg ved i den grad er på kanten af det lovlige.

Mvh provinsen
Det afklarer vist alt, at det er noget man skal holde sig væk fra. Det der lugter for godt til at være sandt skal man holde sig fra.
Det burde anmeldes som piratvirksomhed.
Provinsen skrev: 9. sep 2024, 15:41
Sidst men ikke mindst drejer det sig om IPTV, som så vidt jeg ved i den grad er på kanten af det lovlige.
IPTV er ikke i sig selv ulovligt. Det var den måde Telia leverede TV på.
@Radiomanden.
Bare så vi er enige jeg ved at IPTV i sig selv er lidt i en gråzone og teknikken ikke i sig selv er ulovligt. Jeg vil dog mene at den mængde indhold som de tjenester kan levere ikke er lovligt.
Der er jo klart mange som leverer TV på den måde er i en Gråsone eller direkte ulovligt, men Telia som eksemplet gik på var jo hverken i Gråsone eller ulovligt, Det var den eneste måde de leverede på. Alle udbydere bruger jo også IPTV sideløbende med det der leveres på deres Coax forbindelser, TV via Fiber er jo ren IPTV.