Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chicapigen
#116179
hejsa

jeg har købt polar ekspressen på 3d dvd og da jeg pakkede den ud blev jeg da godt skuffet der var pap briller med og da jeg har panasonic vt20 vil jeg godt se det med de briller der hører til .

skal det være 3D blueray for at man kan få den rigtige fornemmelse af 3D der kommer helt ud i stuen. ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
#116182
chicapigen skrev:hejsa

jeg har købt polar ekspressen på 3d dvd og da jeg pakkede den ud blev jeg da godt skuffet der var pap briller med og da jeg har panasonic vt20 vil jeg godt se det med de briller der hører til .

skal det være 3D blueray for at man kan få den rigtige fornemmelse af 3D der kommer helt ud i stuen. ;)
Ja.
Glem alt om 3d og papbriller.
Der findes IMAX titler i 3d, som de nye tv er beregnet til.
Søg på gucca.dk - skriv blot 3d når du søger. Jeg har købt Grand Canyon derfra. Der er også et par andre titler derfra i 3d.
i el-mutanten købte jeg "det regner med frikadeller", men den findes også i 2d version. Så kig efter 3d logoet.
Af wcc
#117293
der kommer mange 3d blu-ray film over de næste par måneder, feks.
polar express 3d blu-ray
a christmas carol 3d blu-ray
the last airbender 3d blu-ray
open season 3d blu-ray
Clash of the Titans 3d blu-ray
Cats and Dogs: The Revenge 3d blu-ray
Under the Sea 3D blu-ray
Space Station 3D blu-ray
Deep Sea 3D blu-ray
Step Up 3D blu-ray
Grand Canyon Adventure: Ri... 3d blu-ray
Wild Ocean 3D blu-ray
Dinosaurs Alive! 3D blu-ray
Alice in Wonderland 3D blu-ray
Af Jacob23
#117958
Hej
Jeg er også interesseret i at få anskaffet nogle 3D blu-ray film. Har statig ikke fundet den rigtige afspiller endnu, der står at afspilleren skal understøtte HDMI 1.4 for at vise 3D, gør den nye ps3 det? Jeg overvejer kraftigt om jeg skal vælge en ps3 slim eller en panasonic 3d blu-ray afspiller...
Af Jeden
#117968
Rasmus Larsen skrev:PS3 understøtter ikke 100 % HDMI 1.4, men kan "emulere" dette, så 3D også understøttes.
Har det nogen betydning for billedkvaliteten? Jeg ved at lyden ikke bliver i HD, men går det også på kompromis vedrørende billedet ?
Af jingle
#118214
Rasmus Larsen skrev:PS3 understøtter ikke 100 % HDMI 1.4, men kan "emulere" dette, så 3D også understøttes.
Jeg er egentlig rigtig træt af at man ikke kan få svar på om PS3 kan eller ikek kan vise BlueRay Full HD 3D i samme kvalitet som alm. 3D blueray afspillere.
Lyden ved vi ikke er på samme nivaue og fred være med dette, det er trods alt rimelig god lyd alligevel, så længe vi bare ikke midster noget omkirng billedet, så kan jeg godt leve med at lyden ikke er i HD.

Men jeg synes ikke der ngoen som helst steder er opgivet noget om hvordan performancen er for en PS3 afspiller der skal vise 3D.

Er det i full HD 3D eller kun i HD og er bileldekvaitetten den samme osv.

Jeg købte nemlig en PS3 afspiller da jeg fik at vide den kunne vise 3D blue ray film, men efterfølgende er der så meget snak om at den ikke er 100% kørende som 3D osv. hvad er fakta ?
Jeg har desværre ikke haft muligheden for selv at prøve andet end det der side om side haløj fra yuortube og det er jo ikke det der er tale om da det kan visses af alle afspillere.

har nogen erfaring emd om en PS3er kan afspille 3D blueray film i Full HD i samme billede kvaitet osv. som alm. 3D blueray afspillere elelr hvad er hagen hvis der er nogen? (andre end lyden altså)
Af jesper1980
#118223
Jeg har godt nok kun en 3d film (regner med frikadeller) og en sony demo skive. Men hvis jeg når det i weekenden kan jeg da godt lige prøve at smække dem i ps3'en for at se forskel mellem den og så sonys s470 3d blu ray afspiller. Lyden kan jeg ikke udtale mig om, da min reciever vist ikke har hd lyd, kører lyden optisk 5.1.
Af hansvshch
#118633
Har lige fået et nyt 3D tv og gik så ned i alle butikkerne, der reklamere for 3D TV og elsker at vise det frem.
Bl.a. Elgiganten, Fona, Expert osv.
Men så spørger man om de har 3D film og 3D briller?
Øhm......
De fleste havde kun børne-briller eller briller til overpris.
Også havde de kun 1 nyere 3D film hver.
Enten Det Regner Med Frikadeller eller Monsters Vs. Aliens.
Så det var en skuffende tur. Endte med at købe et sæt 3D briller i Fona2000, og med beskeden fra alle forhandler om at der er 3D film på vej i december mdr. Enkelte kommer måske før.
Hvilket bl.a. er:
Alice in Wonderland
IMAX: Grand Canyon Adventure
IMAX - Dinosaurs Alive! 3D
IMAX - Journey Into Amazing Caves 3D
IMAX - The Alps - Climb Of Your Life 3D + 2D
IMAX - Volcanoes Of The Deep Sea 3D + 2D
IMAX - Wild Ocean 3D
Af Martin Sjøstrand
#118646
hansvshch skrev:Også havde de kun 1 nyere 3D film hver.
Enten Det Regner Med Frikadeller eller Monsters Vs. Aliens.
Hvor fandt du Monsters Vs. Aliens? Er du sikker på det var den i ægte 3D, og ikke bare den udgave med papbrillerne?