Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
#97463
bjarnelund skrev:Tak for den korte men informative gennemgang af ex500 fra Kozz.
Nej det er ikke mange test der er at finde - men det kommer vel..

Har også overvejet panasonic g20 - men den er dog ca 1k dyre.. men så har den også optagedelen

Svært at vælge i dag men alle de modeller og mærker

Bjarne
Jeg er næsten glad for, at jeg ikke går "for" meget i dybten, med disse "moderne" TV apparater og at jeg bor et sted i landet, hvor det fysiske udvalg ikke er så stort. For som du selv er inde på. Det er MEGET at vælge imellem :p

G20 siger du. Er det ikke plasma?
Jeg kan godt se, at plasma har sine fordele. Men det plasma JEG har fået demonstreret, var bestemt ikke godt. Hakkende billede. Helt vildt endda. Ikke at jeg tror at "sådan er plasma bare", jeg har bare ikke været heldig, med de fremvisninger JEG har fået..... Og så var der det, med alt det irriterende genskin i glasset.

Og så kan min hjerne opfatte "flimmeri". Og her snakker jeg om den gamle V10 (hed den ikke det?) Altså den gamle "billige" Pana plasma? Her synes jeg, at LCD, kan lave et mere "stationært/statisk" billede.

Dette er IKKE ment som en "køb LCD" anbefaling. Mine oplevelser med Plasma skærme, er langt fra optimale. Mine gamle har et Samsung plasma fra 2007, og det er det eneste plasma tv, som jeg har set i privaten, hos nogen... (og hold da op, det er et ringe tv :p :) )
Af xcardman
#97471
bjarnelund skrev:Tak for den korte men informative gennemgang af ex500 fra Kozz.
Nej det er ikke mange test der er at finde - men det kommer vel..

Har også overvejet panasonic g20 - men den er dog ca 1k dyre.. men så har den også optagedelen

Svært at vælge i dag men alle de modeller og mærker

Bjarne
vent til testen af ex500.

en bruger som selv har købt et tv, vil stort set altid sige køb det er hammer godt.
men en g20 og ex500 vil vise et meget forskelligt billede og det skal man være klar over. hvad man så synes selv er bedst er op til en selv.

men tror du bliver en smule klogere når du kan sammenligne testen af de to her på siden

en g20 er noget det bedste du kan få i rå billedekvalitet i øjeblikket.
om det så lige er dig er en anden ting
Af Rod1983
#97489
bjarnelund skrev:Håber det er ok at skrive det her.. Er der nogen som ved om der her på flatpanels kommer en test af ex500.
Nogen som kan henvise til andre test af ex500

Mvh
Bjarne
Hej Bjarne.

Her er et par mindre gode anmeldelser (som jeg nok ville tage med et gran salt):

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-40EX503/

Og en af de "seriøse" dog af EX400'eren, der er skridtet ned, men som jeg tror bære mange af de samme egenskaber som EX500'eren:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 418346.htm

8)
Af bjarnelund
#97649
Tak til rod1983 for links til test. Ja de er både og - men ser jo ud til at være ok fjernsyn til prisen.

Ja det bliver fint med et test her på siden så man kan sammeligne de to.

Det med det rå og lidt anderledes billede på en pana g20 var netop min mening. Forklaring herpå er at jeg i stuen har en 46w5500 som jeg er rigtig godt tilfreds med. Da jeg skulle vælge den , var mit valg mellem panag10 eller sony w5500. Jeg valgte w5500 primært fordi jeg har 5x2 mtr vinduer lige foran fladskærmen og var bange for det genskind som dette kunne give i g10, samt at jeg via flere demoer syntes den hakkede vildt ved panoreringer. Derfor w5500.
Nu skal vi så have fladskærm i soveværelset og her kunne jeg godt tænke mig et plasma - for netop at se det andet type billede som et plasma jo giver, mere naturligt og mere dybde (mener nogle). Her i soveværelset har jeg ikke problemer med genskin fra vinduer og samtidig håber jeg at panoreringer er blevet beder på g20 end på g10 (nogen som måske kan be/afkræfte den påstand). Jeg får mit signal fra tagantenne og regner med at fortsætte med dette, så i g20 får jeg samtidig en optagefunktion...
Jeg har også kikket lidt philips 8404h...
Pyha hvorfor er det så svært at vælge....

Bjarne
Af Rod1983
#97667
jamen det var da så lidt :) .. :D Ja det er sgu svært at vælge :D. Mht. "hakken" som du nævner er der ingen problemer med på G20'eren. Overordnet set får du fantastisk meget tv for pengene i G20'eren. Du kan da evt. læse min brugeranmeldelse ;)

PS: Nu skal det også nævnes at G10'eren havde problemer med 24p afspilning, men dette blev dog rettet senere med en firmware update.
Af bjarnelund
#97691
Ja ikke nemt !:( Din brugeranmeldelse på g20 - hvor ligger den?.

Med hensyn til dlna og internet delen kan g20 "æde" mange formater (billed-lyd-musik) og vise det i en flot kvalitet. læste at den vist havde problemer med mp3 filer?
I stuen har jeg en ps3 og ps3 media server på min computer, denne løsning gør jo at jeg kan streame stort set alt i kanon kvalitet til mit sony i stuen - perfekt løsning syntes jeg da jeg redigerer lidt hjemmevideo og bare kan gemme det på computeren og meget overskueligt kan se det hele på fladskærmen i fuld HD - smart.

Bjarne
Af Rod1983
#97770
bjarnelund skrev:Ja ikke nemt !:( Din brugeranmeldelse på g20 - hvor ligger den?.

Med hensyn til dlna og internet delen kan g20 "æde" mange formater (billed-lyd-musik) og vise det i en flot kvalitet. læste at den vist havde problemer med mp3 filer?
I stuen har jeg en ps3 og ps3 media server på min computer, denne løsning gør jo at jeg kan streame stort set alt i kanon kvalitet til mit sony i stuen - perfekt løsning syntes jeg da jeg redigerer lidt hjemmevideo og bare kan gemme det på computeren og meget overskueligt kan se det hele på fladskærmen i fuld HD - smart.

Bjarne
Hej. Min anmeldelse er her 8):

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=15944

Jeg ved ikke om den problemer med mp3 filer. Det ville dog overraske mig hvis den havde :o. Ja den kan håndtere de fleste billede filer dog ikke .mkv filer.
Af bjarnelund
#97833
Fint tak for det. den vil jeg læse igennem :)

Bjarne
Af ph0ton
#97956
Jeg købte mit TV i Bilka efter længere tids overvejelse. Egentlig ville jeg have købt det i sony centre, fordi jeg af en sælger var blevet lovet at have det på prøve i 14 dage. Da jeg efter en uges tid kom derned igen, fik jeg at vide, at det var ikke noget de gjorde i - Butikker, hvor man bliver lovet for meget handler jeg helst ikke i. Nå men det var jo ikke hvad det skulle handle om.

Billedet:

Fjernsynet synes jeg levere et godt billede: Farverne er gode, uden at være smattede, og sortniveauet er meget tilfredsstillende. Jeg er godt tilfreds med billedet out-of-the-box, men det jo af øjene der kigger.

100 Hz systemet virker godt, og giver ikke tendenser til "handycam-billeder", og jeg synes det er første gang jeg har set et 100 Hz system der bidrager til billedet.

Jeg er desuden godt tilfreds med scaling af SD kilder som fx DVD, hvor scalingen ikke i samme grad gør billedet gråt og pastelagtigt og taber kontrast, men bevarer god skarphed og farvetone.

Jeg er dog skuffet over interlace håndteringen på SD kilder, hvor interlace "linjerne" er ret synlige omkring bevægelige dele, fx brillerne på en person eller hvor der er en stor kontrast forskel i billedet, fx. aloha logoet i TV-2 Tirsdags Aloha.
Det kan sagtens se på de 2 meters afstand jeg sidder fra Tv'et. Jeg mistænker dog ovenstående er på grund af Stofa's ret komprimerede kanaler, da fx DR2 deadline ikke har interlacing artefakter eller MPEG støj.

HD kilder er flotte og klare - meget tilfredsstillende.

konklusionen på ovenstående må være at TV blot skal fodres med et højbitrate billed, fx DVD, DR-HD eller blu-ray for at vise den flotte billedkvalitet frem. Præcisionen af billedet vil jeg lade andre udtale sig om, men jeg er godt tilfreds.

Bruger interface & internet video:

Internet video delen er god, selvom jeg savner at kunne abonnere på rss feeds direkte på TV-et. Youtube delen er okay, men ikke noget at råbe hurra for, og brugen er ikke det samme som at side på "browser youtube". Jeg kunne fx ikke finde en bestemt brugers youtube side. Sony skal dog have ros for at der er meget at give sig i kast med fra start af - Film trailers, video podcasts osv. TV-et kan ikke gå på twitter eller facebook (hvad jeg ved af), men jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge til det. Måske er din bedre halvdel uenig i det.

jeg har ikke prøvet DLNA eller media over USB af, da jeg har en HTPC med XBMC som klarer den opgave til UG.

Jeg er meget imponeret over brugerinterfacet, hvor hver mulig henvisning til en kanal også vil resultere i at den nuværende udsendelse's titel og tidsforløb bliver vist. EPG'en er fin og på linje med andre producenters.

Hele interfacet, bortset fra volumenkontrol er dog Laaangsom. Det genere ikke mig, men er du hyppig tv-surfer, vil du nok blive irriteret. Jeg håber det bliver rettet i fremtidige firmware update. Men det er sony, så man ved aldrig.

Fjernbetjeningen er stor, og bortset fra vægten, er den solid og rar at bruge.

Opsummering:
+Billedet, med en ordenlig digital kilde.
+Brugerinterfacet, der virker meget gennemført

- Interlaceing artefakts ret synlige
- Hastigheden af brugerinterfacet. Det er næsten kriminelt langsomt. Det må være en forglemmelse fra Sony's side.
Af Holm86
#98331
Min fætter har lige købt et 40EX501 og det har et ganske fint billede med godt sort niveau. dog syntes jeg std indstillingerne er ret mørke i det.

men når vi spiller FIFA på PS3 på det så trækker spillerene tit ret tydelige spor efter sig og det syntes jeg ikke er særligt fedt.
i loading skærmen inden kampen styrer man f.eks kun en enkelt spiller og når han løber henover græsset opstår der en masse fnidder nederst i billede. dette kan måske skyldes 100hz systemet?
Brugeravatar
Af ralarsen
#98871
Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte at det langsomme interface er det samme i EX700?
Jeg havde nemlig tænkt mig at købe EX700, indtil jeg fandt ud af at EX500 er dræbende langsomt...
Nu overvejer jeg Panasonic G20.
Af enfen
#98880
Holm86 skrev:Min fætter har lige købt et 40EX501 og det har et ganske fint billede med godt sort niveau. dog syntes jeg std indstillingerne er ret mørke i det.

men når vi spiller FIFA på PS3 på det så trækker spillerene tit ret tydelige spor efter sig og det syntes jeg ikke er særligt fedt.
i loading skærmen inden kampen styrer man f.eks kun en enkelt spiller og når han løber henover græsset opstår der en masse fnidder nederst i billede. dette kan måske skyldes 100hz systemet?
Har i prøvet at deaktivere 100 Hz for at se, om der stadig er slør?

Det kunne tænkes, at det bliver elimineret ved aktivering af Game Mode.
Af Rod1983
#99206
Hey folkens.

Jeg skal lige have opklaret noget. Er det muligt at tilslutte en harddisk og optage? :o :o

MVH
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#99220
Nej.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7