Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#63670
zubzer0 skrev:"Boksen er dog lidt sløv, når den skal starte op fra stand-by." - Kan du komme med et bud på hvor lang tid det svarer til?
Jeg skal gerne undersøge det. Jeg er dog først ved boksen igen enten fredag eller lørdag. Umiddelbart er mit bud en 20-25 sekunder.
Af bla blasen
#63697
lysan skrev:bla blasen skriver bl.a.:

"Da den både har DVB-S og DVB-T mpeg4 tuner, vil den være ideel til at have med ud i Campingvognen - men desværre er den jo låst til Canal Digital. Så vi vil nok ikke kunne se fx. tyske DVB-T programmer i Tyskland ? og der er slet ikke mulighed for at vælge anden satelit."

Med mit beskedne kendskab til teknikken, forstår jeg da ikke hvorfor du ikke regner med at kunne modtage DVB-T i Tyskland? Boksen kan vel ikke være låst til nogen udbyder på denne indgang?
Forstår så bare ikke hvorfor jeg ikke man modtage DVB-T programmer via antenneforeningen på 205,5Hz ?

Jeg kan manuelt stille ind på frekvensen, jeg kan se et fint signal/kvalitet - men boxen finder ingen kanaler??
Af bla blasen
#63698
Rasmus Larsen skrev:
zubzer0 skrev:"Boksen er dog lidt sløv, når den skal starte op fra stand-by." - Kan du komme med et bud på hvor lang tid det svarer til?
Jeg skal gerne undersøge det. Jeg er dog først ved boksen igen enten fredag eller lørdag. Umiddelbart er mit bud en 20-25 sekunder.
Skulle lige til at svare det samme :)
Af bla blasen
#63768
zubzer0 skrev:"Boksen er dog lidt sløv, når den skal starte op fra stand-by." - Kan du komme med et bud på hvor lang tid det svarer til?
ca. 35 sek. gik der :o
Af JKay
#63952
Kan man kopier optagelserne ind på sin PC?
Så kan man nemlig editere sine film og evt lave dem om til filer, der fylder mindre end de originaler optagelser!
Af bla blasen
#64062
JKay skrev:Kan man kopier optagelserne ind på sin PC?
Så kan man nemlig editere sine film og evt lave dem om til filer, der fylder mindre end de originaler optagelser!

Nope, der er godt nok Ethernet/USB stik - men de er begge deaktiveret ?

Ved så ikke om en PC med HDMI kan modtage/optage den vej ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64224
bla blasen skrev:
zubzer0 skrev:"Boksen er dog lidt sløv, når den skal starte op fra stand-by." - Kan du komme med et bud på hvor lang tid det svarer til?
ca. 35 sek. gik der :o
Ja, jeg måler nogenlunde det samme. Omkring de 32-35 sekunder.
Brugeravatar
Af truehorses
#64230
Oplever gang på gang at den "taber" teksttv....som iøvrigt ikke har hukommelse....og dermed laaangsom at bruge....Sagem HD med HD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64242
Det har jeg ikke selv oplevet.

Jeg ved dog at Canal Digital lytter med her, og prøver at rette de problemer der rapporteres i fremtidige opdateringer til boksen.
Af bla blasen
#64260
truehorses skrev:Oplever gang på gang at den "taber" teksttv....som iøvrigt ikke har hukommelse....og dermed laaangsom at bruge....Sagem HD med HD
Bruger slet ikke boxens tekst-tv, pga. mgl. hukommelse.

Istedet har jeg både scart/HDMI imellem TV - BOX.

Tekst-TV sendes nemlig videre via scart, og jeg kan derfor bruge TV'ets egen tekst-tv, med mulighed "delt skærm" + hukommelse 8)

Bruger HDMI når jeg ser TV, og skifter over til Scart, hvis jeg vil se tekst-tv
Af henrikmc
#77512
Har også denne boks og kan sige at ikke kun jeg er glad for boksen - hele familien nyder at kunne optage, pause osv. Og så kan jeg glæde mig over den fremragende kvalitet. Men som Rasmus skriver, når man først har været på HDTV, så er det svært at ryge tilbage på SD - det er lidt som at gå tilbage til sin gamle CRT skærm.

Opstartstiden er lidt lang, men den er bedre end på deres hd boks uden hardisk - den er over 1 min!

Så også en klar anbefaling herfra! :p
#87607
Jeg overvejer at anskaffe Canal Digitals HDTV boks med harddisk. Findes der en måde, man kan overføre og gemme optagelser, som man ønsker at gemme, til et andet medie? Ellers kan harddisken jo løbe fuld med ting, man ønsker at gemme, så man ikke kan optage nyt?

En anden ting - CD tager 1995,- kr. for den, hvilket er dyrt for en optagefunktion. Kan man få den billigere?
Af Jeanette
#87610
En anden ting - CD tager 1995,- kr. for den, hvilket er dyrt for en optagefunktion. Kan man få den billigere?.
Prisen er dyr set i lyset af, at vores TV er et Panasonic V10 med indbygget mpeg4 T og S tunere, så vi ikke har brug for boxens tunere til at se kanalerne, men kun til optagefunktionen og den forskudte visning. Kan man få det billigere?
Og samtidig er det begrænset optageplads (40 timers HDTV udsendelse), hvis man ikke kan overføre til og gemme på andet medie. Men det hører jeg også meget gerne om, om er muligt :)