Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CKR_DK
#83970
nonosusno skrev:
CKR_DK skrev:
nonosusno skrev:hvordan kan man slå det blå lys til i bunden af skærmen? mit 855 har det ikke?
Det er kun 8050 LED der har blå lys i bunden ;)
underligt det i butikken havde blåt lys. men tak.

jeg har indstillet tv'er efter det der anbefales i anmeldelsen herinde, men jeg syntes ikke den hvide farve er ret god. når der vises en hel skærm med hvid er det meget gråt i det! hvad skal jeg ændre på for at få det mere rent hvidt uden det går ud over sortniveau og farverne?
Det skulle vel ikke være en LED 8050 du så i butikken ?
Af nonosusno
#84040
[/quote]
Det skulle vel ikke være en LED 8050 du så i butikken ?[/quote]

bare underligt at der er en menu der hedder:
lys i bunden af skærmen: slukket, altid tændt, osv.
Af CKR_DK
#84070
nonosusno skrev:
Det skulle vel ikke være en LED 8050 du så i butikken ?[/quote]

bare underligt at der er en menu der hedder:
lys i bunden af skærmen: slukket, altid tændt, osv.[/quote]

Når man kigger på Samsungs hjemmeside er det også kun 8050 der på billederne har blå lys i bunden :o
Så ja det lyder underligt at dit 855 har denne menu :o
Brugeravatar
Af CrazyA
#85131
Hej alle, godt nytår

Er der nogen af jer, der ved om den midlertidige burn-in/retention forsvinder efter de ca. 200 timers indkøring ? Jeg sad og så en film igår, hvor der var sorte bjælker i top og bund. Og efter 3 timer kunne jeg tydeligt se hvor de havde været, da jeg skiftede over på en kanal uden bjælker.
Syntes egentligt det er lidt skræmmende, at et TV i den prisklasse lider af det. Havde tidligere et Panasonic, der oplevede jeg det aldrig på.
Af bleze
#85134
Nej det forsvinder ikke efter 200 timer. Det bliver kun lidt mindre hvis du kalibrerer TV'et. LG har dette problem i endnu mere udstrækt grad så det kunne være værre kan du trøste dig med :)
Brugeravatar
Af CrazyA
#85137
Hmm, ja det var jo en ringe trøst :s
Kunne være nervøs for, at det kan sætte sig til permanent burn-in. Nogen der har erfaring med det ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#85167
CrazyA skrev:Hmm, ja det var jo en ringe trøst :s
Kunne være nervøs for, at det kan sætte sig til permanent burn-in. Nogen der har erfaring med det ?
Jeg har kørte nogle stress test og lavet et par ups'er, hvor jeg har glemt at slukke over natten. Jeg har dog ikke oplevet permanent burn-in på nogle plasma-Tv fra de seneste år.

Jeg tror man skal virkelig være hård ved modellen og lade den stå flere måneder i træk på samme billede før det sker.

Retention kan godt blive mindre markant efter Tv'et er kørt ordentligt ind, men Samsung og LGs Tv er stadig ikke fuldstædnig over problemet. Retentionen i de sorte bjælker bør dog gå væk efter ganske kort tid på dit Tv - gør de ikke det?
Brugeravatar
Af CrazyA
#85168
Hej Rasmus

Jo retentionen/de sorte bjælker forsvinder heldigvis efter ganske få min, ligeså snart jeg skifter til et billed uden bjælker. Jeg var bare nervøs for, om de ville kunne blive permanente, hvis man feks. så 2 film i streg med sorte bjælker.
Men efter hvad du skriver, så er jeg mere rolig nu. For jeg må sige, at jeg er ekstremt glad for tv´t. Jeg har heller ingen problemer med brummelyde :)
Af Nordentoft
#85241
Rart at høre at jeg ikke er den eneste der har bemærket lidt retention.

Synes dog at det kun er kanalernes Logoer der hænger lidt ved.
Jeg har ikke lagt mærke til sorte streger efter film.

Men F..k hvor er det et fedt billede det TV laver, efter at jeg har tweaket det efter flatpannels indstillinger.
Brugeravatar
Af CrazyA
#85280
Nordentoft skrev:Rart at høre at jeg ikke er den eneste der har bemærket lidt retention.

Synes dog at det kun er kanalernes Logoer der hænger lidt ved.
Jeg har ikke lagt mærke til sorte streger efter film.

Men F..k hvor er det et fedt billede det TV laver, efter at jeg har tweaket det efter flatpannels indstillinger.
Hej Nordentoft.
Sjovt nok har jeg ikke bemærket noget mht. Logo´r.
Men jeg kan kun være enig med dig mht. Billedet, det er simpelthen fantastisk. Flere af mine venner og familie som har været forbi, er også dybt imponeret.
Jeg har også kalibreret mit efter indstillingerne her på siden, men har dog tilført lidt skarphed.
Jeg har dog overvejet at sætte indstillingen farvetone til Varm1, hvor den ellers står på Varm2. Men jeg syntes det giver et lidt rødligt skær.
Ved bare ikke rigtigt, hvad det vil have at sige for det "rigtige" billed ? Er der nogen der kan svare mig på det ?
Af abel
#85321
CrazyA skrev:
Nordentoft skrev:Rart at høre at jeg ikke er den eneste der har bemærket lidt retention.

Synes dog at det kun er kanalernes Logoer der hænger lidt ved.
Jeg har ikke lagt mærke til sorte streger efter film.

Men F..k hvor er det et fedt billede det TV laver, efter at jeg har tweaket det efter flatpannels indstillinger.
Hej Nordentoft.
Sjovt nok har jeg ikke bemærket noget mht. Logo´r.
Men jeg kan kun være enig med dig mht. Billedet, det er simpelthen fantastisk. Flere af mine venner og familie som har været forbi, er også dybt imponeret.
Jeg har også kalibreret mit efter indstillingerne her på siden, men har dog tilført lidt skarphed.
Jeg har dog overvejet at sætte indstillingen farvetone til Varm1, hvor den ellers står på Varm2. Men jeg syntes det giver et lidt rødligt skær.
Ved bare ikke rigtigt, hvad det vil have at sige for det "rigtige" billed ? Er der nogen der kan svare mig på det ?
Jeg har også ændret lidt i billedet på mit i forhold til testen. Fx. har jeg under hvidbalance sat de tø første til 25 istedet for 30 og 27 som testen angiver. Derudover har jeg faktisk valgt farvetone Normal - da den varme bliver for...tja, varm til min smag.
Af abel
#85322
Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Af martin.v
#85351
abel skrev:Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Havde dem også fordi idag, han skiftede strømforsygningen og et andet print, samt opdatere noget styringsværk til spolerne, så frekvensen blev anderledes, så det menneskelige øre skulle opfatte det som ca 2 DB mindre..
Og han nævnte at Samsung accepterede støj op til 30 DB - så det kan ikke blive støjfrit denne model - desværre..
Af abel
#85354
martin.v skrev:
abel skrev:Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Havde dem også fordi idag, han skiftede strømforsygningen og et andet print, samt opdatere noget styringsværk til spolerne, så frekvensen blev anderledes, så det menneskelige øre skulle opfatte det som ca 2 DB mindre..
Og han nævnte at Samsung accepterede støj op til 30 DB - så det kan ikke blive støjfrit denne model - desværre..
Sikke en masse arbejde for 2 db - specielt taget i betragning at den mindste niveauændring det menneskelige øre kan høre er 3 db.... :-)

Det er lidt synd at Samsung ikke tager et ansvar her - hvis jeg laver et dårligt produkt, er det jo nemt bagefter at sige: Jamen jeg som leverandør accepterer at det ikke virker som det skal.

Når jeg sidder i min sofa kan jeg tydelig høre hvergang billedet skifter fra mørk til lyst... sådan burde det jo ikke være.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28