Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43732
Mens du er her - jeg har lige fået min nye 50PG6900 ind ad døren.

Nu skal det altså gøres ordenligt. Kan du henvise til en tråd om "break-in" af skærmen? Eller bare et lille råd om indstillinger til at starte med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43738
Generelt kan du godt indstille farver mv. ligesom Rasmus gjorde i sin test og så blot skrue lidt ned for kontrasten efterfølgende. Vi har en fokusartikel der forklarer lidt om burn-in og hvad man skal passe på med, men jeg har ikke nogen guide til det specifikke TV mht. indstillinger.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43743
ja jo, men det er jo netop det jeg ikke kan pga. den gamle software.

Må desværre indrømme, at jeg er blevet noget skuffet over billedet. :((

Det er simpelthen for stor en skærm ift. de indstillinger som jeg kan få tv'et til at vise.

Det bedste billed er i biografindstillingen.

Billedet er grynet og præcis så dårligt som det første 6000 jeg så på i Merlin - indtil jeg indstillede det jf. anvisningene her på sitet.
Men det kan jeg jo ikke.

HD billed fra parabolmodtager er rigtig flot - ingen problemer der.
Men det digitale billed mangler i den grad detalje og det ser ud som om man kan se igennem kanterne af personerne og som om der er firkanter i alle flader der bevæger sig.

Kan der evt. være tale om lidt indkøring?

For F...... famillie og leverandør slår mig jo ihjel hvis jeg også returnerer det her. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43744
De firkanter du ser i farvefladerne er desværre nok ikke noget du kan justere dig ud af. Disse ting opstår typisk i selve billedbehandlingen i skærmen og hvis du ikke kan få det til at gå væk ved at rode med de avancerede indstillinger i menuen (dvs. slå alt "billedforbedring" fra) så er det nok en tabt kamp. Vær dog opmærksom på at dårlige signaler har tendens til at fremkalde sådanne fejl - kan du se problemer med HD kilderne?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43745
Okay - der tror og håber jeg du har fat i noget af det rigtige.

Jeg har lidt problemer med mit digitale antennesignal. Tv'et skriver godt nok 100 pct. men andre TV koblet til mit antennesystem kører knap så godt.

Der er forskel på lokalTV (tv2øst) og landsdækkende kvalitetsmæsigt - men det er jo nok et spørgsmål om deres optageudstyr.
DR2's pausebilled er næsten perfekt, men der er jo heller ikke noget som bevæger sig.

Der er ingen problemer med HD overhovedet, men på alm. parabolsignalerne er der disse firkanter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43747
Det kan også være en kombination af dårligt antennesignal og dårlig opskalering i TVet. Du kunne prøve at sætte en PC til og vise en opløsning der er lavere end TVet native opløsning.

Hvordan ser billedet ud med en alm. DVD skive?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43748
Nej nu er der da noget helt galt.

Det er bare en stor farvelade, hvor man lige kan skimte menuen fra PS3 i baggrunden.

Den større opløsning kokser åbenbart ps3 billedet !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43756
Prøv at ændre output fra din PS3 til noget andet end 1080p.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43760
Har prøvet at skifte opløsning ml. de 4 forskellige - ingen af dem hjælper.

LG og PS3 hotline siger bare hinandens udstyr har en fejl.

Kan vel heller ike være rigtigt, at der skal skrues ned for opløsningen når tv'et har 1365 istedet for de 10.. jeg havde på det jeg lige har pillet ned, eller hvad?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43762
Og det er galt uanset hvilken HDMI port du benytter?
Jeg går ud fra at skidtet har fungeret før?
Kan du afspille BluRay film uden bøvl eller er det alle inputs fra PS3'en den er gal med?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43763
Den altid flinke medarbejder på Servicecenter Nord Tommy Jensen ringede straks da jeg sendte ham en mail.
Viser sig, at TV'et softwareversion har problemer med ver. 1.2 i HDMI.

Så nu skal det softwareopdateres - jeg har jo også haft det i hele 4 timer.

Må indrømme at jeg overvejer at skrotte alt det LG-halløj. Det kan da ikke være rigtigt at der skal være så meget bøvl.

Her mener jeg ikke servicefunktionen som fungerer rigtig godt.

SUK :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43773
Du har ganske ret i at produktet ikke virker helt færdigt. Det lader jo til at der er op til flere bugs som er ret utilgivelige.

Men lad mig lige få det her ind med ske: Virkede din PS3 på den anden model du havde hjemme eller har du aldrig fået det til at spille? Det lyder lidt mystisk at LG skulle have lavet et TV hvor man ikke kan sætte en PS3 til i al almindelighed?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43779
Jeg benyttede selv min PS3 en del gange i forbindelse med testen, og jeg oplevede ikke samme problemer, så jeg tror det er det er specifikt for modellen du har fat i, i dette tilfælde.

Jeg er stadig lidt usikker på om du har den "gamle" 6900? Altså med den gamle menu og fjernbetjening?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43780
tjah... da Tommy fik serienummeret kunne han læse op, at denne version havde et problem med HDMI ver. 1.2 som PS3 er udstyret med.

Det kræver så en softwareopdatering - som man endnu ikke er i besiddelse af i Danmark.

Så nu vender de tilbage senere.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10