Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#268329
Simon R. skrev:
lennon skrev:Så er der Tyske priser på LG’ s 2018 modeller .Og de Tyske priser har meget af 2017 lagt tæt på de Danske ( ofte en anelse over ) . 65” C8 kommer på markedet til ca 26000 Danske kr . .
LAGT....???! :(
?

Blir oled mon billigere i 2018?
Eller lg’s? Nu de starter det lavere mon?
Af Martin Sjøstrand
#268334
Simon R. skrev:
lennon skrev:Så er der Tyske priser på LG’ s 2018 modeller .Og de Tyske priser har meget af 2017 lagt tæt på de Danske ( ofte en anelse over ) . 65” C8 kommer på markedet til ca 26000 Danske kr . .
LAGT....???! :(
Ja Simon... lagt! Det var da noget mærkeligt noget at undre sig over. På Fyn tror jeg nok lige vi ville sige at filmen knak for dig der! Nu har jeg da aller kendt mage!!
Af Grandahl
#268339
Er det ikke til 10999 det til med viaplay, synes ikke jeg kan se det til 9999 Rasmus?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268341
Simon R. skrev:
lennon skrev:Så er der Tyske priser på LG’ s 2018 modeller .Og de Tyske priser har meget af 2017 lagt tæt på de Danske ( ofte en anelse over ) . 65” C8 kommer på markedet til ca 26000 Danske kr . .
LAGT....???! :(
Mon ikke vi kan se ud over sproglige finurligheder/stavefejl og tyde lidt på indlæggene? Om man skriver "lagt" eller "ligget" kan nok tydes, hvis man lige lægger sig i selen. Pun intended.
Af Grandahl
#268347
Ja ok det forklarer at jeg ikke lige kunne finde den til den pris ?
Af Grandahl
#268357
Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268364
Nogle stærke tilbud som Amazon[US] de senere uger har lagt på LG 2017 OLED og som amerikanerne kan nyde godt af og som oftest C7P som er den billige derover fremfor B7P.

Man får nærmest smidt en LG soundbar som SJ7 og Sj8 og Sj9 uden nævneværdig merpris.

Forsøgte selv at sammenholde de danske priser tilbage i Oktober for at sanse hvor stærke de danske priser i praksis var på en grad af indre værdi ved nogle af de weekendtilbud hvor jeg selv købte B7V, og selv ved diverse åbningsilbud og promoveringstilbud i USA som brugerne pastede på avsforums kunne disse ikke matche det danske weekendtilbud i Oktober, upåagtet markant højere afgifter her men det har ændret sig de seneste 4 måneder, og de seneste uger har man kunne købe C7P med en pakkeløsning af LG Sj7 og subw for hvad de svare til lidt over 10k i danske kroner og virkede umiddelbart ikke til at være et begrænset tilbud og ofte med en masse ekstra udstyr i pakken, kabler renseudstyr m.m.....

og C7P med samme udstyr bare med LG LGSH7B sub&soundbar inkl til lidt under 11k DKK.
og 55C7P med SJ9 pack + udstyr til godt 11.5k.

Virker umiddelbart til at LG US giver nogle fordelagtige tilbud til de amerikanske electronikforhandlere på pakkeløsninger med andre LG produkter.

Om vi kommet til at se lign her' tvivlsomt for så havde vi nok allerede set det
og kva afgifter på vores breddegrader vil et givent tilbud nok også være en tand højere.

-men på den anden led, Amazon.uk og deres LG OLED priser er godt heller ikke noget at skrive hjem om, det billigeste man kan opdrive 55B7V via Amazon.uk er 14.300 DKK. (hvis man altså ikke vil købe brugt eller refurb via Amazon.uk's oversigt )

-----------

men man har dog i flere måneder kunne købe en billig 999GBP variant som eftersigende har 2017 LG panel, men hvor en tredjeparts aktør har suited det op i et noname brand og kastet Android OS på.

Og denne model har også været solgt til 862GBP (7245 DKK)
som outlet model (meget vel returneret versioner, kva fx uniformity < banding < vignetting m.m., men dette kan selvflg. bare være OLED-normen eller måske et tegn på at sådan en discount-brand som kan faldbyde markedet, reelt køber LG OLED paneler fra laveste bin med en del OLED semidefekter..
Her er modellen. [ElectrIQ]
https://www.appliancesdirect.co.uk/p/ei ... ch-oled-tv?

Billede
Billede
Billede

Kunne være interessant at fornemme, hvor meget disse WOLED paneler egentlig bliver solgt for, - variere selvfølgelig af antal med mere, men stadig en anslået værdileje' burde være muligt, jeg ville umiddelbart gætte på et par tusind for selve panelet når det skal købes fra LG display, men jeg aner det ikke..
Af kamikazedk
#268388
Grandahl skrev:Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Nej det er den sorte ramme / manglende sølvramme. Er ikke tosset med sølvrammen på B7 :/
Af Martin Sjøstrand
#268397
kamikazedk skrev:
Grandahl skrev:Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Nej det er den sorte ramme / manglende sølvramme. Er ikke tosset med sølvrammen på B7 :/
Jeg ombyttede mit 65” C7 til et B7.... jeg kan seriøst ikke se forskellen. Bevares, går jeg HELT tæt på, kan jeg da godt se mit tv har en mat sølvkant rundt, men det er lige før jeg vil sætte kant i citationstegn, for der er nærmere en streg, så tynd er den.

Når jeg bevæger mig rundt i stuen, eller sidder i sofaen, så kigge jeg bare på en sort plade på væggen, og ser intet andet.

Det er bare for at sige, at i min verden er der synd at udelukke B7 på den baggrund.... med mindre du selvfølgelig har en stor spot til at lyse direkte på dit tv, så skal jeg ikke kunne sige om den sølv-streg er synlig i det daglige?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#268398
DaneLaw skrev:De potente produktionsfabrikker som LG har i sinde at tage i brug her i 2018, jeg antager disse også er med evaporation?
Jeg er ikke 100% sikker, men det er vores forståelse. LG eksperimenterer stadig med inkjet-print på testlinjer, men det er vist ikke noget de kan skalere op i masseproduktion endnu.
Af kamikazedk
#268400
Martin Sjøstrand skrev:
kamikazedk skrev:
Grandahl skrev:Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Nej det er den sorte ramme / manglende sølvramme. Er ikke tosset med sølvrammen på B7 :/
Jeg ombyttede mit 65” C7 til et B7.... jeg kan seriøst ikke se forskellen. Bevares, går jeg HELT tæt på, kan jeg da godt se mit tv har en mat sølvkant rundt, men det er lige før jeg vil sætte kant i citationstegn, for der er nærmere en streg, så tynd er den.

Når jeg bevæger mig rundt i stuen, eller sidder i sofaen, så kigge jeg bare på en sort plade på væggen, og ser intet andet.

Det er bare for at sige, at i min verden er der synd at udelukke B7 på den baggrund.... med mindre du selvfølgelig har en stor spot til at lyse direkte på dit tv, så skal jeg ikke kunne sige om den sølv-streg er synlig i det daglige?
Hvorfor byttede du dit C7 Martin?

Det kan sgu godt være du har ret mht. rammen. Har ikke noget spot der lyser på fjernsynet, men har en meget lys stue med en del lysindfald samt lyse gulve. Har indtil nu syntes at C7'eren har set lidt pænere og mere stilren ud, men det kan godt være at det ikke er noget man vil tænke over i hverdagen :)
Af Martin Sjøstrand
#268402
Længere historie, men det er noget med, at jeg bestilte det i Power (det var ikke på lager) til ikke-uddalgspris, pga. lovning fra en sælger om at de ville sætte det markant ned ugen efter, og så kunne jeg komme ind og få prisforskellen refunderet. Det skete så aldrig, så jeg endte med at afbestille det, og hentede en B7 til noget bedre pris i Elgiganten.

Så jeg havde aldrig C7 hjemme, så har ikke sammenlignet direkte mellem dem, men kan bare sige at jeg ikke ser kanten på min B7 :)
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 192