Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261939
Antaeus skrev:Jeg har lige købt LG OLED 55C7 og har et par spørgsmål (se indlæg 7).

Et svar gives i indlæg 8 af Henrik R.
Er det virkelig rigtig, at jeg bare kan købe Apple Tv, sætte det til og så kører alt som det skal uden at skulle indstille noget?
Nej. HDMI-porten skal indstilles ligesom alt andet.
#262119
Håber det er OK jeg spørger i denne tråd.

Jeg har købt LG C7 i 55" og bruger primær Apple Tv 4K som source og det fungerer lækkert med at kunne betjene ATV med LG fjernbetjeningen. Dog er der lige ved opstart som om boksen/tv ikke har fanget at remoten skal styre boksen. Jeg har ikke helt fundet ud af hvad jeg skal gøre men som regel at vælge inputtet igen eller generelt rode lidt rundt så fungerer det igen

Nogen der kender en løsning til dette? Optimalt så det bare virker eller ved en ting man skal trykke på ved opstart så remoten genoptager kontrollen over ATV

På forhånd tak
#262122
Undskyldning jeg svarer på Nørgaards spørgsmål.
Jeg har samme problem og det må være et Apple problem siden ps4, dvd, Blu Ray mm godt kan finde ud af det.

Sorry jeg forstyrrer ikke længere. Evt find min tråd herom så kan vi diskutere det der
#262132
Jeg må åbenbart have fået et meget specielt TV for mit virker som en anden dum PC-skærm, knalder jeg ATV'et ind i HDMI 1 så konfigurer det selv, propper jeg min PC ind i HDMI 1 så virker den som en ekstern PC skærm med højtalere og jeg skal intet konfigurerer C7 finder selv ud af om det er ATV som kører 4K (som jeg har ændret til dolby) og PCen som kører 1080P.

Og nej jeg skulle ikke sætte HDMI 1 op første gang, det opdagede C7 selv da der kom et signal.

Det skal lige siges at C7 ikke sidder på netværket/internettet via PDS, det klarer ATV som jo har en A10X 2,38 Ghz processor med 6 cores + en 12 cores GPU til at klare grafikken :-)
#262186
Ok, men kunne i ikke give et bud, vi andre amatører er jo helt på herrens mark med hvordan vi skal indstille HDR. Så et bud fra jer eller andre professionelle er 10 gange bedre end egen eksperimentering.

Den eneste video jeg har set give bud på mange indstillinger er ham her.
Han inkluderer en masse indstillinger, men om han har forstand på det kan jeg ikke vurdere.

https://www.youtube.com/watch?v=Vor0IsbB6zM
#262188
Du kan jo ikke indstille hvidbalancen alligevel, så du kan risikere, at vores bud gør tingene værre. De indstillinger vi anbefaler derudover til SDR skal du blot føre med over i HDR.