Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
#257619
Ja det gør det ;-)

Jeg har fulgt med derinde de sidste par dage, i går var det på lager 3-5 steder.
Du kan simpelthen ikke vurdere det på at tage den nuværende lagerbeholdning... De har ikke engang åbent endnu.
Af kruga
#257629
Fik min igår. Fik fat i en ved dustin.
Havde egentlig bestilt den 16. Hos Elgiganten med den 22. Som leveringsdato. Men da de ikke gav mig besked om den ikke kom alligevel bestilte jeg istedet ved dustin.

Er godt tilfreds pt. Skal dog lære at bruge den fjernbetjening.

Derudover er der forsinkelse på lyden når jeg afspiller fra min nas med Infuse. Men det skal jeg lige have dykket noget mere ned i hvorfor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257636
Jeg oplever ikke lag på lyden via Infuse. Er det Pro eller den "normale" du bruger? Er det komprimerede film eller 1:1 rip? Jeg har testet med 1:1 rip i ISO, BDMV, og MKV og ingen af dem gav problemer. Jeg har kun komprimeret ganske få af mine film og dem husker ikke som problemskabere heller.
Af kruga
#257648
Det er infuse Pro, da jeg tænkte et engangsbeløb var bedre end et månedligt bidrag.

De er komprimeret i MKV filer også går HDMI til min denon forstærker.. Så skal have kigget nærmere i weekenden, nåede ikke så meget i går desværre. Altså udover at konstaterer at der var forsinkelse på lyden.. Altså det kan jo rettes via forstærkeren, men forstår det sgu ikke lige... Håber det bare er en fejl 40.

Derudover har jeg sat den op med DV 24fps som det første, må se at få testet det af, havde det ganske kort på en anden indstilling, men synes faktisk billedet var noget mere flydende ved 24 fps.. Måske indbildning, men som sagt skal have leget noget mere måske i morgen aften.. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257662
Jeg tester med ATV direkte i TVet, så det er en fejlkilde mindre. 24 Hz vil give mere flydende afvikling af BD rips, da de jo er skudt i 24 fps. Husk Fog, st DV-indstillingen giver dig forkerte farver på BD, så hvis du ikke ser DV-kilder, så bør du ikke have den stående dér.
Af Makaus
#257692
Godaften.

Vi sidder herhjemme og har lige lejet American Sniper, med Sony 55X8005D.
Der står den er 4K Dolby Vision, det ser ikke ud som om den bruger HDR10, det ser ud som om den sender Dolby Vision ud med HDR10 slået til på tv’et. Det ser værre ud end SDR, der er noget helt galt. Vi er nu skiftet fra 4K HDR 24Hz til 4K SDR 24Hz.

Burde den ikke afspille i HDR10, når tv’et ikke understøtter Dolby Vision?
Apple skriver her:
https://support.apple.com/en-us/HT207949
The iTunes Store supports movies with both HDR10 and Dolby Vision. If you see the HDR icon, this iTunes Store movie can play in HDR10. The Dolby Vision icon is displayed when a movie is available in Dolby Vision.

On Apple TV 4K, content automatically plays in the HDR format that is compatible with your television.
Af bromberg
#257700
Som jeg forstår det skal du vælge hdr og ikke Dolby vision på atv.
En film med Dolby vision vil vise hdr, hvis tv’et ikke kan håndtere Dolby vision
Af Kewin
#257703
Her er Apple's disclaimer, som kan læses i bunden af følgende support dokument, hvis det kan bruges til noget:

" Hvis dit TV ikke understøtter HDR10 eller Dolby Vision ved 60 Hz (50 Hz i Europa), kan Apple TV 4K bruge disse formater ved 30 Hz (25 Hz i Europa), men du skal vælge en lavere opdateringshastighed manuelt i Indstillinger > Video og Audio.

Hvis du bruger lavere opdateringshastigheder, kan det forringe ydeevnen eller skabe forstyrrelser ved navigering på startskærmen, i apps eller når du spiller spil.

I disse tilfælde anbefaler Apple i stedet at sænke opløsningen til 1080p ved 60 Hz (50 Hz i Europa) og lade dit TV opskalere til 4K. Du vil stadig kunne bruge HDR10 og Dolby Vision ved disse opløsninger. "

https://support.apple.com/da-dk/HT208074
Af aalb1970
#257738
Overvejer at opgradere mit ATV4 til ATV4K for at få adgang til det opdaterede 4K / HDR10 / Dolby vision filmkatalog i iTunes. Jeg har et LG B7V og en Onkyo 656 receiver, der desværre ikke understøtter Dolby Vision pass-through. Jeg er derfor nødt til at tilslutte Apple TV 4K til tv'et og sende lyden til receiveren via ARC. Har testet med mit gamle ATV4, og her kan jeg kun få DD via ARC (ingen DD+). Har ATV4K samme begrænsning eller kan den sende DD+ via ARC?
Brugeravatar
Af bbplayer
#257741
hans123 skrev:Nogen der kan anbefale eller der er måske ikke kommet en 4k media afspiller til den endnu
Jeg synes de sidste 4-5 indlæg på sidste side i tråden (8) kun omhandler dette? Kender du ikke infuse?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 103