Bavi skrev:Sony Center har bekræftet overfor mit, at det nye TV ikke kommer i original emballage. Men at jeg da måtte stole på, at TV'et ville være nyt.
Jeg synes så bare, at det virker ekstremt underligt, sådan at pakke et TV op af den originale æske. Det er da der TV'et har det bedst. Og at tv'et tilsyneladende er i restordre alle andre steder, gør at jeg synes det hele virker endnu mere suspekt.
Det er derfor jeg spørger hvordan det normalt foregår, når folk får foretaget byttere?
Dit nye tv kommer direkte fra fabrikken, for ZD9 ligger denne i Frankrig, og det samme gælder måske også for dit. Jeg kan ikke huske forkortelsen for Sonys service, men i korte træk gælder, at de garanterer levering inden for en uge. Denne garanti er uafhængig af butikkens lager i Danmark, og der sendes derfor et tv fra fabrikken direkte til servicepartneren. Alt efter model bruges der en modelspecifik kasse, dit gamle tv pakkes også i denne, og sendes retur til fabrik ( paneler skiftes ikke på Sonys tv, udsagn fra servicepartner ).
Jeg har selv været igennem møllen, med et få dage gammelt tv. Jeg havde clouding i en grad, der gjorde, at billedet fremstod mørkere på halvdelen af skærmen. På det tidspunkt var der ingen ZD9 på lager i Danmark, men et nyt blev leveret på to dage fra Frankrig. Da jeg købte det første i butikken, gik der næsten to uger før levering.