Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24750
Der er ingen højttalere med 508XD.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24754
Nicolaj skrev: 1 Tror du der vil være meget at vinde ved 508xd frem for 428xd, specielt når HD materiale, vinder frem?

2 Afstanden til vores TV bliver nok 3-3,5 meter, hvad ville du synes var mest passende 42" eller 50".

3 Hvor finder jeg 428xd og 508xd så billigt som muligt, det billigste jeg kender er at søge på den tyske "preissuchmachine".

4 Det er lidt sværere at finde anbefalinger til billige TV men hvad synes du om dette tilbud på Panasonic TH37PX7E til kun 7500 kr. (til soveværelset).

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... A}&nodeid=
1. Meget er jo altid en relativ term, men jeg tror bestemt, at man kan drage fordel af 508XD ved HD visning. Ikke så meget fordi de to skærme er milevidt fra hinanden i billedkvalitet, men primært fordi 508XD trods alt er en del større.
Størrelse er jo også et vigtigt element af billedkvalitet, hvilket nogen synes at glemme ind i mellem. Man vil således sagtens kunne opnå forbedringer i HD på en 50 tommer frem for en 42 tommer - selv under forudsætning af at de to skærme er fuldstændig ens. Årsagen er simpelthen, at man bedre kan udnytte det store potentiale der er i HD på en større skærm, og detaljerne kommer bedre til udtryk for det menneskelige øje.

2. Jeg har selv 4 meter fra min primære sofa hen til min steroebænk og Tv'et. Fra mine to andre sofaer er der omkring 2,5-3,5 meter, og fra den fjerde omkring 7 meter. Hvis man ser bort fra den sidstnævnte, så passer et 50 tommer fint i min opstilling, men som den entusiast jeg er, så synes jeg skam sagtens, at større kan gøre det :) Og helst ikke mindre. ;)

3. Umiddelbart vil jeg også sige Tyskland. Der findes også sider som pricerunner.de eller idealo.de. Du kan alternativt forsøge Sverige. Der kan du bruge mange af de samme prissøgefunktioner, blot med .se til sidst.

4. PX7 og PX70 er generelt noget jeg vil betegne som best-buy i de respektive prisklasser. De leverer et rigtig godt billede, som få andre Tv i samme segment formår. Prisen lyder skam også ganske fin.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#24755
Mht. PIP, så tror jeg ikke der er forskel på 508X og 428XD. 428XD har også både PIP og PAP, så der er nok bare lidt rod i specifikationerne.

508XD har ikke højttalere indbygget. De købes separat. Hvis du vil have den stående på en fod, er det muligt at justere foden i to stillinger: én til højttaler og én uden.
Af Nicolaj
#24819
Tak for hjælpen

Jeg har nu sammen med kæresten set 428xd og 508xd ved siden af hinanden med både almindeligt digitalt TV signal (både med oldgammelt Beverly hills 90210 og med helt nye programmer), kabel TV signal, HD kabel TV signal, DVD uskaleret signal og Blu Ray HD signal.

Jeg synes begge skærme viser alle disse signaler rigtig flot, og jeg synes ikke jeg så den helt store forskel i HD signalerne hvor jeg var mest nærvøs for at 428xd med lavere opløsning måske ville halte bagefter.

Det jeg var mest imponeret over var faktisk hvor flot nyere almindelige digitale programmer og DVDer vises (uden opskalering). Helt fantastisk i mine øjne!

Både pga. den forholdsvis store prisforskel og pga. at min kæreste synes 50 " er for stort har vi valgt 428xd til stuen og holder fast ved Panasonic TH37PX7E til soveværelset.

Næste problem er så at vi ikke har en ordenlig DVD afspiller og ingen Blu Ray eller HD DVD afspiller, men vi har sattelit TV.

Tidligere har vi afspillet DVDer på en superbillig Denver DVD afspiller, gennem min computer og fra vores Playstation 2.

Har i nogen anbefalinger eller links til artikler med anbefalinger til afspillere som ikke skal være alt for dyre, evt. noget med harddisk optager, Playstation 3 kunne også være en mulighed pga. at den kan afspille Blu Ray, eller en DVD der kan opskalere, men jeg aner ikke hvad kvaliteten på alle disse muligheder er.
Af kasaar
#25010
når du nu er den lykkelige ejer af 428XD lgie som jeg er:-) "synes også det er et suuuuper godt fjernsyn, som viser alt i tip top" så kan du gøre som mig og købe en pioneer dvd afspiller.

jeg vangte DV-400V-K, på grund af.

1. den er sort som fjernsynet
2. den opskalere via hdmi.
3. den har hdmi:-)
4. der er usb i så hvis du har film seire i divX så er der bare ned på en usb pen, og så direkte ind i din dvd, og så klare den resten for dig.
5. den giver et super flot signal(synes jeg i vært fald selv)
6. Du kan bruge samme fjernbetjening:-) "dog ikke når du skal se noget på usb, men standart dvd og div. det kan du klare på samme.
7. den koster kun 1k i fona, som jeg synes er suuuuuper billigt.

hvis du vil ofre mere så er der altid 600 serien, som skulle være lidt mere støjsvag.

du kan også få en 490 modellen, som siges også skulel være lidt mere støjsvag, men om man kan høre det elelr ej, det ved jeg ikke. men den har ikke usb, og det ville jeg gerne have.
Af kasaar
#25012
pioneer 428XD, kommer uden en fod, og hvis i ikke har et kæmpe tv møbel, som er pisse grimt, og fylder alllttt for meget, så tag lige og kik på dettet, jeg har købt det til mit pioneer, og det ser suuuper flot ud. konen vil helt sikkert ikke sige at det er GRIMT. pt, er det det pæneste plasma/lcd gulv fod jeg har set.

http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID ... &PlineId=0

det gæmemr dine kabler væk, det er sort og stilrent som dit pioneer fjernsyn, du har en sort glasplade til din dvd"du kan godt købe flere glasplader hvis du har mere udstyr.. Det er sindsygt robust.

self er det ikke uden fejl, men det er der ikke noget der er.
Af Nicolaj
#25115
Tak kasaar

Har set på den afspiller du foreslår den er rigtig lækker.

Det fedeste ville være at have en samlet enhed til DVD, Blu Ray/HD DVD og harddisk optager.

Det er bare for tidligt endnu, jeg ved ikke om det findes men hvis det findes er de sikkert stadig for dyre.

Så jeg overvejer stadig lidt om jeg skal købe en bedre DVD afspiller, en harddisk optager eller om jeg skal vente til det hele samles i en Blu Ray/HD DVD afspiller.
Af kasaar
#25121
blueray er efter min mening alt for dyre endnum, og filmene er meeeeget for dyre.., sååå jeg ville nok bare købe en dvd harddisk optager fra pioneer. så så vendte det 1 år til 2 på at det andet kommer ned i en pris hvor alle kan være med.

et par dvd optagere fra pioneer.
http://www.pioneer.dk/dk/products/45/13 ... rview.html

jeg tror jeg ville tage http://www.pioneer.dk/dk/products/45/13 ... index.html

da der er usb i den:-) men nr mindre kan self også sakens gå an.
http://www.pioneer.dk/dk/products/45/13 ... index.html

pioneers blueray koster over 10k pt. :-( og der er ingen hdd i
Af Nicolaj
#25140
Ja det er også hvad jeg er nået frem til, LX60 ser super fed ud.

Problemet er bare at LX60 er lidt dyr, 6k i Fona, jeg synes dog jeg så den til 4,5k et eller andet sted på nettet, men selv til 4,5 k vil jeg betale ca. 3,5k mere end en DV-400V-K DVD afspiller. Det er lidt meget for stort set bare for at få en harddisk i.

Jeg vil helt sikkert gerne have USB input, men det har 400V-K jo også, desværre er der ingen Pioneer DVD med harddisk og USB som er sorte og billigere end LX60, de mellemliggende modeller er alle sølvfarvede.

Til min 428xd har jeg bestilt en Pioneer drejefod PDK-TS25B
http://www.pioneer.dk/dk/products/62/49 ... index.html

Men jeg skal bruge en eller anden form for møbel at stille den på, meget gerne et hvidt møbel, og allerhelst med mulighed for at gemme afspillere osv. bag en stoffront som fjernbetjeninger virker igennnem. Det har jeg desværre bare ikke fundet endnu. Men hvis jeg gør kan farven på afspilleren jo være ligemeget :)
Af kasaar
#25141
Jeg havde det på samme måde, så jeg valgte den harddisk fra. kommer stort set ikke til at bruge den, sååå, det kommer self anden på hvor mange film man ser fra ens kanaler, da man så lige kan starte 30 min senere, og så spoler over reklamerne:-)

cool drejefod, :-) hvad måtte du slippe?
Af Nicolaj
#25205
Jeg ved faktisk ikke præcis hvad jeg gav for foden, vi købte begge vores fladskærme + ophæng og fod til en samlet pris.

Med hensyn til DVD afspiller har jeg ændret lidt mening. Jeg var nemlig i Blockbuster i går, og så at de var begyndt at leje BluRay film ud nu, til samme pris som almindelige DVDer. Derfor overvejer jeg at købe en Playstation 3, men jeg kender bare ikke nogen der har erfaringer med at afspille DVDer og BluRay fra den, og om kvaliteten er ok.
Af kasaar
#25206
jeg også lige set det, tror også at jeg skal have fingre i en ps3 :-) har hørt at det skulle være fint, der er en på mit arbejde der har en. men er bare skuffet over bluerays kvalitet, havde for vendtet mere :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25233
På Recordere.dk er der en del der har erfaringer med PS3 og afspilning af alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#25367
Jeg har også fået erhvervet mig en PS3 nu - langt om længe. Mit argument for at vente har hele tiden været, at Gran Turismo 5 ikke har været på markedet, men med udgivelsen af den japanske demo af GT5 Prologue, så blev jeg nødt til at slå til.

Jeg kan sagtens teste på kryds og tværs og give lidt kommentarer, hvis det har interesse, kasaar?

At nogle er skuffet over Blu-Ray, hænger nok primært sammen med, at mange udgivelser i sig selv er lagt på mediet i en skuffende kvalitet. Hvis man ser bort fra dem, og ellers har de korrekte forudsætninger såsom en stor (mindst 40, meget gerne større), mid-end eller high-end skærm, så har jeg blot tårnhøje forventninger til formatet.
Jeg skriver også inden længe en anmeldelse/artikel, hvor jeg har testet Blu-Ray med en Sony BDP-S1 og en Playstation 3 over en lang række af skærme (alle dem jeg har haft inde til test de sidste par måneder, og flere til).

Det skal i denne forbindelse måske bemærkes, at det er 60 GB versionen af PS3 jeg har.