Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#246326
morten.kehlet skrev:Kan jeg godt returnere det når jeg ikke har kassen mere ?
Men hmm det lyder lidt mærkeligt.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Købte det lørdag d. 4/2-17 ved Power åbning i Viby ved Aarhus.
nej så er du jo ud over dine 14 dages returret og uden emaballage går det jo heller ikke..
Så må du i gang med kampen med Power og sikkert undværre TVét længere tid og måske ikke får noget ud at det overhovedet..

Prøv at tage i power og snakke med dem, men prøv at undgå en reklamationssag.
Af morten.kehlet
#246342
Torben Rasmussen skrev:Har du prøvet at sætte den dynamiske belysning ned til laveste blus?
Jep jep har prøvet at skrue ned og slukke for alt.
#246349
Så er jeg netop hjemvendt efter et besøg ude ved Power Viby.
Her fik jeg lov at se det på deres 75" model der var udstillet derude, og nøjagtig det samme viste sig.
Jeg kunne endda også se det på deres 55" udgave af KS8005 modellen, så det er der skam på alle den type.

Jeg fik en god snak med en gut derude fra, der kunne forklare at det simpelthen er bekostningen af at Samsung har kantbelyst led/lcd paneler. Så vil man i nogle scener, hvor der ellers er godt mørkt men med nogle steder hvor der skal være lys, simpelthen opleve det "gardin".
Det vil blive mere tydeligt på det store 75" panel, frem for på 55" udgaven, hvor det var svært at se.

Så dejligt at vide at det ikke som sådan er en fejl, men det er sådan det er. Så kan jeg altid tage stilling til om det er til at leve med, men det tror jeg nu bestemt det er :) Det er jo et vanvittigt lækkert billede den kan vise den skærm, og så i sådan en dejlig størrelse.

Tak for jeres hjælp, info og kommentarer :)
Af mbm
#246350
Inden du tog i power lød det som om du ikke kunne leve med det! Fik sælgeren overbevist dig om noget andet?
Du har vel heller ingen andre muligheder. Din returret er vel udløbet?
Jeg har selv et 65ks8005 uden den skavant dit har.
#246351
Jo jo, kan fint leve med det, også inden jeg var i Power :)

Jeg vil med 99% sikkerhed også kunne se det på din skærm og specielt når det er 65" udgaven. Fint hvis du ikke har bidt mærke i det :)
Men det er det samme for alle den skærm type.
Ved ikke om du bor tæt på Aarhus, men kunne være sjovt at vise dig det hvis du ville :)
Af PeterD
#246352
Så kan man drage af konklusion?:

Kantbelyst:

Fordelen ved kantbelysningen er, at tv’et kan blive supertyndt.
Teknologien minder derudover meget om normal baggrundsbelysning, men LED teknologien er mere strømbesparende.

Bagbelyst:

Den baggrundsbelyste teknologi er den mest avancerede, da den typisk bruger omkring 1.000 LED lamper til at lyse skærmen op. Nyheden er, at LED lamperne kan dæmpes, der hvor billedet skal gøres mørkere, og dermed forbedres LCD panelets evne til at skabe sort. Og som Torben tidligere har skrevet herinde, er det lettere at styre homogeniteten (ensartetheden) i lyset, når den sidder bagpå og ikke i siden.
Af mbm
#246353
Tro mig det er ikke på min skærm.
Jeg har virkelig søgt det for fejl inden jeg beholdte det.
Jeg var i forsommeren 2016 flere skærme igennem (Sony, philips, LG) indtil jeg blev tilfreds med mit ks8005.
#246358
mbm skrev:Tro mig det er ikke på min skærm.
Jeg har virkelig søgt det for fejl inden jeg beholdte det.
Jeg var i forsommeren 2016 flere skærme igennem (Sony, philips, LG) indtil jeg blev tilfreds med mit ks8005.
;) fair nok. Vil stadig godt kunne finde det tror jeg. Men fint hvis du ikke har bidt mærke i det.
Af mbm
#246365
morten.kehlet skrev:
mbm skrev:Tro mig det er ikke på min skærm.
Jeg har virkelig søgt det for fejl inden jeg beholdte det.
Jeg var i forsommeren 2016 flere skærme igennem (Sony, philips, LG) indtil jeg blev tilfreds med mit ks8005.
;) fair nok. Vil stadig godt kunne finde det tror jeg. Men fint hvis du ikke har bidt mærke i det.
Nej tror desværre det er dit tv den er gal med.. og Det må være slemt når Det kan gengives på din video.
Det ville ikke være noget jeg kunne leve med
#246366
Okay :)
Bare sjovt jeg har kunne se det på dem jeg prøvede i Power, + dem en anden i tråden havde købt også havde det
Jeg vil da fortsat undersøge sagen.
Og for at sammenligne kan du starte Netflix app og se serien "The 100".
Der er flere scener ude i skoven hvor det er mørkt. Der har du dit gardin. Jeg har ihvertfald :)
#246367
Det kunne godt virke som om der er kommet et parti skærme med fejl, ville ikke være første gang, tidligere var der et parti KS skærme med løst bagpanel. Samsung har enorme problemer med deres kvalitetskontrol på deres skærme desværre, lidt en lottokupon man køber.
#246373
Er det Samsung eller Power jeg hiver fat i så ?

Puha det kan blive en lang sej omgang. Håber det bedste :)

Jeg gad bare godt være 100% sikker på det er en fejl på skærmen.
Gad godt opleve en skærm uden den fejl.