Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af revorge
#236348
Jeg kan godt lide hvad du siger her :) Skal man have fat i et eller andet bestemt for at det fungerer ordentligt? Her tænker jeg om det er vigtigt at det er USB3 o.l. Ikke noget jeg gider at bruge super mange penge på, men det må gerne stadig være ordentligt :) Tak for det link. Det skal jeg nok lige få tjekket ud.
Der er også lidt demo klip på disse sider - http://4ksamples.com/ & http://4ktv.de/testvideos/ og ellers kan man også finde en del med en hurtig google søgning.

- De fleste af testklip ligger vidst med en bitrate (mellem 40 og 75 mbps) hvor det i teorien er lige på grænsen, om USB 2.0 kan være med. Da den reele hastighed på sådanne drev dog typisk ligger noget under den teoretiske max, så ville jeg nok holde mig til USB 3 for en sikkerheds skyld. Du kan også benytte et almindeligt flash drive, men du skal oftest op i nogen dyre af slagsen, hvis de skal være hurtige nok og så kan en standard 2.5 ekstern typisk bedre betale sig :)
Af bleze
#236349
Kan også smides på en NAS og streames over netværk. Så slipper man for USB hastigheds problemer ;)
Af duskern
#236363
bleze skrev:Kan også smides på en NAS og streames over netværk. Så slipper man for USB hastigheds problemer ;)
Jeg har faktisk overvejet en NAS, men jeg er altid kommet frem til at jeg ikke rigtig ved hvad jeg reelt skal bruge sådan en til. De fleste film jeg ser er film jeg har købt fysisk eller via streaming tjenester og alt mit musik køber jeg på CD og vinyl :) Nogen gode ideer til hvad man ellers kan bruge en NAS til?

Noget helt andet. Jeg synes at have hørt om folk der har købt nyt TV som efterfølgende har fået det byttet pga der har været fejl på billedet. Hvordan kan jeg være sikker på at mit TV billede er som det skal være og at jeg ikke har fejl på TV'et?
Af revorge
#236366
bleze skrev:Kan også smides på en NAS og streames over netværk. Så slipper man for USB hastigheds problemer ;)
Har skam også både NAS og HTPC, men hvis behovet kun er at afspille nogen få videofiler af og til, så kan en billig ekstern direkte til tv jo godt være den mest praktiske løsning :)
#236372
duskern skrev:Min plan er også at se det igennem Netflix og hvad man ellers kan finde af streaming. Det er også derfor jeg er en smule skuffet over at det er så komprimeret. Jeg har 75/75 mbit, men det er nærmere 80/80, så det burde også være hæderligt til at streame det meste vil jeg tro.
Kører du trådløst? Du kunne evt. prøve at smide et netværks kabel i og se om det forbedre kvaliteten. (Jeg er ikke sikker på om Netflix har materialet liggenede i forskellige 4K "komprimeringer" og vælger en dårligere komprimering hvis forbindelsen ikke er god nok?)
Af duskern
#236379
Sonny Haar skrev:
duskern skrev:Min plan er også at se det igennem Netflix og hvad man ellers kan finde af streaming. Det er også derfor jeg er en smule skuffet over at det er så komprimeret. Jeg har 75/75 mbit, men det er nærmere 80/80, så det burde også være hæderligt til at streame det meste vil jeg tro.
Kører du trådløst? Du kunne evt. prøve at smide et netværks kabel i og se om det forbedre kvaliteten. (Jeg er ikke sikker på om Netflix har materialet liggenede i forskellige 4K "komprimeringer" og vælger en dårligere komprimering hvis forbindelsen ikke er god nok?)
Jeg har indtil videre kørt trådløst med en hastighed på ca 35mbit ned, men jeg regner med at få sat en powerline adapter op senere i dag fra min router til stuen så jeg kan køre med kabel. Det burde give mig ca 80mbit ned i forbindelse på mit TV. Det er ikke sikkert det giver nogen forbedring, men det kan da ikke skade :)
#236381
OK.
PLC er ikke altid en god løsning. Det er jo kommunikation over el nettet og alt efter hvad der er tilsluttet (hårde hvide vare, støvsuger mm) kan der godt komme en del "støj" i signalet. For ikke at tale om, hvis det er forskellige sikrings grupper kan du ikke få hul igennem.
(just a heads up - eller en opfordring til også at prøve med et langt netværks kabel)
Af duskern
#236382
Sonny Haar skrev:OK.
PLC er ikke altid en god løsning. Det er jo kommunikation over el nettet og alt efter hvad der er tilsluttet (hårde hvide vare, støvsuger mm) kan der godt komme en del "støj" i signalet. For ikke at tale om, hvis det er forskellige sikrings grupper kan du ikke få hul igennem.
(just a heads up - eller en opfordring til også at prøve med et langt netværks kabel)
Det var jeg faktisk ikke klar over. Så kan det da godt være at jeg skal overveje en anden løsning /: Det virkede ellers så dejligt nemt. Det er en smule problematisk med et langt netværkskabel. Det ville sagtens kunne nå, men det bliver en super dårlig løsning i længden. Kan PLC være en god løsning i nogle tilfælde?
#236383
Det lange netværks kabel var også tænkt som "fejl søgning".
Hvis billedkvaliteten ikke forbedres med denne "faste forbindelse", kan du lige så godt fortsætte med den trådløse løsning. Hvis kvaliteten der i mod forbedres, kan der være en fin løsning med PLC. Men ikke altid - det ved man oftest først efter man har prøvet. ::l

Jeg er faktisk heller ikke klar over hvor følsomt streaming er over for denne "støj" der kan være i en PLC løsning. Jeg ved bare at hvis det er noget der skal bruges til online spil - kan det tit være grund til en forfærdelig oplevelse.
Af revorge
#236385
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Af duskern
#236386
revorge skrev:
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Men er der nogen fordele ved at bruge en DA converter? Jeg ved ikke om lyden slukkes fra ens TV når man benytter headset udgangen. Jeg ved heller ikke om det er det man ønsker når man ser TV og har lyd ud igennem et sæt stereohøjtalere.
Af revorge
#236389
duskern skrev:
revorge skrev:
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Men er der nogen fordele ved at bruge en DA converter? Jeg ved ikke om lyden slukkes fra ens TV når man benytter headset udgangen. Jeg ved heller ikke om det er det man ønsker når man ser TV og har lyd ud igennem et sæt stereohøjtalere.
Jeg synes personligt DA Converter giver mig noget mere fleksibilitet i forhold til mit setup og tilslutning til andre enheder, men det jo lidt en smagssag. Personligt sætter jeg tv'et til et par gode aktive højtalere - det en forholdvis billig løsning og giver lyden et seriøst løft. Der ikke nogen "lydmæssige" fordele ved DA converter frem for ar bruge headset udgang.

Hvad tv'ets opførsel når man tilslutter eksternt lydustyr angår, så det typisk forskelligt fra producent til producent og har ikke lige kunnet finde svaret på nettet.... Så det må jeg vente med at eksperimentere med og svare på, til jeg forhåbentligt snart modtager mit tv.
Af Ayla
#236513
Kan man bruge Vudu app'en på 2016 LG OLED TV'ene, hvis man bruger DNS trick, til at se UHD/HDR titlerne?

Jeg har lige købt LG 65B6V, så jeg håber man kan :)
Af Vasen
#236694
En del brugere på avforums.co.uk og minhembio.com klager over hakkende billede/stutter ved f.eks panoreringer. Det er uanset indstillinger af f.eks trumotion osv.

Hvad er folks erfaringer med dette?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13