Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimHansenDK
#233601
Det kan godt være, at skærmen på papiret ikke har mulighed for at udnytte HDR fuldt ud, men hold da op et flot billede det giver! Jeg valgte dog at skrue en anelse ned for både baggrundslys og kontrast, da det næsten var meget af det gode. Jeg er meget imponeret med denne skærm - du får virkelig meget for pengene. Dertil er der lige kommet en HDR+ opdatering i dag, som optimerer billedet på almindelige udsendelser og "ikke HDR" materiale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#233617
Det er nok omvendt: på papiret vil Samsung gerne give udtryk for, at den klarer HDR som det var tiltænkt. I virkeligheden er det nok nærmere de ekstra farver og max på lysstyrken der giver effekten.
Af KimHansenDK
#233619
Torben Rasmussen skrev:Det er nok omvendt: på papiret vil Samsung gerne give udtryk for, at den klarer HDR som det var tiltænkt. I virkeligheden er det nok nærmere de ekstra farver og max på lysstyrken der giver effekten.
Ud fra de HDR klip, som jeg testede i går, så så jeg en lang større dynamik og dybde i billedet. Specielt i Life of Pi, hvor man ser løven på båden i solopgangen. Jeg skal ikke kunne sige, om det er "korrekt", men jeg synes i hvert fald, at det så rigtig godt ud. Stort set alle anmeldelser af skærmen pointerer også, at den håndterer HDR ret godt, selvom baggrundslyset i enkelte tilfælde godt kan drille lidt.
Af moler
#233627
Har læst i den anmeldes som der er linket til i denne tråd at der skulle følge 2 fjernbetjeninger med. Jeg har dog kun den lille "smart" betjening
Af moler
#233798
Andre som har problemmer med at afspille 4k film via Plex? har netværkskabel i tv, men den stopper og buffer stadigvæk. Har ingen problem via usb disk men der kan jeg ikke få undertekster. På Samsung 6475 kørte samme film fint via Plex enda over wifi.
Af KimHansenDK
#233956
Steemann skrev:Jeg gik efter løsningen med 50 mm skruen og forkortede den med en nedstryger (manualen til tv'et siger en 43-45 mm skrue) . ikke verdens mest ideele løsning, men når nu Samsung går enevej med et ulogisk koncept så finder man en løsning. Jeg har et vogel beslag og bruger de medfølgende spacers. Der er ingen proplemer med det setup. Da det er M8 maskin skruer skal du der en seriøs overklipningskraft/trækkraft til før du skal være nervøs for de 4 bolte. (eller 2 hvis du bruger wire)selve skue dybden i tv'et er 10-15 mm (så vidt jeg husker) og det er rigeligt til at holde vægten på tv'et.

De "dalrende" spacers som du frygter, sidder pænt solidt fast når du får spændt skruerne i. Jeg lavede lakmus testen og hev af fuld kraft i beslaet da jeg havde spændt det fast. Det rokkede sig ikke en mm.
Jeg skal selv til at smide det op på væggen, og jeg har ligeledes kun kunne finde M8 50mm skruer. Hvor meget har du forkortet dem?
Af Bjur
#234413
Der hvor jeg arbejder forhandler vi heldigvis B-Tech beslag, så har taget en masse forskellige skuer og afstandsstykker med hjem. Men hold op det er dumt lavet. Øverste huller (mener jeg) er ikke så langt inde som nederste eller omvendt, så der skal bruges forskellige skruer for at få det til at passe. Men ellers et godt fjernsyn.
Til jer andre der har TVet har i opdateret firmwaren? Jeg tør næsten ikke da mit tidligere PS64D8005 plasma ændrede lysstyrke og noget andet hvis man opdaterede firmwaren. Håber Samsung har lært af lektien?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234415
Huldybden i de øverste skruehuller er jo en konsekvens af, at TV'et er så tyndt. Der er ikke plads til et længere gevind ude at du skruer det direkte ind i selve LCD-panelet!

Alternativet er at man laver et TV, der ligner Sonys versioner, hvor man laver en speciel bøjle, som skal skydes ned i bagkabinettet. Tag et kig på XD93 anmeldelsen.
Af kandersen
#234420
Er der andre som har problemer med HDMI ARC (lyd) på KS7005 modellen?
Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Ja, HDMI kablet sidder i HDMI 4 (ARC). Og virkede fint med det gamle TV.
Af Bjur
#234429
Torben Rasmussen skrev:Huldybden i de øverste skruehuller er jo en konsekvens af, at TV'et er så tyndt. Der er ikke plads til et længere gevind ude at du skruer det direkte ind i selve LCD-panelet!

Alternativet er at man laver et TV, der ligner Sonys versioner, hvor man laver en speciel bøjle, som skal skydes ned i bagkabinettet. Tag et kig på XD93 anmeldelsen.
Ok tak. Er den en model i tager ind til test?
Og hvad er erfaringen med seneste generationers FW. Skal man være påpasselig med at opdatere som man skulle på D8005 versionen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234450
Nej, vi tager ikke KS7005 ind. Vi har KS8005 stående lige nu og den er næsten identisk med KS7005 med undtagelse af nogle ekstra features.
Af moler
#234454
Skulle ks7000 og ks7005 ikke være ens? I de engelske test som jeg har læst skriver de at der følger 2 fjernbetjeninger med, men 7005 har kun smart Remote
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8