Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pape
#213627
Ja dvd, men du går da ikke ud og køver en bluray disc, for at se den i dvd kvalitet?

Edit:
Men Jo okay, bdmv whatever, Så længe det er 1:1 og ikke pakket ind i noget, så er jeg ligeglad med hvad det hedder, så navnet må du gerne få :p
Senest rettet af Pape 21. mar 2015, 10:56, rettet i alt 2 gange.
#213628
@Globulus

Selvfølgelig, har dog ikke haft problemer med den psu man får med fra Proshop.

Ang sd kortet ved jeg ikke hvor meget det har at sige, udover at hvis du kigger på 8 eller 16 GB kort, så det vidst uden betydning, openelec fylder 230 MB, hvor meget hurtigere det kort du kigger over et class 10 kort, ved jeg ikke. :)
Af jordandk
#213629
Pape skrev:Ja dvd, men du går da ikke ud og køver en bluray disc, for at se den i dvd kvalitet?
Tror du misforstår noget ret vigtigt, mkv er en container, så den ændrer ikke på kvaliteten. Så billedkvaliteten og lydkvaliteten er ens, men alle de milliard ekstra undertekster, flere lydspor, menuer, ekstra materiale, forfilm osv osv skærer jeg fra.

Nøjes som regel med bedste lydspor, og Dolby Digital lydsporet (pga Plex) til når vi er på farten, ferie eller noget 3, og så den danske undertekst.

Tegnefilmene beholder jeg dansk undertekst, dansk lydspor og engelsk lydspor, resten fjernes.

Det er kun derfor mkv som regel fylder mindre.

Det du snakker om er, at komprimere filmene til at fylde mindre med fx Handbrake og det gør jeg aldrig.
Af binlarsen
#213630
Jeg vil da lige komme med mine erfaringer med Raspberry Pi.

Jeg brugte den første model til XBMC. Er så skiftet til at bruge Rasplex på den, og det kører fantastisk godt. Efter jeg har fået RP2, så kan jeg nu køre Rasplex med forskellige nye skins, som giver flere visuelle muligheder.

Jeg køber mine RP i england, da der er stor forskel i pris. Jeg har lige købt 3 stk. til 50£ + ca. 3£ i fragt pr. stk.
Det er en pakke, der indholder:

- RP2
- Kabinet (god kvalitet).
- HDMI kabel
- RJ45 kabel
- 8GB Sandisk ultra class 10 micro sd
- 5v 2A EU PSU

Alt blev leveret på 3 dage.

Redigeret, link tilføjet:

http://thepihut.com/collections/raspber ... centre-kit

Ang. andre bokse der er større og bedre, så er min erfaring at der tit er problemer med software, da de oftest ikke er så udbredte som RP er.
Senest rettet af binlarsen 21. mar 2015, 16:50, rettet i alt 1 gang.
#213631
jordandk skrev:@Globulus

Selvfølgelig, har dog ikke haft problemer med den psu man får med fra Proshop.

Ang sd kortet ved jeg ikke hvor meget det har at sige, udover at hvis du kigger på 8 eller 16 GB kort, så det vidst uden betydning, openelec fylder 230 MB, hvor meget hurtigere det kort du kigger over et class 10 kort, ved jeg ikke. :)
Det var egentlig også blot et indlæg for igen at pointere, at prisen er langt højere end 350 kr. før man er rigtig i gang.

Mht. kortet: Jeg er ikke så bekymret for, om læsehastigheden er i orden. Det skal den nok være. Jeg fokuserer mere på skrivehastigheden og pålideligheden af kortet og her stoler jeg ikke så meget på kvaliteten af de billigste kort, der typisk er inkluderet i disse bundles.
http://elinux.org/RPi_SD_cards

Nu kan man jo speede OpenELEC op ved at køre den fra en hurtig USB-nøgle og så blot bruge SD-kortet til at boote fra men jeg køber ikke et billigt SD-kort for blot at skulle bruge ekstra penge på en dyr USB-nøgle fordi det billige SD-kort er langsomt når der skal caches fan-art.

OpenELEC fylder måske kun 230MB i sig selv men der skal jo også bruges plads til caching af forskellige ting + evt. backups af installation og indstillinger. Hvis man oveni ønsker at bruge den til emulatorer kan man hurtigt fylde pladsen op. 8GB bør regnes for et minimum men der må gerne være mere, hvis der skal være plads til at lege.
#213632
jordandk skrev:@Globulus

Selvfølgelig, har dog ikke haft problemer med den psu man får med fra Proshop.

Ang sd kortet ved jeg ikke hvor meget det har at sige, udover at hvis du kigger på 8 eller 16 GB kort, så det vidst uden betydning, openelec fylder 230 MB, hvor meget hurtigere det kort du kigger over et class 10 kort, ved jeg ikke. :)
Hvis du selv købte den bundle du linkede til kan du så ikke lige oplyse her om strømforsyningen er på 1,2A eller 2,1A?
Af Pape
#213633
@jordandk

Det kan godt være, at jeg har misforstået dig, og jeg kan godt se din pointe i at have den med på farten uden ekstra gejl.
Men der er jeg til gengæld ligeglad med komprimeringen, da det så alligevel bliver begrænset glæde når man ser det på en miniskærm.

Jeg kan dog godt lide, at have ting originalt som da jeg købte det! ;)

Min pointe var bare, at der i tests førhen ikke har været testet med 1:1 filer.
#213634
Det er en 1.2A psu

@Pape

Det er jo det, kan dog godt lide filmen bare starter når man trykker play, samme kan børnene. ;)

Ligemeget hvordan du vender og drejer så vil billede og lyden jo stadig være 1:1. Vi snakker jo bare om to forskellige containere de er pakket i.

Med mkv containeren kan du bare gøre som da KIMS valgte der pludselig kun skulle være 175 gram i deres chipsposer i stedet for 220 gram.

Hvis vi kun så det på små skærme, så betyder komprimering intet, det har du helt ret i.
Af dr. jones
#213639
Hvilken version af OpenELEC blev der brugt til testen?
Da der i sagens natur sker rimelig mange tilpasninger af RPi2-versionen for tiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213640
Pape skrev:@jordandk

Det kan godt være, at jeg har misforstået dig, og jeg kan godt se din pointe i at have den med på farten uden ekstra gejl.
Men der er jeg til gengæld ligeglad med komprimeringen, da det så alligevel bliver begrænset glæde når man ser det på en miniskærm.

Jeg kan dog godt lide, at have ting originalt som da jeg købte det! ;)

Min pointe var bare, at der i tests førhen ikke har været testet med 1:1 filer.
Alle tests jeg laver er med 1:1 filer og har været det i alle de år vi har kørt denne side. Jeg har komprimerede filer for teste det - jeg bruger dem ikke til mine film.

Der er så TV, som ikke kan klare sådanne film via deres Smart-TV, men de dedikerede mediebokse jeg har testet har alle kunne trække en BDMV film.

Når jeg skriver at boksen ikke var så glad for BDMV, så var det folderstrukturen der drillede Kodi - ikke filmens som sådan. Derfor remuxede jeg den blot til MKV, men stadig 1:1. Jeg har et ret bredt udvalg af containere at teste på, men kun BDMV gav bøvl med underteksterne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213642
binlarsen skrev:Jeg vil da lige komme med mine erfaringer med Raspberry Pi.

Jeg brugte den første model til XBMC. Er så skiftet til at bruge Rasplex på den, og det kører fantastisk godt. Efter jeg har fået RP2, så kan jeg nu køre Rasplex med forskellige nye skins, som giver flere visuelle muligheder.

Jeg køber mine RP i england, da der er stor forskel i pris. Jeg har lige købt 3 stk. til 50£ + ca. 3£ i fragt pr. stk.
Det er en pakke, der indholder:

- RP2
- Kabinet (god kvalitet).
- HDMI kabel
- RJ45 kabel
- 8GB Sandisk ultra class 10 micro sd
- 5v 2A EU PSU

Alt blev leveret på 3 dage.

Ved ikke om jeg må linke, ellers kan i google The pi hut.

Ang. andre bokse der er større og bedre, så er min erfaring at der tit er problemer med software, da de oftest ikke er så udbredte som RP er.
Smid du bare links.
Af Pape
#213643
Hmm, jeg synes bestem, at jeg havde læst noget, hvor du har beskrevet en filstørrelse omkring 10-12gb, hvor jeg så har tænkt at det umuligt kunne være 1:1, men du må meget undskylde hvis jeg har misforstået det.

Som sagt var jeg mere herinde og læse tests i tiden omkring købet af mit pana-tv VT20 , hvilket jo også er meget lang tid siden.. :p

Men jeg holder stadig fast i min mening omkring, at det er en fejl at benævne det negativt, at den er "nørdet", i min optik tæller det positivt og netop derfor jeg ville bruge tid og penge på den, hvis det nu endelig var ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213645
Mht. det med manglende HD lyd, så kan man købe et eksternt lydkort og sætte på den til godt 300 kr. Jeg kan ikke se om disse HD-lydkort giver dig mulighed for at bitstreame DTS-MA og Dolby HD - det ligner blot high-res lyd til musikbrug.